سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شیوع سل در زندان‌های بحرین زندانیان سیاسی در بحرین

شیوع سل در زندان‌های بحرین زندانیان سیاسی در بحرین

  نقل از شبکه تلویزیونی اللولوه، زندانیان سیاسی در بحرین در حال دست و پنجه نرم کردن با یک بیمار مسری کُشنده هستند.
خبرنگار این شبکه در گزارشی با اشاره به این موضوع گفت: نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که سه زندانی بحرینی در زندان مرکزی “الجو” به بیماری مسری سل مبتلا شده اند. این سه نفر عبارتند از: “احمد رضی” که اخیرا از زندان آزاد شده است و “مرتضی محمد عبدالرضا” و “حسن عبدالله حبیب” که هنور در زندان هستند. اما شمار مبتلایان به طور خطرناکی در حال افزایش است.
طبق گزارش فعالان حقوق بشری، مسئولان زندان از برخی زندانیان نمونه آزمایش گرفته، ولی هنوز نتیجه آن را اعلام نکرده اند و داروی‌های جدیدی را نیز برای برخی زندانیان تجویز کرده اند که باید به صورت روزانه به مدت شش ماه مصرف کنند که همان مدت زمان تجویز دارو برای مداوای مبتلایان به بیماری سل است و این نشان می‌دهد شمار بیشتری از زندانیان به این بیماری مبتلا شده اند.
در ادامه این گزارش آمده است: به گفته فعالان حقوق بشر، نکته خطرناک این است که مدیریت زندان، زندانیان مبتلا را قرنطینه نکرده است بلکه آن‌ها را به داخل زندان برگردانده و آن‌ها مجبورند در یک محل تنگ و به هم فشرده با هم در اختلاط باشند و این مسئله، انتقال بیماری را تسهیل می‌کند.
ممکن است نوع بیماری‌های مسری و شکل آن از زندانی به زندان دیگر در بحرین فرق داشته باشد.

مانند زندان “الجو”، در زندان “الحوض الجاف” نیز بیماری کرونا در کمین نوجوانان زندانی است و شمار مبتلایان در این زندان از هشت مورد فراتر رفته است و خانواده‌ها از دریافت نتایج آزمایشات فرزندان خود عاجز هستند چرا که برای دریافت نتایج به شماره‌های هویتی و سکونتی نیاز دارند که هنگام بازداشت از شمار زیادی از آن‌ها سلب شده است.
خبرنگار در پایان گفت: اوضاع در زندان‌های بحرین بسیار خطرناک است و رو به وخامت بیشتر پیش می‌رود. بیماری‌ها بدون اجرای اقدامات بازدارنده شیوع می‌یابد و زندگی زندانیان را در معرض خطر قرار داده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رشد اقتصادی پس از یک دهه رکود/ دولت رئیسی چگونه توانست رکود اقتصاد ایران را به رشد تبدیل کند؟

رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی

طنز/ حکیم‌باشی ناشی!

انگلیس و آمریکا نابودید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.