سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / ماجرای نامه ای که شهید چمران به حافظ اسد نوشت

ماجرای نامه ای که شهید چمران به حافظ اسد نوشت

مهدی چمران برادر شهید چمران درباره دوستی شهیدمصطفی چمران و حافظ اسد نقل می کند:

شهید چمران مشغول ساماندهی جنگ های چریکی بود و سلاح های کلت و کلاشینکف ما تمام شده بود. نامه ای با دست خط خود به حافظ اسد نوشت و از طریق همسر لبنانی اش مستقیما به سوریه فرستاد.
شهید چمران در آن نامه به حافظ اسد نوشت که جنگ شروع شده و ما سلاح و مهمات نداریم.
آرپیچی و اسلحه نداریم حافظ اسد نیز برای جلوگیری از ردیابی، در یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 747، نزدیک به هزار آر پی چی و سلاح های مختلف را بدون هماهنگی قبلی به ایران فرستاد و ما نیز وارد جنگ کردیم و به سوسنگرد بردیم و استفاده کردیم.
بعد از این ماجرا، از حــافظ اســد پــرسیدند: چــرا شما که هم عرب هستید و هم از سردمداران حزب بعث، در جــنگ ایــران بر ضد صـدام حـسین، از حـکومت ایــران حـمایت می کنید؟
حــافظ اســد پاسخ داد: در تــاریخ روزی فــرا خواهد رســید که تــنها ایــرانی ها از ما دفــاع مـی کنند، در حالی که عـرب ها خــنجرهای شان را در سـینه های ســوری ها فــروبرده اند. ایشون از غیب حرفی نزدند و از آینده اطلاعی نداشتند که این حرف را زدند، فقط در رابطه با وقایع آخر زمان مطالعه داشتند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جبهه شمال، حزب‌الله لبنان و معادله «چشم در برابر چشم»

حزب‌الله زرادخانه موشکی مجهزی دارد و یگان ویژه رضوان حزب‌الله آماده است

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

یک دیدگاه

  1. انقلاب اسلامی رخدادی است که باید از نو شناخت و.هم انقلاب را باید دوباره مورد مطالعه قرار داد وهم رهبریش را و دراین راستا باید برای رسیدن به این مهم مسیر را از تربیت یافتگانش راهنمایی جست
    چمرانها
    عراقیها
    بهشتی ها
    رجایی ها
    باهنرها
    سلیمانیها
    باقری ها و بیش از ۲۶۰ هزار شهید که همگی زنده اند نزد خدا روزی خوار هستند ومنتظرند تا اذن میدان پیدا کنند تا بواسطه نور کلمه الله هدایت بسوی خلیفه الله کنند و احقاق حق آل الله نمایند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.