سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ماجرای تحول شکنجه‌گر اسرا

ماجرای تحول شکنجه‌گر اسرا

از صلیب سرخ آمده بودند اردوگاه اسرا گفتند در اردوگاه شما را شکنجه‌تان میکنند یا نه؟ همه به آقا سید نگاه کردند ولی آقا سید چیزی نگفت، مأمور صلیب سرخ گفت: آقا شما را شکنجه میکنند یا نه؟ ظاهراً شما ارشد اردوگاه هستید . آقا سید باز هم حرفی نزد، پس شما را شکنجه نمیکنند؟ آقا سید بلند و ابهت خاص خودش سرش پایین بود و چیزی نمیگفت. نوشتند اینجا خبری از شکنجه نیست. بعدش افسر عراقی که فرمانده اردوگاه بود، آقای ابوترابی را برد تواتاق خودش و گفت: تو بیشتر از همه کتک خوردی، چرا به اینها چیزی نگفتی؟ آقای ابوترابی فرمود: ما دو تا مسلمان هستیم با هم درگیر شدیم، آنها کافر هستند دو تا مسلمان هیچ وقت شکایت پیش کفّار نمیبرند. فرمانده اردوگاه کلاه نظامی که سرش بود را محکم به زمین کوبید و صورت آقا سید را بوسید بعدش هم نشست روی دو زانو جلو آقا سید و بفکرعمیقی فرورفت، میگفت الحق که سربازان خمینی هستید

سید آزادگان مرحوم مغفور خلد آشیان حاج آقا ابوترابی

یاد شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز را گرامی می داریم با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد “صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین”

غفرالله لنا و لکم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاهی به چند کتاب شاخص درباره آزادگان

بیش از دو دهه از آزادی آزادگان سرافراز به میهن می‌گذرد و در این مدت حدوداً ۷۳۰ عنوان کتاب درباره آن‌ها منتشر شده است.

سکانس دیدنی «آن ۲۳ نفر» تقدیم به آزادگان

سکانسی دیدنی از فیلم 23 نفر را مشاهده می نمایید. فیلم 23 نفر در مورد 23 آزاده ای است که در دوران دفاع مقدس برای آنها حواشی در اسارت به وجود آمد که این ماجرا بعدها به روایت کتاب و فیلمی جذاب روایت شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.