سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انفجار و آتش‌سوزی به پالایشگاه حیفا و کارخانه تل‌آویو رسید

انفجار و آتش‌سوزی به پالایشگاه حیفا و کارخانه تل‌آویو رسید

روزهای ناآرام حیفا و تل‌آویو و وقوع حوادث آتش‌سوزی و انفجار در این دو شهر در چند روز گذشته نشان داد که دیگر نمی‌توان از اتفاقی بودن حوادث زنجیره‌ای در سرزمین‌های اشغالی سخن به میان آورد و گویی دستان پشت پرده‌ای اتاق امن صهیونیست‌ها را در مناطق اشغالی هدف قرار داده‌اند.

سلسله حوادث و آتش سوزی‌های خانمان سوزی که این روزها دامن صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را گرفته است، طی چند روز گذشته بیخ گوش شهرهای عمده و معروف رژیم صهیونیستی از جمله حیفا و تل‌آویو سر برآورده است. با وجود محدودیت انتشار خبرها و حوادث در سرزمین‌های اشغالی که با هدف امن نشان دادن اوضاع صورت می‌گیرد، اما اکنون رسانه‌های رسمی تل‌آویو نیز لب به سخن گشوده و با توجه به بازتاب این‌گونه خبرها و حوادث در فضای رسانه‌ای، منابع صهیونیست نیز به ناچار اخبار حوادث زنجیره‌ای این رژیم را بازتاب می‌دهند. وبگاه عبری زبان «حیفانیوز» هم ظهر چهارشنبه از وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه بندر اشغالی حیفا واقع در فلسطین اشغالی خبر داد و در گزارش خود گفت که حریق در این تأسیسات از فاصله دور قابل مشاهده می‌باشد و ستون بلندی از دود غلیظ، منطقه را فراگرفته است.
در این گزارش گفته شده که بخش «کراکینگ کاتالیزوری سیال‌بستر» در کمپرسور یکی از واحدهای پالایشگاه حیفا دچار مشکل شد و این مسئله به ایجاد آتش‌سوزی منجر گردید. همچنین شرکت صهیونیستی مالک پالایشگاه‌های «بی.زد.اِن» در فلسطین اشغالی با تایید وقوع حادثه در تأسیسات حیفا، اما مدعی شد که یک اختلال «چند دقیقه‌ای» و کوتاه مدت در بخشی از این پالایشگاه رخ داده و باعث انتشار دود شده است. در عین حال تصاویری که از فاصله نزدیک‌تر از این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای شرکت مالک پالایشگاه حیفا، دود و آتش از بخش «فِلِر» (مشعل) خارج نمی‌شود بلکه ظاهرا از بدنه «اِستَک» (دودکش) این تأسیسات زبانه می‌کشد.
تکرار این‌گونه حوادث در تأسیسات نفتی و گازی حیفا در حالی است که در تاریخ چهارم خرداد نیز یک مخزن سوخت واقع در تأسیسات نفتی رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا، بار دیگر دچار حریق شده بود و این دومین حادثه در کمتر از یک ماه در این تاسیسات صنعتی است.
حادثه در تل‌آویو قبل از حیفا
شهر بندری حیفا تنها منطقه فلسطین اشغالی نیست که در 24 ساعت گذشته با آتش سوزی و حادثه بزرگ در تاسیسات زیرساختی خود همراه بود، بلکه چند ساعت قبل از حیفا، در جنوب تل‌آویو نیز حادثه بسیار خطرناک دیگری به وقوع پیوست که در صورت عدم کنترل احتمال تلفات گسترده در آن وجود داشت.
در همین ارتباط نیز، خبرگزاری فلسطینی شهاب بامداد چهارشنبه به نقل از رسانه‌های عبری از نشست ماده آمونیاک در کارخانه‌ای در منطقه رحوفوت واقع در جنوب تل‌آویو خبر دادند. این رسانه‌ها زخمی شدن چند نفر در پی این حادثه و اعزام نیروهای کمکی به منطقه را تأیید کردند و گفتند که در صورت عدم اقدام لازم احتمال تلفات گسترده در جریان این حادثه وجود داشته است.
هنوز هیچ‌کدام از مسئولان رژیم صهیونیستی علت حادثه در تاسیسات صنعتی تل‌آویو و پس از آن حیفا را اعلام نکرده‌اند، اما تردیدی نیست که تکرار این‌گونه حوادث در چند هفته گذشته نمی‌تواند اتفاقی باشد و به نظر می‌رسد افراد و یا گروه‌هایی با هدف ضربه زدن به رژیم صهیونیستی در پشت پرده این‌گونه اتفاقات هستند.
حرکت به سمت انحلال
در کنار مجموعه حوادث و اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی، اوضاع سیاسی در تل‌آویو هم آشفته است، تا آنجا که جروزالم پست در خبری اعلام کرده است که حزب لیکود قصد دارد لایحه انحلال کنست را به رای بگذارد که به احتمال قوی و با خروج تعدادی از نمایندگان از ائتلاف بنت، رای آورده و دولت صهیونیستی سقوط می‌کند.
در صورت انحلال کنست، ممکن است که انتخابات ۹۰ روز بعد و در اکتبر برگزار شود و در این مدت هم با سقوط کابینه «نفتالی بنت»، لاپید به‌طور موقت سکان نخست‌وزیری را به‌دست خواهد گرفت. انحلال احتمالی کنست در نتیجه اختلافات عمیق سیاسی میان حزب شکست خورده لیکود به سرکردگی نتانیاهو و حزب نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی صورت می‌گیرد و شرایط نشان می‌دهد که اختلافات میان مقامات صهیونیست تا آنجا بالا گرفته که آنها حتی به قیمت بی‌ثباتی در تل‌آویو حاضر به انحلال پارلمانی هستند که عمرش به زور به یک سال می‌رسد و شاید برای پنجمین بار تل‌آویو شاهد برگزاری یک انتخابات جدید در دو سال گذشته باشد.
در تاریکی فرو می‌روید!
مجموعه حملات سایبری و هکری علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی نیز در چند ماه گذشته افزایش معناداری داشته و عصر چهارشنبه گروه هکری موسوم به «عصای موسی» که پیشتر دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های اراضی اشغالی و دوربین شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را هک کرده بود، این بار از هک موفق شبکه برق رژیم صهیونیستی خبر داد. این گروه هکری با انتشار یک ویدئو و اشتراک اطلاعاتی در قالب یک فایل فشرده، به دو زبان انگلیسی و عبری اعلام کرد: «این تازه شروع است. از این پس صدمات جبران‌ناپذیری به شما وارد می‌شود. ما شما را مجازات خواهیم کرد. هدف روشن، معین و دقیق است. این تنها بخش کوچکی از دسترسی ما به شبکه برق شماست. به زودی در تاریکی فرو خواهید رفت.»
گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، پیشتر نیز با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های صهیونیستی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و… به دست آمده را هک و منتشر کرده بود.
روز چهارشنبه همچنین اعلام شد که در میان مقامات ارشد پیشین رژیم صهیونیستی که به تازگی با حمله سایبری مواجه شده‌اند، نام «ژنرال عاموس یادلین» نیز در کنار دیگر مقامات امنیتی، دیپلماتیک و نظامی اسرائیل دیده می‌شود. عاموس یادلین، ژنرال سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و وابسته نظامی تل‌آویو در واشینگتن دی سی و رئیس‌پیشین اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است و در جریان حمله سایبری، هکرها موفق شده‌اند که از حساب ایمیل او، پیام‌هایی را برای مقامات ارشد امنیتی تل‌آویو ارسال کنند و از این روش به صدها حساب کاربری مسئولان و مقامات سیاسی و امنیتی دست یابند. آنچه تا کنون از نتایج حملات سایبری علیه مقامات صهیونیست اعلام شده، فقط نوک کوه یخ است که هنوز ابعاد گسترده آن افشا نشده و انتظار می‌رود که به زودی بخش بسیار بزرگی از اطلاعات شخصی و امنیتی مقامات تل‌آویو بر روی نمایشگرهای سراسر دنیا نمایان شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

النجباء عراق پس از حمله به حیفا: این یک پیام روشن برای تل‌آویو است

حسین الموسوی سخنگوی جنبش النجباء عراق

ساخت بزرگ‌ترین واحد تولید سوخت سبز در ایستگاه پایانی

بزرگ ترین واحد تولید سوخت سبز در کشورهای منطقه و نخستین زیست پالایشگاه تولید بیواتانول …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.