سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صهیونیست‌ها اجساد 70 سرباز مصری‌ را در آتش سوزاندند

صهیونیست‌ها اجساد 70 سرباز مصری‌ را در آتش سوزاندند

در آستانه سفر بايدن به منطقه، كشف يك گور جمعي متعلق به سربازان مصري در فلسطين اشغالي برگ ديگري از جنايت‌هاي تاريخي نظاميان صهيونيستي را آشكار كرد كه هر از گاهي اين جنايت‌ها در نتيجه اختلافات داخلي در تل آويو «لو» مي رود.
رژيم صهيونيستي از ابتداي تجاوز خود به سرزمين‌هاي فلسطيني تا به امروز جنايات و اقدامات ضدانساني بسيار زيادي انجام داده و بسياري از اين اقدامات جنايت آميز هنوز افشا و علني نشده است. از جمله به تازگي و پس از گذشت 55 سال و يا بيش از نيم قرن،  روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در یک افشاگری نوشت: در جريان جنگ 1967، سربازان صهيونيستي اجساد۷۰ کماندوی مصری را که به عنوان نیروی پشتیبانی به کمک اردن رفته بودند در مکانی دفن کرده که امروز يك مكان گردشگري است. نكته قابل توجه آن است كه اين گزارش از زبان یک نظامی صهيونيستي شرکت‌کننده در جنگ ۱۹۶۷ با نام «زئیو بلوخ» عنوان شده و او اعتراف كرده كه اجساد ۷۰ نظامی مصری و چه بسا دهها نظامی دیگر در این مکان دفن شده و تا كنون كمتر کسی از آن اطلاع داشته است. اين نظامي صهيونيست افزوده است كه اجساد سربازان مصري در ابتدا سوزانده و سپس در چاه دفن شدند. نكته جالب آن است كه محل دفن سربازان مصري به عنوان يك گور دسته جمعي اكنون يك پارك گردشگري با نام «اسرائيل كوچك» يا همان ميني اسرائيل است كه هر ساله محل بازديد صدها هزار گردشگر داخلي و خارجي به مناطق اشغالي است. با وجود آن كه ابعاد يكي از جنايات نيم قرن گذشته صهيونيست‌ها اكنون افشا شده، اما بعيد است كه مقامات صهيونيستي اقدامي براي روشن شدن ابعاد اين جنايت انجام دهند.
فقط يك گور جمعي نيست!
گزارش وجود گور دسته جمعي در يك محل گردشگري رژيم صهيونيستي را يكي ديگر از نظاميان بازنشسته صهيونيستي با نام «بنیامین نئور» در چند سال گذشته به صورت غيرمستقيم تایيد كرده بود، اما هيچ‌گاه محل اين گور دسته جمعي را اعلام نكرده و گفته بود: «مطمئنم که اگر یهودیان را اين جوري دفن می‌کردند، تا آسمان فریاد می‌زدیم.» اين نظامي صهيونيستي در گفت‌وگو با‌هاآرتص قبل از مرگش تاكيد كرده بود كه روزي واقعيت‌هاي تاريخي بايد گفته شود. در ارتباط با اين گور دسته جمعي، رسانه‌هاي ديگر اسرائيل نيز ابعاد ديگري از اين جنايت رهبران شان را افشا كرده و‌هاآرتص در گزارشي به نقل از شاهدان اين جنايت گفته است: سربازان مصری در زمان وقوع آن واقعه در حالت گیج، شوک و ترس بودند و در میدان نمي دانستند چه‌كار بايد كنند. همچنين در گزارشي که یک سال پس از جنگ 1967 منتشر شده، یکی از ساکنان محلی در آن زمان با اشاره به محل فعلي گور دسته جمعي كه در آن زمان زمين صاف بوده، توضیح مي دهد که بوی وحشتناکی از اجساد انساني احساس می‌کند؛ اما آثاري از اجساد را
نمي بيند. همچنين یک منبع نظامی به‌هاآرتص گفته است که اطلاعات مربوط به این گور دسته جمعی برای چندین دهه پنهان شده بود، زیرا ممکن بود باعث خشم منطقه‌ای و جهاني شود. البته اين اولين گور دسته جمعي نيست كه در مناطق اشغالي فلسطين كشف مي شود. كمتر از هفت ماه پيش در ماه ژانویه نيز‌هاآرتص در گزارش ديگري فاش کرده بود که يك گور دسته جمعی متعلق به فلسطینیانی که در سال 1948 در روستای تنتوره قتل عام شده بودند، در زیر پارکینگ یک ساحل معروف شهرهاي اسرائيلي کشف شده است. در آن زمان هم با وجود انتشار اين گزارش، اما اقدامي در محكوميت اين گونه جنايات صهيونيست‌ها صورت نگرفت و تا كنون با وجود كشف چند گور دسته جمعي اما هيچ كدام از نهادهاي بين المللي و يا دولت‌هاي غربي به اين جنايات تاريخي واكنشي نشان نداده‌اند. حتي افشاي
گاه و بيگاه اين گورهاي جمعي و اقدامات جنايت آميز در رسانه‌هاي صهيونيستي بيش از آن كه ناشي از تلاش براي ابراز حقيقت باشد، تحت تاثير انتقام گيري‌ها و اختلافات داخلي احزاب و گروه‌هاي سياسي در تل آويو صورت مي گيرد.
محكوميت ميزباني از جنايتكاران
در همان روزي كه رسانه‌هاي صهيونيستي در گزارشي اقدام جنايت آميز و كشف يك گور جمعي در فلسطين اشغالي را اعلام كردند، «محمودعباس»؛ رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين از وزير جنگ اين رژيم ميزباني كرد تا همراهي خود با اشغالگران و جنايت‌هاي آنان را نشان دهد. جالب آن است كه تا كنون تشكيلات خودگردان تحت رياست محمود عباس واكنشي به انتشار گزارش جنايت‌هاي تاريخي صهيونيست‌ها نداشته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بقایای اجساد 86 مسلمان جنگ بوسنی به خاک سپرده شد

هزاران نفر با تجمع در روستای «هامبارینه»، در مراسم تشییع پیکر ۸۶ مسلمان که در جریان جنگ‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ بوسنی کشته شده‌اند، شرکت کردند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.