سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دروغ افزایش قیمت بنزین از کجا آب خورد؟

دروغ افزایش قیمت بنزین از کجا آب خورد؟

پس از شکست طراحی دشمن برای ایجاد آشوب به بهانه اصلاحات اقتصادی اخیر، دشمن تلا ش کرد با شایعه افزایش قیمت بنزین و تحریک ناخودآگاه جمعی ایرانیان در یادآوری فجایع آبان ۹۸ و بی تدبیری دولت روحانی، جریان اعتراضی و آشوب طلب در کشور سامان دهی و حمایت شوند.

رژه رسانه‌ای روی افکارعمومی و اذهان مردم و القای حس ناامیدی و بدبینی از جمله برنامه‌های همیشگی دشمن و جریان‌های خاص سیاسی در کشور بوده است. با این وجود شایعه اخیر افزایش قیمت بنزین به ۱۲ هزار تومان را نمی‌توان صرفا در همین چارچوب تحلیل کرد.
در روزهای اخیر انتشار اخبار جعلی در خصوص تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین به شدت دامن زده شد. این خبر درحالی بود که دولت بارها اعلام کرده بود، هیچ تصمیمی برای این موضوع ندارد. این دروغ‌گویی آشکار در روزهایی که دشمنان و رسانه‌های بیگانه تلاش کردند به بهانه حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت برخی کالاها در قبال اختصاص یارانه مستقیم، مردم را عصبانی کرده و به خیابان بکشانند قابل ارزیابی است. جریانی که به دنبال آشوب خیابانی در ماه‌های ابتدایی دولت و تکرار آبان ۹۸ بود با اطلاع رسانی و گفت وگوی مستقیم رئیس جمهور با مردم عملا خلع سلاح شد. حتی سرمایه گذاری رژیم بایدن و توئیت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای تشویق به اردوکشی خیابونی هم با پاسخ محکم و منفی مردم روبه رو شد و باعث شد تا اصلاحات اقتصادی دولت با همراهی جامعه مسیر خود را طی کند. بدیهی است این اتفاق که جایگاه دولت جدید ایران در مذاکرات را ارتقا می‌دهد قطعا خوشایند بسیاری از کشورها نخواهد بود.
درچنین وضعیتی و پس از شکست طراحی دشمن، تلاش شد با شایعه افزایش قیمت بنزین و تحریک ناخودآگاه جمعی ایرانیان در یادآوری فجایع آبان ۹۸ و بی تدبیری دولت روحانی، جریان اعتراضی و آشوب طلب در کشور سامان دهی و حمایت شوند.
برخی رسانه‌های داخلی چون ایسنا و رسانه‌های اصلاح طلب نیز با تیتر “تصمیمات سخت در برنامه دولت” تلاش کردند به سواستفاده از شرایط غبارآلود پرداخته و موج سواری سیاسی خود را انجام دهند.
این اتفاق البته شکست خورد و همچون حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور که قرار بود به چالشی برای کشور تبدیل گردد به نمایش همبستگی مردم و دولت ختم شد. اما باید توجه داشت آنچه این روزها بیشتر از زخم‌های به جا مانده بر پیکره کشور در دولت گذشته برای ایران مضر است ترسیم فضایی سیاه و مملو از ناامیدی است. این اتفاق در روزهایی که رئیس دولت اعلام داشته برای اقداماتی شجاعانه در حوزه اصلاح ساختارهای فسادزا دست به کار خواهد شد معنایی مهم دارد. دشمنان ایران تلاش دارند تا نقاط مثبت و تحول حکمرانی در دولت جدید را به حاشیه ببرند و رخدادهای مهم روزهای پس از تغییر ریل در کشور را نادیده بگیرند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وزیر کشور: روحانی در جریان زمان دقیق اجرای طرح بنزین بود

علیرضا بیگی نماینده تبریز در تشریح جلسات کمیسیون شوراها با وزیرکشور می‌گوید که رحمانی‌فضلی اعلام کرد دقیقاً دو روز قبل از اعلام رسمی افزایش قیمت بنزین، بنده در جلسه هیئت وزیران که رئیس‌جمهور هم در آن حضور داشت اعلام شد که در روز جمعه ۲۴ آبان ماه، افزایش قیمت بنزین انجام خواهد شد.

3 برابر شدن قیمت بنزین تحت تاثیر ایده صندوق بین‌المللی پول بود

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اینکه یکباره اعلام شد قیمت بنزین ۳ برابر شده است نشان می‌دهد مسؤولان کشور تحت تاثیر اندیشه‌های صندوق بین‌المللی پول قرار دارند زیرا طبق این اندیشه‌ها باید برای انجام اصلاحات شوک درمانی صورت گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.