سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دلیل ترس آلمان از ارسال ‌تانک به اوکراین به روایت اشپیگل

دلیل ترس آلمان از ارسال ‌تانک به اوکراین به روایت اشپیگل

مجله آلمانی اشپیگل با استناد به منابع خبری اش در دولت نوشته آلمان در ارسال‌تانک به اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه به سبب «برخی دلایل تاریخی» دچار ترس و تردید شده است. دولت می‌ترسد زلنسکی از این‌تانک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.
در حالی که ارسال گسترده تسلیحات از سوی کشورهای غربی به اوکراین جهت مقابله با روسیه همچنان ادامه دارد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که برخی از کشورها مثل آلمان در ارسال تسلیحات خاص به اوکراین دچار تردید شده‌اند. مجله آلمانی اشپیگل در این باره به نقل از منابع دولتی نوشته: «دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان این نگرانی را دارد که کیف در صورت دستیابی به یک سری از پیروزی‌ها، بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کرده و ممکن است به خاک روسیه حمله کند.»
گزارش شده که برلین در زمینه ارسال تسلیحات به خصوص‌تانک به اوکراین کُند عمل کرده زیرا نگران است موفقیت نظامی این کشور را به حمله علیه روسیه وادار کند. اشپیگل در مطلب خود در اشاره‌ای آشکار به حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱ نوشته: «چنین تحولی به این معنی است که‌تانک‌های آلمانی بار دیگر در داخل روسیه قرار خواهند گرفت.»
به گزارش ایسنا در ادامه این گزارش تصریح شده که: «وجود نگرانی از بابت امکان ارسال تسلیحات آلمانی به روسیه وجود یک بی‌اعتمادی خاصی نسبت به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نزد برلین را برجسته می‌سازد و به این دلیل است که صنعت دفاعی آلمان مجوز تحویل‌تانک‌های جنگی را پیدا نکرده است.» تاکنون، تنها لهستان و جمهوری چک به دولت کیف‌تانک تحویل داده‌اند، نه صادرکنندگان عمده تسلیحات مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه. به گفته این منابع، به‌رغم اینکه ممنوعیت ارسال‌تانک به اوکراین هرگز در سطح ناتو مورد بحث قرار نگرفته، توافقی غیررسمی بر سر این موضوع بین واشنگتن، لندن و پاریس حاصل شده است و آلمان «به دلایل تاریخی»هرگز نمی‌تواند اولین کشوری باشد که‌تانک به اوکراین تحویل می‌دهد.
تحلیلگر سابق سیا: اوکراین باخت
خبردیگر درباره جنگ اوکراین این که تحلیلگر سابق سیا با بیان اینکه اوکراین همین حالا جنگ با روسیه را باخته تصریح کرد که این جنگ اثرات زیان‌باری بر اقتصاد آمریکا بر جای خواهد گذاشت.
«لری جانسون»، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک تصریح کرد که دخالت واشنگتن در درگیری‌های اوکراین در حال حاضر بر اقتصاد آمریکا اثر مخرب داشته و جایگاه دلار را در معرض خطر قرار داده است.
جانسون در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ارسال سلاح از سوی غرب می‌تواند به عنوان تغییردهنده معادلات بازی عمل کند گفت: «نه فکر نمی‌کنیم این کمک‌ها معادلات را عوض کند. اینها ممکن است جنگ را برای مدتی طولانی‌تر کند اما مشکل ارتش اوکراین این است که آنها یگان‌های مناسب برای مانور ندارند.»
زلنسکی روانی است
از آن سو خبر می‌رسد، وزیر خارجه مجارستان از اظهارات رئیس‌پارلمان این کشور که گفته بود ولودیمیر زلنسکی «مشکل روانی» دارد، حمایت کرد. آن طور که رویترز نوشته، پیشتر «لاسلو کوویر» رئیس‌پارلمان مجارستان گفته بود زلنسکی اگر مشکل روانی نداشت کشورهای حامی را تهدید نمی‌کرد. این اظهارات خشم کیف را برانگیخته است.
«پیتر سیجارتو»، وزیر خارجه مجارستان در فیسبوک نوشت: «به‌رغم اینکه در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار تن در مجارستان کار کرده‌اند تا به اوکراین جنگ‌زده و مردم آن کمک کنند، اما سیاستمداران اوکراینی دائما در صحبت راجع به مجارستان لحنی غیر قابل قبول اتخاذ می‌کنند، ما را بر انگیخته و دروغ‌گویی و سیاه‌نمایی می‌کنند… بر اساس این‌ها، حتی اگر اوکراینی‌ها ناراحت شوند، (باید بگویم که) لاسلو کوویر درست گفته بود.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

باز هم بگویید قدرت نظامی ایران بلوف است!

علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.