سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بخش دیگری از گزارش جان کری به سنا در باره ی خیانت ظریف به کشورش وقصد او برای فریب رهبر ومردم ایران

بخش دیگری از گزارش جان کری به سنا در باره ی خیانت ظریف به کشورش وقصد او برای فریب رهبر ومردم ایران

ظریف نمی خواست فک شیت لوزان منتشر شود.
بخش دیگری از گزارش جان کری به سنا در باره ی خیانت ظریف به کشورش وقصد او برای فریب رهبر ومردم ایران.

مسیونرها جنابان ؛ شاید شما هم تحت تاثیر بعضی تمجیدهای بی پایه از ظریف و مهارت او در مذاکره قرار گرفته اید من واقعیت قضیه ی  Le JCPOA (برجام) را در دو جلسه شرح دادم
این جا می خواهم از چیزی بگویم که باعث شد، شما و مردم فدرال امریکا از Le JCPOA سود ببرید.
ما از توافق چه می خواستیم؟ میخواستیم قیمت نفت کاهش یابد و شاید تصور هم نمی کردیم باعث شود اینقدر کاهش پیدا کند.
ما نیاز داشتیم ، به دنیا بگوییم این یوز سرکش[(ایران)]تسلیم شد واورا در بند کشیدیم .
اینکه در واقع چنین می شد یا نمی شد مسئله ای دیگر است، [ و من معتقدم با برجام ، ایران حاکمیتش به کلی ساقط شده بود.] وقتی تفاهم لوزان را امضا کردیم ، همان وقت تمام آنچه ما می خواستیم حاصل شد.
وقتی فک شیت منتشر شد ، آنها که سیاست را می فهمند برداشتشان این بود که دیگر چیزی به نام جمهوری اسلامی وجود خارجی ندارد وایران یک کشور مستعمره برای ایالات متحده شبیه اکوادور است.
جواد[ظریف] برای من به شوخی اعتراف کرد اگر متن تفاهم لوزان منتشر شود من را محاکمه ی صحرایی واعدام می کنند ،به او گفتم نگران نباش تورا به امریکا می آوریم.
طی یک قرن اخیر کجا شما به یاد دارید کشوری تحت پروتکل کشوری دیگر درآید؟
بله ؛ ما، در قرن قبل ژاپن وآلمان را تحت پروتکل آوردیم ، ولی به چه قیمتی؟ به قیمت کشته شدن ده ها خلبان امریکایی .
ما بدون رها کردن هیچ تیری ایران را متعهد کرده بودیم ، ایران درون Le JCPOA به مراتب از نظر سیاسی وحاکمیتی ضعیف تر از ژاپن و آلمان بود.
من نمی خواهم در باره ی محدودیت های ایران ،طبق توافق 2014 که در 2015ریز وموبه مو اجرا کرد بگویم .
همین که ما متن تفاهم لوزان را پخش کردیم نفت در اینترمدییت 3 دلار و 70سنت کاهش پیدا کرد.
نفت های ایران 4دلار کاهش قیمت خورد، این یعنی چه ؟ یعنی شما دیگر درخاورمیانه با یک قدرت منطقه ای به نام ایران مواجه نیستید واضح تر بگویم دیگر حاکمیتی به نام جمهوری اسلامی در ایران وجود ندارد.
دلیلش همین بود که وقتی گفتم فردا متن توافق را منتشر می کنیم، جواد به سر من فریاد کشید : “نباید فک شیت منتشر شود.”
ولی ماکه آنهمه وقت در مذاکرات لوزان گذاشته بودیم فقط همین را میخواستیم [ فک شیت منتشر کنیم] به ظریف گفتم: اگر منتشر نشود، تمام توافقات کان لم یکن است توافق محرمانه نمی خواهیم آن وقت بود که قبول کرد ،ما لحن آن را از حالت دستوری وبایستی در بیاوریم بنویسیم ایران توافق کرد که …. ومنتشر کنیم شرط گذاشت او هم در ایران متن دیگری را به نمایندگان مجلس بدهد که با توافق فرق داشته باشد وما اظهار نظرنكنيم.
اگر توافق می کردیم ایران هم دقیق اجرا می کرد ولی محرمانه می ماند، برایمان فایده ای حاصل نمی کرد ما بایستی به دنیا پیام می دادیم ایران دیگر صنعت هسته ای ندارد چون ما می خواهیم ،اگر هنوز چیزی دارد، ما اجازه داده ایم.این قضیه نکته ایست که فقط سیاست مداران می فهمند.
نمی دانم آیا ظریف آنچه تفاهم شد را به مقامات ایران هم می گفت؟ یا نه،
ولی می دانم او با رییس جمهور روحانی و لاریجانی رئیس پارلمان تبانی کرده بود، مذاکرات و متن تفاهم پیش خودشان محرمانه باشد.
زنگنه بسیار تحت تاثیر ظریف بود، او مدام برای ایرانیان می گفت اگر تحریم ها برداشته شود می توانیم نفت زیادی بفروشیم و پولش را هم دریافت کنیم ولی شاید او فراموش کرده بود که نفت آن روزها زباد بود و قیمت مناسبی هم نداشت قبل از توافق کمتر از 55 دلار بود بعد توافق لوزان ، نفت ایران به زیر 50 دلار رفت.
توافق فقط بین 4 الی 5دلار نفت را ارزان کرد ،[اگر قیمت زیر 10 دلار نرفت] چون غولها (تراست ها) فرصت طلبانه مرتب شایع میکردند مجلس ورهبر ایران توافق را نمیپذیرند ، ولی دیدید پذیرفتند و وقتی تعهدات آن را اجرا کردند ، نفت به زیر 27 دلار سقوط کرد.
خنده ی من اینجاست که زنگنه مرتب به خبرنگاران می گفت پولهای بلوکه شده ی نفت را هم در صورت توافق وصول میکنیم که رقمی معادل نصف بودجه همان سال دولت ایران بود . این دوستان ما را ناراحت می کرد ،اما نمی دانست یا میدانست و تجاهل می کرد آن پول معادل یک ماه کاهش قیمت ِ فقط یک میلیون بشکه نفت صادراتی آنها از 120دلار تا 20دلار است .
زنگنه آن روزها درحالی که کانگستر مآبانه کتش را روی دستش انداخته بود برابر رئیس الجزایری اُپک ایستاد وگفت :اگرنفت 20دلار هم بشود ما می خواهیم 4/5 میلیون بشکه تولید کنیم یعنی 1 میلیون به صادراتمان بیافزاییم ..نمی خواهیم جور کاهش قیمت نفت دنیا را بکشیم.
همان روزهای توافق لوزان، اپک حدود دومیلیون از تولیدش کاسته بود ، باید نفت قیمتش روی 70و80دلار می رفت اما مواضع زنگنه قیمت را از 55به زیر 50دلار سقوط داد.

مطلب فوق رادوباره بخوانیدتاعمق خیانت رامتوجه بشین .ومطالبه کنیدمحاکمه واعدام تیم وابسته به روحانی وظریف را

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

به یابنده ظریف غربگدا مژدگانی اعطا خواهد شد

سکوت مرعوبین آمریکا در قبال عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران

ادعاهای نادرست حسن روحانی درباره قرارداد نافرجام توتال و فاز ۱۱ پارس جنوبی

اظهارات حسن روحانی رئیس دولت نا امید گذشته

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.