سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جبهه شمال، حزب‌الله لبنان و معادله «چشم در برابر چشم»

جبهه شمال، حزب‌الله لبنان و معادله «چشم در برابر چشم»

در پی تشدید حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به منازل غیرنظامیان در جنوب لبنان و همین‌طور جنایات اسرائیل در غزه صورت می‌گیرد، افسر ارشد صهیونیست در رسانه‌ عبری‌زبان نوشت، حزب‌الله معادله «چشم در برابر چشم» را در دستورکار خود قرار داده است. یعنی به ازای هر شلیک رژیم اسرائیل، یک شلیک انجام می‌دهد.

از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی، آن‌طور که رسانه‌های صهیونیستی- علی‌رغم سانسور شدید آمار تلفات- اعتراف کرده‎‌اند صدها افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شده و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کرده‌اند. رسانه‌های عبری نیز بارها و بارها فاش کرده‌اند که شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده است.

در این بین نحوه نبرد حزب‌الله لبنان و خسارات و تلفاتی که به صهیونیست‌ها تحمیل کرده نیز مورد توجه کارشناسان نظامی صهیونیست قرار گرفته است.

مثلا وب‌سایت عبری‌زبان «والا» به نقل از یک افسر صهیونیست نوشته است:

«اکثر اسرائیلی‌ها آنچه من می‌دانم را نمی‌دانند؛ ویران کردن خانه‌های شهرک‌نشینان در شمال شدت گرفته است و حزب‌الله با پرتاب مستقیم و شدید موشک به خانه‌ها و ویران‌کردن‌ها به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد و اسرائیلی‌های ساکن این مناطق دیگر جایی برای بازگشت به آن نخواهند داشت…

حزب‌الله در پاسخ به این واقعیت که ارتش اسرائیل به ساختمان‌ها در جنوب لبنان حمله می‌کند، گزینه حمله به ساختمان‌ها در شهرک‌های شمال را انتخاب کرده است…حزب‌الله امروز معادله چشم در برابر چشم را برقرار کرده است.»

پیش از این نیز رسانه‌های عبری به نقل از افسران ارشد رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند:

«حملات حزب‌الله باعث برجای ماندن خساراتی در جبهه شمالی شده که می‌تواند بازگشت اسرائیلی‌ها را به این منطقه به تأخیر بیندازد… به دلیل تشدید این حملات دیگر هیچ خانه‌ای در شمال اسرائیل برای بازگشت اسرائیلی‌ها باقی نخواهد ماند… حزب‌الله لبنان به حملات اسرائیل به صورت مستقیم پاسخ می‌دهد و خسارات گسترده‌ای در مناطق شمالی برجای می‌گذارد.»

کابوس ناتمام یگان «رضوان»

رئیس یکی از مراکز مطالعاتی برجسته صهیونیستی نیز درباره قدرت نظامی حزب‌الله و آمادگی «یگان ویژه رضوان» برای ورود به فلسطین اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که «حزب‌الله یک ارتش کامل با صدها هزار موشک است و هر زمان بخواهد می‌تواند به اسرائیل حمله کند.»

«تل پری» رئیس بخش تحقیقات مرکز مطالعات «آلما»ی رژیم صهیونیستی در گزارشی که به بررسی قدرت نظامی حزب‌الله پرداخته است، درباره توانایی‌های آن که «تهدید بزرگی برای اسرائیل است» هشدار داد و نوشت:

«حزب‌الله زرادخانه موشکی مجهزی دارد و آماده جنگ است و یگان ویژه رضوان حزب‌الله می‌تواند هر زمان به اسرائیل حمله کند.»

آن‌طور که تسنیم نوشته است، «تل پری» در ارزیابی امنیتی مرکز مطالعاتی آلما که توسط روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت منتشر شد، نسبت به تداوم تشدید درگیری‌های نظامی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با حزب‌الله هشدار داد و گفت: «هرگونه توافق دیپلماتیک هم کارساز نخواهد بود و تنها به معنای خریدن زمان تا انجام تهاجم نهائی علیه اسرائیل خواهد بود که تخمین زده می‌شود این تهاجم تا پایان سال 2026 انجام شود.»

وی با هشدار درباره «تهدیدات امنیتی خطرناکی که در سایه توان نظامی حزب‌الله بر سر اسرائیل سایه افکنده است» اضافه کرد: «حزب‌الله به شکل مستمر در حال توسعه توانایی‌های نظامی خود به‌ویژه موشک‌های هدایت‌شونده است.

حزب‌الله نه‌تنها موشک‌های بالستیک دقیق با بردهای طولانی در اختیار دارد بلکه موشک‌های قدیمی خود را نیز توسعه داده و برد آنها را بیشتر کرده است.

امروز حزب‌الله به‌جای صدها موشک دقیق هزاران موشک در زرادخانه خود دارد که در مجموع می‌توان تعداد آنها را 250هزار فروند ارزیابی کرد. اغلب این موشک‌ها از سکوهای زیرزمینی و استتارشده پرتاب می‌شوند.»

حملات بی‌امان

همزمان با انتشار این گزارش‌ها و موضعگیری‌ها، مقاومت لبنان اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان به ویژه در طیرحرفا، مبارزان ما محل استقرار سربازان دشمن در شهرک متولا را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.»

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، طی شب گذشته ۲ موشک ضدزره به شهرک متولا شلیک شد که منجر به خسارت به ۲ ساختمان شد. مقاومت لبنان تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در پایگاه «جل‌العلام» را هم هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در‌باره این حمله اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین، مبارزان ما امروز تجهیزات جاسوسی در پایگاه جل‌العلام را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.» این جنبش محبوب بامداد و صبح روز شنبه نیز دو پایگاه رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

مجاهدان مقاومت اسلامی یک ساختمان محل استقرار نظامیان اشغالگر را هم در شهرک صهیونیست‌نشین «المطله»(متولا) با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند. آن‌طور که حزب‌الله اعلام کرده است مجاهدانش در دو مرحله و ساعت‌های ۰۷:۱۰ و ۱۰:۰۰ صبح روز شنبه نیز تجهیزات و استحکامات ارتش اشغالگر را در پایگاه «رامیا» با موشک‌های هدایت‌شونده و سلاح توپخانه هدف قرار داده است.

جمعه‌شب نیز رسانه‌های عربی از تخریب و آتش‌سوزی گسترده در منطقه اشغالی «کریات شمونه» بر اثر اصابت ده‌ها موشک از جنوب لبنان خبر دادند.

گروه‌های مقاومت عراق و حضور آمریکایی‌ها!

گردان‌های حزب‌الله عراق که مدتی است به اهداف آمریکا حمله نمی‌کنند، در تازه‌ترین موضع‌گیری خود اعلام کردند: عملیات‌ها علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را از سر می‌گیرند. منابع عالی‌رتبه در مقاومت عراق در گفت‌وگو با الاخبار گفتند:

«مقاومت عراق ارزیابی را از فعالیت کمیته نظامی مشترک بغداد و واشنگتن درباره دستورکار عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق انجام داده و جدیت کافی را در قطعی کردن نهائی این پرونده ندیده است.»

گردان‌های حزب‌الله عراق پیش از این تهدید کرده بود که اگر پیشرفتی در مذاکرات عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق حاصل نشود، عملیات نظامی خود را علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق از سر می‌گیرد. مقاومت عراق طی روزهای گذشته، حملات مؤثر و دقیقی به اهداف رژیم صهیونیستی انجام داده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حزب‌الله لبنان با ۵۰ موشک پایگاه‌های اسرائیل را در هم کوبید

مقاومت اسلامی منطقه

طرح انگلیس برای تفرقه میان حزب الله و ارتش لبنان

انگلیس خبیث، استقرار برج های مراقبتی در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.