سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جهت تکمیل پروژه شفاخانه تخصصی ۱۲۰ تخت خوابی امام خمینی( ره) درولایت بامیان

جهت تکمیل پروژه شفاخانه تخصصی ۱۲۰ تخت خوابی امام خمینی( ره) درولایت بامیان

عصر روز جمعه ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ «قلندر عباد» سرپرست وزارت بهداشت حکومت سرپرست افغانستان و هیأت همراه او با حضور در ولایت بامیان از بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی امام خمینی(ره) این ولایت بازدید بعمل آورد.
سید حسن مرتضوی معاون سغارت جمهوری اسلامی ایران در کابل که در این سفر قلندر عباد را همراهی می‌کرد در رابطه با ساخت این بیمارستان از سوی جمهوری اسلامی برای مزدم محروم ولایت بامیان اطهار داشت: ساخت این پروژه مربوط به سال‌ها قبل است و با هدف دسترسی مردم این‌ولایت به خدمات درمانی تخصصی در دستور ساخت قرار گرفت که تاکنون به دلایلی تکمیل و بهره‌برداری از آن به تعویق افتاده است.
وی اظهار داشت: منابع مالی برای تکمیل این پروژه عام‌المنفعه و بشردوستانه آماده بود اما محل این منابع مالی توسط دولت آقای غنی و به بهانه تحریم‌های آمریکا مسدود گردید که اکنون در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.
مرتضوی همچنین با اشاره به خضور کارمندان ایرانی این پروژه گفت: متاسفانه سابقا برای بحث صدور روادید و تردد این عزیزان نیز مشکلاتی به وجود آورده‌ بودند که ان‌شالله پس از بازدید امروز و امکان‌سنجی حضور این همکاران درصدد رفع این مانع نیژ هستیم.
معاون سفارت کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تکمیل روند ترنیص تجهیزات پزشکی در گمرک افغانستان به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
قلندر عباد سرپرست وزارت بهداشت افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان اظهار داشت: احداث این بیمارستان در بامیان و برای مردم محروم این منطقه اقدامی شایسته و نیک از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم است.
وی با تایید وجود برخی موانع بر سر راه تکمیل این پروژه گفت: آمادگی خود را برای رفع موانع و مساعدت جهت تسهیل روند تکمیل این بیمارستان اعلام می‌داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مرکز درمانی باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.