سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه حیفا+ فیلم و عکس

وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه حیفا+ فیلم و عکس

بروز اختلال در سیستم کمپرسور یکی از واحدهای پالایشگاه بندر اشغالی حیفا باعث وقوع آتش‌سوزی در این تأسیسات شد

منابع محلی امروز (چهارشنبه) از وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه بندر اشغالی حیفا واقع در فلسطین اشغالی خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های مخابره‌شده، حریق در این تأسیسات از فاصله دور هم قابل مشاهده بوده و ستون بلندی از دود غلیظ، منطقه را فراگرفته است.

همزمان رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که بخش «کراکینگ کاتالیزوری سیال‌بستر» در کمپرسور یکی از واحدهای پالایشگاه حیفا دچار مشکل شده که آتش‌سوزی را ایجاد کرده است.

شرکت صهیونیستی مالک پالایشگاه‌های «بی.زد.اِن» در فلسطین اشغالی با تایید وقوع حادثه در تأسیسات حیفا، اما مدعی شد که یک اختلال «چند دقیقه‌ای» و کوتاه مدت در بخشی از این پالایشگاه رخ داده و باعث انتشار دود شده است.

.

به نوشته وبگاه «حیفانیوز» در این بیانیه ادعا شده است که تأسیسات مذکور در پالایشگاه حیفا، طی مدت کوتاهی به حالت عادی بازگشته و کارشناسان مشغول بررسی علت حادثه هستند.

«سریت گولان» رئیس انجمن مدنی حفاظت از محیط زیست بندر اشغالی حیفا در بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز گفت: «ما مجموعه‌ای از نقص‌های مکرر در گروه بی.زد.ان را که منجر به آسیب به محیط زیست می‌شود را جدی می‌گیریم. ما انتظار داریم که وزارت حفاظت محیط زیست اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ما را بررسی کند تا اقدامات اجرایی سختگیران‌ ای علیه این شرکت انجام دهد. هفته آینده، انجمن حفاظت از محیط زیست در کمیته داخلی کنست شرکت خواهد کرد تا توالی حوادث در بی.زد.ان را به اعضای کنست ارائه دهد و این پیام را منتقل کند که ساکنان منطقه از آنها انتظار دارند تعطیلی این مجموعه تأسیسات در اسرع وقت را پیگیری کنند».

تصاویری که از فاصله نزدیک‌تر از این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای شرکت مالک پالایشگاه حیفا، دود و آتش از بخش «فِلِر» (مشعل) خارج نمی‌شود بلکه ظاهرا از بدنه «اِستَک» (دودکش) این تأسیسات زبانه می‌کشد.

تکرار اینگونه حوادث در تأسیسات نفتی و گازی حیفا که هشدار و اعتراض مجدد مقام‌های صهیونیست محلی درباره برچیده‌شدن این تأسیسات را درپی داشته، در حالی است که در تاریخ چهارم خرداد نیز یک مخزن سوخت واقع در تأسیسات نفتی رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا، بار دیگر دچار حریق شد.

آتش‌سوزی مخزن سوخت در حیفا + عکس و فیلم

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی امروز (دوشنبه) از وقوع آتش‌سوزی در یک مخزن سوخت در شهر بندری «حیفا» خب دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این مخزن در میان دیگر مخازن سوخت واقع در تأسیسات نفتی منطقه «کریات حائیم» در حیفا واقع شده که به مناطق مسکونی نیز نزدیک است.

وبگاه عبری‌زبان «حیفا نیوز» با اشاره به دود غلیظی که بر اثر این آتش‌سوزی بندر حیفا را فرا گرفته، گزارش داد: «حدود ده اکیپ آتش نشانی تقویت شده در وسایل نقلیه آبرسانی و جرثقیل‌ها تحت سرپرستی ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند».

مقام‌های رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه مخزن آتش گرفته در حال بازسازی بود و ضایعات رسوب‌کرده در انتهای آن دچار حریق شده بود، گفتند آتش خاموش شده و اوضاع در کنترل است.

به نوشته حیفانیوز، در حال حاضر تحقیقات درباره شرایط آتش سوزی و علل آن در حال انجام است و اگرچه آتش خاموش شده و دیگر دود قابل مشاهده نیست، اما کارگران این تأسیسات در نزدیکی مناطق مسکونی گشت‌زنی می‌کنند.

به دنبال آتش سوزی در مخزن نفت در این تأسیسات که قدمت آن به سال ۱۹۵۷ بر می‌گردد، تعدادی از مقام‌های صهیونیست شهر حیفا بار دیگر به وجود چنین مکان خطرناکی در نزدیکی مناطق مسکونی اعتراض کردند.

«ساریت گولان استاینبرگ» رئیس انجمن شهری حیفا در این‌باره گفت: «دوباره از فاجعه جلوگیری شد و با نمونه دیگری از بلایایی مواجه شدیم که ممکن است بر اثر نگهداری مواد خطرناک در نزدیکی مناطق مسکونی رخ دهد. من مجدداً از کابینه می‌خواهم که فوراً طرح تخلیه مخازن سوخت را به هر شکل و به هر قیمتی به موازات تعطیلی آن اعمال کند».

«هیلا لاوفر» عضو شورای شهر حیفا نیز با اعتراض به این حوادث تاکید کرد: «حوادث روزانه ادامه دارد، این واقعیتی است که ساکنان کریات حائیم با آن مواجه هستند. بیدار می‌شوند و یک ابر سیاه را می‌بینند و در برابر این حوادث ناگوار احساس درماندگی می‌کنند. وزیران و اعضای کنست از اینجا بازدید می‌کنند، به مخازن سوخت می‌روند، با آنها عکس می‌گیرند و به زندگی خود باز می‌گردند، در حالی که ساکنان کریات حائیم همچنان این تهدید به نام ۱۹۵۷ را کنار خود دارند».

طبق روال معمول سکوت خبری رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گفته می‌شود این بار نیز ارتش این رژیم دستور سانسور جزئیات این حادثه را داده است.

چند روز پیش نیز شهرک‌نشینان ساکن منطقه «غوش‌دان» واقع در تل‌آویو، گفتند صدای انفجار مهیبی را شنیده‌اند اما ارتش رژیم صهیونیستی مانع انتشار این خبر شده بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

“آرش ۲” پهپادی نقطه‌زن برای نابودی اسرائیل

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پهپاد آرش۲ پهپاد نقطه زن است، گفت:«ما پهپاد آرش ۲ را ما مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم. این پهپاد وارد نیروی زمینی شده وآینده هم از قابلیت‌های بیشترش رونمایی خواهیم کرد»

انفجار و آتش‌سوزی به پالایشگاه حیفا و کارخانه تل‌آویو رسید

روزهای ناآرام حیفا و تل‌آویو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.