سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جامعه جهانی سران رژیم صهیونیستی را به اتهام کودک‌کشی محاکمه کند

جامعه جهانی سران رژیم صهیونیستی را به اتهام کودک‌کشی محاکمه کند

پس از افشاي جنايات جنگي صهيونيست‌ها از سوي خود آنها، اتحاديه اروپا مجبور به واكنش شده، اما كودك كشي رژيم صهيونيستي را محكوم نكرده است. بسیاری از گروه‌ها از جمله خانواده خود کودکان شهید نیز خواسته‌اند، سران رژیم صهیونیستی محاکمه شوند.

كمتر از يك روز پس از آن كه رسانه‌هاي رقيب در رژيم صهيونيستي دست به افشاگري عليه هم زدند و به دليل اختلافات داخلي پرده از جنايت‌هاي رقباي سياسي خود در تل آويو برداشتند، حال صداهاي متعددي حتي خارج از فلسطين خواستار تحقيق درباره جنايات جنگي از سوي صهيونيست‌ها بويژه در بحث كودك كشي اين رژيم در جنگ سه روزه اخير عليه نوار غزه شده‌اند.
روزنامه عبری زبان‌هاآرتص كه به دليل گرايش‌های چپ گرايانه خود همواره به افشا گري از جنايات تندروها و گروه‌هاي دست راستي رژيم صهيونيستي مي پردازد، روز سه شنبه با هدف زمين زدن رقباي سياسي راستگراي خود در مناطق اشغالي در گزارشي نوشت كه تحقیقات اولیه لو رفته از منابع نزديك به ارتش تل آويو تایيد مي كند كه در حملات هوایی جنگنده‌ها به نزدیکی قبرستانی در منطقه جبالیا در غزه، 5 کودک بین 3 تا 16 ساله جان خود را از دست دادند.‌هاآرتص وقوع اين جنايت ضدبشري را در همان سه روزي اعلام كرده كه ارتش رژيم صهيونيستي مشغول بمباران نوار غزه بود.
 اين رسانه صهيونيستي حتي پا را فراتر گذاشته و اعلام كرده كه در تحقیق ارتش روشن شده كه بر خلاف اعلام اولیه رسانه‌ها در تل آويو كه گفته بودند 5 کودک فلسطینی در شلیک ناموفق راکت از سوی جهاد اسلامی جان خود را از دست دادند، اما واقعيت حكايت از آن دارد كه این کودکان در حمله نيروهاي ارتش تل آويو قرباني شده‌اند. گزارش‌هاآرتص اين كودكان را بين سنين 3 ساله تا 15 عنوان كرده است. اهميت اين گزارش از آنجاست كه وقوع جنايت عليه كودكان فلسطيني اين بار از سوي رسانه‌هاي عبري زبان و صهيونيستي لو مي رود و در واقع اين بار خود صهيونيست‌ها از سر رقابت و اختلاف دروني شروع به رسوا نمودن همديگر كرده‌اند.
پس از 10 روز، اروپا لب به سخن گشود!
آمار واقعي كودكان قرباني در جريان جنگ و بمباران اخير نوار غزه بسيار بيشتر از 5 كودك است و وزارت بهداشت فلسطين تایيد كرده كه حداقل 17 كودك در جنگ اخير به شهادت رسيده‌اند. با اين حال اتحاديه اروپا كه با گذشت حدود 10 روز پس از جنگ و بمباران نوار غزه سكوت كرده بود، پس از گزارش رسانه‌هاي صهيونيستي لب به سخن باز كرد و با توجه به فشار افكارعمومي مجبور به واكنش به جنايت كودك كشي تل آويو شد. در همين ارتباط نيز،  اتحادیه اروپا با صدور بيانيه‌اي خواستار تحقیقات مستقل و شفاف درباره آنچه در غزه رخ داده به ویژه کشتار کودکان در حملات موشکی تل‌آويو شد، اما در اين بيانيه هيچ اشاره و درخواستي براي توقف اقدامات تجاوزكارانه تل‌آويو را مطرح نكرد. در حالي كه حتي خود رسانه‌هاي صهيونيستي به كودك كشي ارتش اين رژيم در جريان جنگ و بمباران اخير اذعان دارد، اما مشخص نيست كه چرا اروپا در بيانيه خود، صهيونيست‌ها را محكوم نمي‌كند و فقط خواستار انجام تحقيقات مي‌شود؟ بايد از اروپايي‌ها سؤال كرد كه آيا با وجود اعتراف رسانه‌هاي صهيونيستي، هنوز نمي‌دانند كه رژيم كودك كش چه كسي است؟
صهيونيست‌ها را محاكمه كنيد
در فلسطين نيز واكنش‌ها به جنايات صهيونيست‌ها بسيار گسترده بوده است. اعضای خانواده پنج کودک شهید فلسطینی با تجمع بر سر مزار این کودکان، خواستار مجازات سران رژیم اشغالگر در دادگاه‌های بین‌المللی شدند. در همين ارتباط نيز «ایهاب نجم»، پدر یکی از كودكان شهيد خاطرنشان کرد: اشغالگران تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و در بحبوحه سکوت جهانیان با نهایت بی‌رحمی مرتکب قتل کودکان شده‌اند. وی در ادامه افزود: ما مصمم هستیم تا از راه‌های قانونی و حقوقی اقدام کنیم تا جنایتکاران در دادگاه‌های بین‌المللی مجازات شوند و هر کسی که حقوق کودکان ما را در این زندگی سلب کرده، تعقیب خواهیم کرد و هرگز سکوت نخواهیم کرد.
همچنين «حازم قاسم» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، از جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی مجازات کند. قاسم در این بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد: تکرار درخواست‌ها از جامعه جهانی برای تحقیق در رابطه با جنایات اشغالگران علیه ملت ما تا به امروز منجر به متوقف شدن تجاوزات این رژیم  و مانعی برای ادامه جنایات و تروریسم مستمرش علیه ملت فلسطین نشده است. قاسم از تمامی طرف‌های بین‌المللی خواست تا گام‌های جدی و تدابیر اعمال فشار بر اشغالگران را به عنوان مقدمه‌ای برای مجازات آنها در دادگاه جنایات بین‌الملل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین به کار بگیرند، جنایاتی که آخرین آنها اعدام شهید محمد الشحام در شهر قدس است.
آماده ادامه جنگ هستيم
تل آويو اگرچه گمان كرده كه در شرايط آتش بس و توقف عمليات جنگي نيروهاي مقاومت به سر مي برد، اما جهاد اسلامي فلسطين به اشغالگران هشدار داده يا به تعهدات شان در آتش بس عمل كنند يا منتظر جنگي جديد باشند كه پايانش را فلسطيني‌ها تعيين مي‌كنند. از همين رو نيز احمد المدلل عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با رسانه‌های فلسطینی تاکید کرد، تا زمانی که اشغالگران اسرائیلی به تعهدات خود عمل نکنند، روی آرامش را نخواهند دید. او افزود در جریان آتش بس جنگ سه روزه اخیر در نوار غزه، بر سر تعهداتی توسط رژیم اشغالگر توافق شد که باید به آنها عمل کند.
این رهبر جهاد اسلامی افزود ما در حال حاضر با میانجی مصر در تماس هستیم تا قاهره بر اشغالگران صهیونیست جهت آزادی خلیل العواوده که از 156 روز پیش در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده، فشار وارد کند، این در حالی است که دادگاه صهیونیستی دیروز دوشنبه فرجام‌خواهی این اسیر را برای آزادی رد کرد.
به گفته المدلل تا زمانی که اشغالگران به تعهدات خود عمل نکنند جنگ ادامه داشته و این جنگ تنها با شرایط مقاومت به پایان می‌رسد.
انور ابو طه دیگر عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم به رسانه‌های فلسطینی گفت: پرداختن برخی‌ها به تصمیمات جنگ و صلح در فلسطین امری گمراه‌کننده است، تقابل ما با اشغالگران تقابل بین دو ارتش یا دو دولت نیست بلکه مقاومت یک ملت در مقابل یک ساختار اشغالگر است، ملتی که از خود دفاع می‌کند و جنبش آزادیبخش مسلحانه‌ای که برای آزادی سرزمین خود فعالیت می‌کند، پس این رویارویی با اشغالگران همیشگی بوده و با یک تصمیم سیاسی یا منافع حزبی متوقف نمی‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جواد عزتی برای “تمساح خونی” سیمرغ گرفت/ بهروز افخمی برای “صبح اعدام” سیمرغ بهترین کارگردانی را برد/ “مجنون” بهترین فیلم شد

اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

روایت حکم اعدام شهید برونسی در ساواک/ اکثر دندان هایش زیر شکنجه شکسته شد

همسر شهید برونسی می گوید: گاهی وقت ها که اعلامیه جدیدی از امام خمینی می رسید، با طلبه ها از اعلامیه رونویسی می کردند. بعد هم پخششان می‌کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.