سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جمهوری‌خواهان تگزاس رسماً خواستار برگزاری همه‌پرسی برای استقلال شدند

جمهوری‌خواهان تگزاس رسماً خواستار برگزاری همه‌پرسی برای استقلال شدند

جمهوری‌خواهان تگزاس رسماً خواستار برگزاری همه پرسی در سال آینده میلادی در مورد جدایی این ایالت از آمریکا شدند.

تحرکات جنبش استقلال تگزاس بار دیگر تشدید شده است و آنها دوباره زنگ‌ها را برای تجزیه آمریکا به صدا درآورده‌اند. در همین رابطه انجمن ایالتی جمهوری خواهان تگزاس در نشست خود در شهر «هاستون» این ایالت توافق کردند که تگزاس از آمریکا جدا شود و اعلام استقلال کند آنها به همین منظور به دنبال برگزاری یک همه پرسی در سال 2023 هستند.

براساس گزارش «نیوزویک»، جمهوری خواهان در این نشست اعلام کردند که تحت ماده یک بخش یک قانون حاکمیت ایالتی از قوانین تگزاس، دولت فدرال حق حکومت محلی این ایالت را لغو کرده و در نتیجه این قانون فدرال باید ملغی شده و حق مردم این ایالت بازگردانده شود.بر این اساس، جمهوری‌خواهان تگزاس بر این باورند مردم این ایالت حق جدا شدن از آمریکا را دارند و مجلس قانون گذاری این ایالت نیز باید ترتیب برگزاری یک رفراندوم در این باره را بدهد.

به گزارش تسنیم، همچنین، تصویب قانونی در نشست بعدی برای برگزاری یک انتخابات عمومی در سال  2023 برای مردم تگزاس از دیگر خواسته‌های جمهوری خواهان تگزاسی است که مشخص شود آیا مردم این ایالت می‌خواهند به عنوان ملتی مستقل از کل آمریکا باشند یا نه؟

بر اساس این گزارش مردم تگزاس در سال 1836 از مکزیک اعلام استقلال کرده و 9 سال بصورت مستقل اداره شد تا اینکه به یکی از ایالت‌های آمریکا تبدیل شد. تگزاس سپس در سال 1861 و پیش از پذیرش دوباره در آمریکا به دنبال پایان جنگ داخلی در سال 1870، دوباره از آمریکا جدا شد. بسیاری از تجزیه‌طلبان امروزی دهه‌هاست برای استقلال تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها پس از به قدرت رسیدن هر رئیس‌جمهور دموکرات بیشتر شده است.  البته هنوز مشخص نیست که این نظریه چقدر در بین مردم تگزاس محبوبیت دارد اما وب سایت ملی‌گرایان تگزاس مدعی شده که تقریبا نیم میلیون نفر از مردم تگزاس از استقلال این ایالت حمایت می‌کنند.سال گذشته نیز «کایل بیدرمن» نماینده جمهوری خواه تگزاس، لایحه‌ای را با عنوان

« تکسیت» برای استقلال این ایالت ارائه داد اما در نهایت توسط «آلن وست» رئیس‌جمهوری خواهان این ایالت ملغی شد.  قبل از این نیز انجمن‌هایی مانند جنبش ملی‌گرایان تگزاس بارها از خروج این ایالت از آمریکا حمایت کرده‌اند این در حالی است که قانون اساسی آمریکا هیچ بند و ماده‌ای برای جدا شدن و استقلال هیچ ایالتی ندارد و دادگاه عالی در سال 1869 رای داد که تگزاس و هیچ ایالت دیگری نمی‌توانند به طور قانونی از آمریکا جدا شده و اعلام استقلال کند.تگزاس یکی از ۵۰ ایالت آمریکا، با مرکزیت شهر آستین دومین ایالت پرجمعیت این کشور پس از کالیفرنیا و همچنین دومین ایالت بزرگ آمریکا پس از آلاسکا است. این ایالت در جنوب آمریکا قرار دارد و دارای مرز بین‌المللی با کشور مکزیک است. هرساله هزاران پناهجو از مرز تگزاس وارد آمریکا می‌شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقلال ایران فروشی نیست

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه

اولین جرقه های جنگ داخلی در آمریکا

ويدئو/ مرگ بر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.