سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تاکید بر لغو تحریم‌ها و آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد:

تاکید بر لغو تحریم‌ها و آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد:

گزارشگر ویژه سازمان ملل‎‎:

خانم آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در تهران گفت: تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی که با ایران تجارت داشتند، استفاده ابزاری از آن و اعمال تحریم‌های ثانویه امری غیرقانونی است.
وی افزود: جلوگیری از داشتن حساب بانکی برای دیپلما‌ت‌های ایرانی برخلاف کنوانسیون وین است و ممانعت از پرداخت حق عضویت ایران در سازمان‌های بین‌المللی هم برخلاف قوانین بین‌المللی است.

تاکید بر لغو تحریم‌ها و آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران
گزارشگر ویژه سازمان ملل با بیان اینکه ایران مشمول تحریم‌های گستره آمریکا بوده تصریح کرد: آمریکا پس از خروج یکجانبه از برجام، تحریم‌هایی را وضع و بانک مرکزی و چند بانک ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داد و ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار دارایی‌های ایران را مسدود کرد و بیش از ۷۰۰ فرد حقیقی و حقوقی هم در این تحریم‌ها قرار گرفتند.

دوهان ادامه داد: کانادا نیز تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرده و بیش از ۲۰۰ فرد حقیقی و حقوقی ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد: تحریم‌ها بر گروه‌های آسیب‌پذیر، تأثیر داشته و ارائه کمک‌های بشردوستانه به خاطر مشکل در نقل و انتقال پول از طریق آژانس‌های بین‌المللی صورت نگرفته و این اقدامات قهری یکجانبه موازین حقوق‌ بشر را نقض می‌کند.
دوهان با تاکید بر اینکه آمریکا بلافاصله تحریم‌ها علیه مردم ایران را بردارد افزود: تحریم‌ها علیه ایران قابل توجیه نیست، وضعیت حقوق انسانی را در ایران به خطر انداخته و در مورد دارو مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: چالش‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مانع شده است ایران نتواند کمک‌های مستمری را در اختیار افراد آسیب پذیر از جمله پناهندگان قرار دهد.

دوهان گفت: خدمات ارائه‌ شده به اتباع افغانستان در ایران را تحسین می‌کنم.
گزارشگر ویژه سازمان ملل تصریح کرد: از همه کشور‌هایی که تحریم‌ها را اعمال کردند از جمله از آمریکا می‌خواهم بلافاصله تحریم‌ها علیه مردم ایران را بردارند. این تحریم‌ها از لحاظ حقوق بین‌الملل توجیه پذیر نیستند. غذا و دارو باید از تحریم‌ها معاف شوند.
دوهان گفت: اقداماتی که علیه ایران اعمال می‌شود نقض حقوق‌بشر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/یونجه می‌کارم!

هرچی بکاری می‌خورم

قانون ضدتحریمی مجلس در حال اجرا رو سیاهان برجام مشغول تحریف

قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.