سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تحصیل 100 هزار دانشجو از ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران

تحصیل 100 هزار دانشجو از ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران

رئیس ‌سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی از ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند که ۱.۵ درصد مجموع دانشجویان بین‌المللی در جهان است.

هاشم داداش‌پور در جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد، گفت: این سهم باید بیشتر شود تا بتوانیم پیام صلح و دوستی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را به جهانیان منتقل کنیم و هر دانشجوی خارجی می‌تواند مانند سفیر فرهنگی برای ما عمل کرده و ایران را به جهانیان معرفی کند.
وی افزود: حدود شش میلیون دانشجو در کشورهای مختلف تحصیل می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود تا یک دهه آینده این تعداد به ۱۰ میلیون نفر افزایش یابد. این دانشجویان ظرفیت بسیار ارزشمند و عظیمی هستند که شناخت این ظرفیت‌ها برای هر کشوری فرصتی مغتنم است تا در این عرصه سهمی داشته و تبادل دانشجو داشته باشد و از این فرصت برای معرفی هویت و فرهنگ خود به خوبی استفاده کنند که آمار بالایی از این جابه‌جایی‌ها از طریق کشورهای اسلامی است.
معاون وزیر علوم افزود: بخش عمده‌ای از این جابه‌جایی دانشجو به صورت واگرا نسبت به کشورهای اسلامی و به صورت همگرا با کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است.
معاون وزیر علوم گفت: بایستی زبان بین‌الملل را یاد بگیریم تا بتوانیم با دانشجویان خارجی ارتباط مناسب برقرار کنیم و در این راستا هماهنگی در آموزش و توجه به اقتضائات فرهنگی دیگر کشورها نیز ضروری است.
رئیس‌سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: نحوه نگاه ما به دانشجویان خارجی و پیگیری ارتباط با دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی هم از مسائل مهمی است که می‌تواند موجب شود از این دانشجویان به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور بهره‌مند شویم.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.