سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / محرمانه زدایی ؛ افشای فشار لابی صهیونیستی به چهره های دانشگاهی

محرمانه زدایی ؛ افشای فشار لابی صهیونیستی به چهره های دانشگاهی

گفتگوی شبکه پرس تی وی با دو کارشناس سیاسی درباره اقدامات لابی ها و دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی علیه چهره های دانشگاهی مدافع فلسطین در کشورهای مختلف

برنامه «فلسطین؛ محرمانه زدایی» شبکه پرس تی وی، در گفتگو با دیوید میلر و خالد برکت، به اقدامات هماهنگ لابی‌های صهیونیستی و سفارتخانه‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در ورای مرز‌های سرزمین‌های اشغالی جهت برخورد با آن دسته از چهره‌های دانشگاهی پرداخته که به نوعی مبلغ و ترویج دهنده منافع و حقوق ملت فلسطین هستند. این برنامه، نفوذ صهیونیست‌ها در بسیاری از کشور‌های غربی از جمله کانادا، آمریکا، آلمان و … را مورد اشاره قرار می‌دهد و تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی با همین نفوذ خود، هر اقدامی غیرقانونی را علیه مخالفانش به‌ویژه علیه چهره‌های دانشگاهی موجه و مشروع جلوه می‌دهد.

استیون سلایطه در اواخر سال ۲۰۱۳، با یک پیشنهاد کاری جهت کسب سِمتی رسمی در دانشگاه ایلینوی رو به رو شد و قرار بود که این سِمت را در آگوست سال ۲۰۱۴ تحویل بگیرد. با این حال، در جولای سال ۲۰۱۴، سلایطه، پُست‌های توئیتری زیادی را در انتقاد از کشتار ده‌ها نفر از شهروندان شهر غزه بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این مساله موجب شد تا پرداخت رسانه‌ای گسترده‌ای از ماجرا انجام گیرد و محافل صهیونیستی نیز شدیدا در مورد این موضوع حساس شوند.
نخستین حملات علیه او از سوی ویلیام جاکوبسن استاد حقوق دانشگاه کُرنل که همکاری‌های نزدیکی نیز با گروه‌های صهیونیستی نظیر «کمیته گزارش و تحلیل مسائل خاورمیانه» دارد، انجام شد. در ادامه بنیاد یهودی Champaign-Urbana نیز که به صراحت یکی از اهداف اعلامی خود را حمایت از رژیم صهیونیستی عنوان می‌کند به حملات علیه سلایطه پیوست. در این چهارچوب، خیلی زود دانشگاه ایلینوی هدفِ کارزار سراسری و گسترده صهیونیست‌ها قرار گرفت و صد‌ها نامه از سوی دانش آموختگان این دانشگاه، دانشجویان، والدین دانشجویان، و اعضای کارزار حامی Champaign-Urbana و همچنین شماری از حامیان مالیِ دانشگاه، از مسئولان دانشگاه مذکور این درخواست را مطرح کردند تا در تصمیم خود جهت استخدام سلایطه، تجدید نظر کنند.
در این رابطه به طور خاص مسئولان دانشگاه ایلینوی نگران قطع شدن جریانِ کمک‌های مالی نهاد‌ها و بنیاد‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به دانشگاه خود بودند. در این راستا دو نهاد موسوم به «بنیاد یهود» و «هیلِل» از جمله سازمان‌هایی بودند که دانشگاه ایلینوی در مورد آن‌ها نگرانی داشت. به طور خاص نهاد موسوم به هیلِل نهادی است که ادعا می‌کند نماینده دانشجویان یهودی است با این حال، در واقع و حقیقت، یک ارگان و نهاد صهیونیستی است. البته که اتهامات یهودی ستیزی نیز طبق معمول توسط نهاد‌های حامی رژیم صهیونیستی علیه سلایطه مطرح شد. ادعا‌هایی که در واقع با این هدف مطرح می‌شد تا شاید بتوان با تمسک به آن ها، زمینه را جهت اخراج فرد مذکور از دانشگاه ایلینوی فراهم کرد.
استیون سلایطه می‌گوید: اگر هیچ استدلال جدی اخلاقی و یا سیاسی در پاسخ به انتقادات از رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد، صهیونیست‌ها راه‌های مختلفی را پیدا می‌کنند تا به هر طریقی، منتقدان را سرکوب و بدنام کنند.
در ادامه ماجرای استیون سلایطه، موردِ وی به دادگاه کشیده می‌شود و در نهایت وی پیروز ماجرا (علیه دانشگاه) می‌شود. حتی نایب رئیس دانشگاه فردی به نام فیلیس وایز نیز به پنهان کردن برخی شواهد محکوم و مجبور می‌شود از دانشگاه استعفا دهد. در ادامه حتی سلایطه با حکم دادگاه مستحق دریافت ۶۰۰ هزار دلار و همچنین ۲۷۵ هزار دلار به صورت جداگانه، جهت پوشش هزینه‌های حقوقی و خسارت‌هایی که به وی وارد شد، شناخته می‌شود. با این همه، سلایطه نتوانست شغلش را پس بگیرد.

.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی دشمنان ما هم معترفند..خبری در راه است…

ويدئو/ شگفتی عجیب تظاهرات سراسری در دنیا

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.