سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هلاکت ۶۰۰ نئو نازی‌ و مزدور خارجی در اودسا

هلاکت ۶۰۰ نئو نازی‌ و مزدور خارجی در اودسا

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:در حملات دقیق روز گذشته در منطقه اودسا، ۶۰۰ نفر از عناصر ملی گرای افراطی اوکراینی از جمله ۱۲۰ مزدور خارجی کشته شدند.

به نقل از روسيااليوم، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، در حملات دقیق روز گذشته در منطقه اودسا، ۶۰۰ نفر از عناصر ملی گرای افراطی اوکراینی از جمله ۱۲۰ مزدور خارجی کشته شدند.

در حال به روزرساني…

کشته شدن یک شهروند کانادایی در دنباس در شرق اوکراین
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کانادا از کشته شدن یک تبعه این کشور هنگام جنگیدن در دنباس در کنار نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

لاوروف: روسیه بر اساس توافقنامه استانبول حق دارد کشتی ها را بازرسی کند
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت توافقنامه امضا شده در استانبول به روسیه حق می دهد کشتی هایی را که به سوی بنادر اوکراین می روند یا آنها را ترک می کنند بازرسی کند.

تحریم‌های غیرقانونی علیه روسیه مانع صدور مواد غذایی است
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بحران غذایی در قاره آفریقا تاکید کرد تحریم‌های غیر قانونی علیه روسیه مانع از صادرات مواد غذایی و حبوبات از روسیه به کشور‌های دیگر می‌شود.

.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «سرگئی لاوروف» در کنفرانس مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: تحریم‌های غیر قانونی مانع از صادرات مواد غذایی و حبوبات و کالا به بندر‌های کشور‌های دیگر شده است. در برابر ورود کشتی‌های روسی به بندر‌های کشور‌های دیگر مانع تراشی می‌شود.

گزارش روسیا الیوم از پیشروی نیرو‌های روسی در منطقه دونباس
روسیا الیوم از پیشروی نیرو‌های روسی در منطقه دونباس خبر داد و اعلام کرد یگان‌های توپخانه‌ای اهداف دشمن را با دقت در هم می‌کوبند.
سرجون هدایه خبرنگار این شبکه تلویزیونی در گزارشی گفت: درگیری‌ها بار دیگر در خطوط تماس در دونباس تشدید شده است. در این بین قدرت یگان‌های توپخانه‌ای نقش مهمی در پیشروی نیرو‌های مشترک (نیرو‌های روسی) ایفا می‌کند. مواضع گردان‌های ملی به طور روزانه به ویژه با گلوله‌های رنگی با کالیبر ۱۲۲هدف قرار گرفته می‌شود.
یکی از نظامیان روسی در این باره گفت: اکنون درگیری‌های سختی بین نیرو‌های ما و نیرو‌های اوکراینی در جریان است. ما علاوه بر هدف قرار دادن نقاطی که از آن‌ها تیراندازی می‌شود با پرتاب گلوله‌های رنگی به آن‌ها اعلام می‌کنیم که یا تسلیم شوند و یا اراضی ما را ترک کنند، در غیر این صورت مرگ در انتظار آن‌ها خواهد بود.
خبرنگار این شبکه افزود: نیرو‌های پلیس ملی اکنون مواضع ارتش اوکراین و گردان‌های ملی تندرو را با گلوله‌های هشدار هدف قرار می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که تسلیم شوند و برای حفظ جان آن‌ها نیز نحوه تسلیم شدن شان به آن‌ها شرح می‌دهند. نیرو‌های مشترک اکنون در جبهه دونباس داخل اراضی جمهوری خلق دونتسک پیشروی می‌کنند و نیرو‌های اوکراینی گزینه‌های محدودی در پیش دارند که یا باید تسلیم شوند یا عقب نشینی کنند یا به طور کامل نابود خواهند شد.
همچنین، پهپاد‌ها و سامانه‌های رصد و شناسایی مواضع دشمن را با دقت زیر نظر دارند و پس از آن اهداف یگان‌های توپخانه‌ای مشخص می‌شود.
یکی از نظامیان روسی در این باره گفت: تلاش ما این است که در اهداف مورد نظر اشتباه نکنیم. همه چیز خوب است و ضربات ما با دقت انجام می‌شود.
خبرنگار این شبکه افزود: پیش روی بیش از این برای ما دشوار است. هنگام ورود نیرو‌های مشترک، نیرو‌های کییف روستا‌ها و شهرک‌های پیش رو را با بمب‌های خوشه‌ای هدف قرار می‌دهند. پیشروی به طرف محور سورسک ادامه دارد

.

زاخارووا: روسیه زیرساخت‌های نظامی بندر اودسا را منهدم کرد
خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد موشک‌های روسیه که روز گذشته به اوکراین اصابت کرد، زیرساخت‌های نظامی را در بندر اودسا نابود کرده است؛ بندری که برای صادرات غلات اوکراین، حیاتی به شمار می‌رود.

ماریا زاخارووا در شبکه پیام رسان تلگرام، در واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه این حملات امکان گفتگو یا توافق با مسکو را از بین برده است، نوشت: “موشک‌های کالیبر با دقتی بسیار بالا زیرساخت‌های نظامی بندر اودسا را منهدم کرد”.

انتقاد وزارت خارجه روسیه از رفتار دوگانه سازمان ملل
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، ماریا زاخارووا اقدام “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل را در محکومیت حمله به اودسا بدون تحقیق و اطمینان، محکوم و تعجب خود را از سکوت گوترش در برابر کشته شدن کودکان در دنباس ابراز داشت.

حمله موشکی به اودسا؛ جهان غرق در نگرانی و حیرت
در حالی که حقیقت درباره حمله موشکی به بندر اودسا در اوکراین مشخص نشده، جهان به شدت نگران آینده مواد غذایی و غلات است.

.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، چندین موشک به بندر اودسا در اوکراین اصابت کرد و جهان را نگران و حیرت زده کرد. از استانبول گرفته تا سازمان ملل و تا روستا‌های فقیر و دورافتاده جهان، همه در انتظار آزادسازی تجارت گندم بودند که اودسا هدف قرار گرفت. گندم، کالایی اساسی است که از زمان درگیری دو صادرکننده بزرگ آن به مسئله بسیار با ارزش تبدیل شده است.

چند ساعت قبل از این حادثه، با امضای توافقنامه‌ای میان روسیه و اوکراین با میانجی گری ترکیه، عبور غلات و مواد غذایی دیگر از بنادر اوکراین در سواحل دریای سیاه تضمین شد. اودسا از مهمترین این بنادر است که سالانه ۴۰ میلیون تن کالا از آن منتقل می‌شود. بر اساس توافقنامه استانبول، بندر اودسا و دو بندر کوچک دیگر قرار است به حالت قبل از جنگ بازگردند و قدرت انتقال کالا به میزان ۵ میلیون تن در ماه را بازیابند. بر این اساس، کشتی‌ها از مسیر تعیین شده از سوی اوکراین برای ممانعت از برخورد با مین‌های دریایی به سوی تنگه بسفر حرکت خواهند کرد تا به بازار‌های جهانی برسند.

بندر اودسا هدف موشک قرار گرفت و سرنوشت این توافقنامه در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. اکنون باید دید چه کسی از آسیب دیدن بندر اودسا و تعطیلی آن سود می‌برد. با دریافت پاسخ این سوال می‌توان عامل شلیک موشک‌ها را پیدا کرد.

اوکراین تاکید دارد که روسیه بندر اودسا را با موشک‌های کروز از نوع کالیبر هدف قرار داده است. رئیس جمهور اوکراین این حادثه را نشانه دیگری از تناقض در دیپلماسی روسیه عنوان کرد. کی یف می‌گوید از این حادثه تعجب نکرده و روسیه پیش از این هم به توافقات خود پایبند نبوده است.

روسیه چند ساعت در سکوت بود تا اینکه وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد مسکو گفته نقشی در هدف قرار دادن اودسا نداشته است. اما چه کسی بندر اودسا را هدف قرار داد؟ هر چند اوکراین روسیه را متهم می‌کند، اما کارشناسان می‌گویند دلیل منطقی وجود ندارد که روسیه توافقنامه‌ای را زیر پا بگذارد که می‌توانست آن را امضا نکند. برخی هم می‌گویند روسیه این توافقنامه را امضا کرد تا به عنوان عامل گرسنگی و بحران غذا معرفی نشود.

گروهی هم معتقدند روسیه در جنگ‌های خود کمتر به وجهه خود و مشکلات و بحران‌ها اهمیت می‌دهد. این کشور می‌توانست بجای حمله به بنادر اوکراین، دشمنانش را از گندم محروم کند. اما هر صورت تا روشن شدن حقیقت، حمله به بندر اودسا در صدر خبر‌ها و نگرانی‌های جهانی باقی خواهد ماند.

کره شمالی، آمریکا را به جنگ بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره شمالی روز یکشنبه آمریکا را به ساخت تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و ادعای روسیه را که سازمان ملل در ماه مارس آن را رد کرده بود، دوباره تکرار کرد

.

پیونگ یانگ متحد مسکو در ماه فوریه اعلام کرد سیاست آمریکا “علت اصلی بحران اوکراین” است، و در این ماه رسماً دو منطقه خودخوانده جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت که باعث شد کی یف روابط دیپلماتیک خود را با کره شمالی قطع کند.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی، موسوم به کی. سی. ان. ای. روز یکشنبه با استناد به افشاگری روسیه، اعلام کرد واشنگتن با نادیده انگاشتن معاهدات بین المللی، “آزمایشگاه‌های بیولوژیکی بسیاری را در ده‌ها کشور و منطقه، از جمله اوکراین، راه اندازی کرده است. “

مسکو در ماه مارس، واشنگتن را به تامین مالی تحقیقات در زمینه توسعه تسلیحات میکروبی در اوکراین، که نزدیک به پنج ماه پیش مورد حمله روسیه قرار گرفت، متهم کرد.

هیئت مقامات ارشد آمریکایی به اوکراین سفر کردند
یک هیئت عالی رتبه از مقامات کنگره آمریکا روز شنبه در کی یف با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند و وعده حمایت ادامه دار در جنگ علیه روسیه را دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفر این هیئت آمریکا اخرین مورد از سفر مقامات عالی رتبه آمریکایی به اوکراین است.
این هیئت آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا به همراه متحدان و شرکایش در سراسر دنیا، با فراهم کردن کمک اقتصادی، نظامی و بشری در کنار اوکراین ایستاده است.»

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت، واشنگتن چهار سیستم راکتی توپخانه‌ای دیگر به اوکراین ارسال می‌کند.

بلینکن: حمله به اودسا باعث می‌شود تا تلاش‌ها برای رسیدن غذا به بازار‌های جهان تضعیف شود
به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، حمله به اودسا باعث می‌شود تا تلاش‌های سازمان ملل، ترکیه و اوکراین برای رسیدن غذای حیاتی به بازار‌های جهان تضعیف شود

.

.

قدردانی زلنسکی از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین در سخنانی در جمع مقامات این کشور گفت: از آمریکا به علت اختصاص کمک‌های نظامی برای اوکراین قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی افزود: هنوز ۲۴ ساعت از امضای توافق با سازمان ملل نگذشته است که روسیه اودسا را هدف قرار داد. روسیه همیشه راه‌هایی را برای نقض کردن تعهدات خود پیدا می‌کند.

هلاکت ۶۰۰ نئو نازی‌ و مزدور خارجی در اودسا 
وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر از عناصر افراطی (نئونازی ها) از جمله شماری از مزدوران خارجی در حمله نیرو‌های ارتش روسیه به اودسا، تصریح کرد از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین حدود ۲۵ هزار انواع تسلیحات هوایی و زمینی ارتش اوکراین منهدم شده است.

.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، در حملات دقیق روز گذشته در منطقه اودسا، ۶۰۰ نفر از عناصر ملی گرای افراطی اوکراینی از جمله ۱۲۰ مزدور خارجی کشته شدند.

این وزارتخانه افزود: بیش از ۳۲۰ نفر از عناصر افراطی هم در حمله با سلاح‌های دقیق در شهر نیکولایف کشته شدند. نیروی هوایی روسیه همچنین روز گذشته یک فروند جنگنده سوخوی ۲۵ اوکراینی را در منطقه کراماتورسک جمهوری دونتسک سرنگون کرد. پدافند هوایی روسیه هم یک فروند بالگرد ام آی ۸ نیروی هوایی اوکراین را در منطقه نیکولایف و پنج فروند پهپاد را در مناطق مختلف استان‌های خارکوف و دونتسک سرنگون کرد. همچنین هشت فروند موشک سامانه اوراگان هم رهگیری و سرنگون شد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت دفاع روسیه، مجموع خسارت‌های نیرو‌های اوکراینی از آغاز عملیات ویژه نظامی به ۲۶۰ فروند هواپیما، ۱۴۴ فروند بالگرد، ۱۱ هزار و ۵۷۷ پهپاد، ۳۵۶ موشک ضد هوایی، چهار هزار و ۱۳۵ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۷۶۲ دستگاه خودروی نظامی مجهز به سامانه‌های موشکی و سه هزار و ۱۷۴ قبضه توپخانه و خمپاره انداز و چهار هزار و ۴۱۳ دستگاه خودروی نظامی، رسید.

وزارت دفاع روسیه همچنین فاش کرد سربازان از ساکنان مناطق غربی اوکراین، حاضر نیستند به دنباس اعزام شوند، زیرا نیرو‌های اوکراینی در این منطقه، تلفات سنگینی متحمل شدند.

ایتابلهسروشآپارات

یک دیدگاه

  1. کشته شدن 600 هیتلر ضد بشر بر مردم جهان مبارک،

    ما خطر هیتلر و داعش را دیده و آسیب دیده ایم،

    رحم بر پلنگان تیز دندان، ظلم است بر گوسفندان،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.