سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چالش جدید در اروپا؛ رسوایی نظام سلامت اروپا با مواد غذایی مسموم

چالش جدید در اروپا؛ رسوایی نظام سلامت اروپا با مواد غذایی مسموم

مسمومیت ناشی از مصرف شکلات معروف کیندر آلوده به باکتری سالمونلا در نه کشور اروپایی؛ صد‌ها کودک را راهی بیمارستان کرده و متاسفانه جان چند کودک نیز گرفته شده است

 پاریس؛ با وجود گذشت صد روز از افشای تولید و فروش پیتزاها، شکلات‌ها و پنیر‌های آلوده به انواع سموم در کشور‌های اروپایی این رسوایی همچنان فروکش نکرده و نظام سلامت و بهداشت اروپا را با چالش جدی روبرو کرده است.
مسمومیت ناشی از مصرف شکلات معروف کیندر آلوده به باکتری سالمونلا در نه کشور اروپایی فرانسه، آلمان، بلژیک اسپانیا، ایرلند، لوکزامبورگ، نروژ، هلند و سوئد؛ صد‌ها کودک را راهی بیمارستان کرده و متاسفانه جان چند کودک از جمله دو فرانسوی را نیز گرفته است.
در پس افشا شدن آلودگی این شکلات‌ها و نیز محصولات شرکت لبنی لاکتالیس که آلوده به نوعی باکتری به نام لیستریاست مقامات قضایی دستور جمع آوری همه این شکلات‌ها و پنیر‌ها را صادر کرده است.
اما مهتر از همه در بین این خوردنی‌های خوشمزه، آلودگی پیتزا‌های شرکت ایتالیایی صنایع غذایی بویی تونی زیرمجموعه شرکت نستلِه سوئیس است.

.

بر اساس گزارش مراکز بهداشت و درمان فرانسه؛ پیتزا‌های بویی تونی که در کارخانه‌های بسیار کثیف ساخته می‌شود به باکتری‌های‌ای کولی (E/COLI) آلوده و تاکنون تعداد زیادی از مصرف کنندگان به ویژه کودکان را دچار مسمومیت‌های جدی و حاد کرده است.
در پی مسمومیت و جان باختن تعدادی از کودکان مصرف کننده این مواد غذایی با مارک‌های معروف؛ دادسرای پاریس دستور تحقیقات در زمینه قتل غیرعمد، تقلب، فریبکاری و به خطرانداختن جان مصرف کنندگان را صادر کرده است.
همه این‌ها در شرایطی است که با وجود گذشت بیش از یکصد روز از این رسوایی همچنان برخی فروشگاه‌های فرانسه محل عرض و فروش این گونه خوراکی‌های آلوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه

جنبش دانشجویی در سراسر جهان مصمم‌تر خواستار پایان جنگ در غزه هستند

زندان‌های فرانسه پر شد

مرگ بر فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.