سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چهارم خرداد، روزی مقاومت دزفول زیر موشک‌بارانِ عراق

چهارم خرداد، روزی مقاومت دزفول زیر موشک‌بارانِ عراق

چهارم خرداد در تقویم ملی به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول زیر موشک‌باران رژیم بعث عراق در ۸ سال دفاع مقدس است.

تقویم شمسی را که ورق می‌زنیم، اتفاق‌های زیادی در تک تک روزهای زندگی مردم غیور، صبور، ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی به چشم می‌خورد.چهارم خرداد، روزی مقاومت دزفول زیر موشک‌باران عراق

به خرداد ماه که می‌رسیم، سوم آن به نام خرمشهر و آزادسازی خونین شهر و روز چهارم آن به نام روز مقاومت و پایداری دزفول در ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ثبت شده است.

چهارم خرداد همان روزی است که موشک باران عراق، مردم دزفول را به خاک و خون کشیدند و تعداد زیادی زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان و حتی خانوادگی به شهادت رسیدند.

ماجرای موشک باران دزفول به دست رژیم بعث عراق محدود به چهارم خرداد نیست، تصمیمی که بارها این شهر در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی بارها هجوم و اصابت موشک‌ها را بر تن نیمه جان، اما مقاوم خود حس کرده است، به همین دلیل از آن به این دلیل است. عنوان شهر موشک‌ها نیز یاد می‌شود.

اگرچه خانه‌های مردم قهرمان دزفول در ۸ سال دفاع مقدس بر اثر اصابت موشک‌های دشمن بعثی تخریب می‌شد، اما مردم شهیدپرور این شهرستان با بازسازی منازل، سبب شدند دشمن آرزوی خالی شدن شهر و درهم کوبیدن آن به گور ببرد.

اسناد مستندات موجود، در آغاز جنگ ایران و عراق، بیش از 200 بار موشک‌باران و 200 بار گلوله‌باران دزفول کردند، اما نه تنها مردم این شهرستان از دیار خود بیرون نرفتند، بلکه با حمله‌های موشکی متعدد، هر هفته نماز جمعه را با حضور مردم انجام دادند. و رزمندگان برپا می‌کردند.

دشمن بعثی ۲ لشکر از ۶ لشکری ​​که برای حمله به خاک ایران آماده کرده بود، مامور فتح دزفول کرد تا خوزستان را دور بزند و در نهایت این استان را به تصرف خود درآورد، بنابراین اگر مقاومت مردم شهر مقاومت و پایداری و شهر موشک ها نبود، خوزستان سقوط می‌کرد، عملیات فتح المبین وجود نداشت و مقدمه آزادسازی خرمشهر ارائه نمی‌شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال

شهید مجید شخصی شتردار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.