سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / تجدید عهد رفاقت با دو قهرمان ملی در گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام الله علیها)

تجدید عهد رفاقت با دو قهرمان ملی در گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام الله علیها)

دبیر ستاد برگزاری مراسم شهدا گفت: مراسم بزرگداشت و تجدید عهد رفاقت با شهیدان ابراهیم هادی و سید مرتضی رضاقدیری بی سیم چی تفحص شده در کانال کمیل روز نوزدهم ماه مبارک رمضان در گلزار بهشت زهرای تهران در قطعه ۲۶ برگزار می‌شود.

سید محمد محمدی افزود: با همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، همزمان با روز ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) و شصت و پنجمین سالروز تولد شهید ابراهیم هادی و به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید سیدمرتضی رضا قدیری بی سیم چی در کانال کمیل پس از ۳۹ سال، مراسم بزرگداشت این قهرمانان ملی برپا می شود.

وی ادامه داد: در این مراسم که با حضور جوانان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود، حجت الاسلام و المسلمین احسان بی آزار طهرانی درباره آثار و برکات انس با شهدا در مسیر خوشبختی و ویژگی های شهید هادی به عنوان یکی از این ستاره ها و چگونگی الگوپذیری درست از این قهرمانان سخنرانی می‌کند.
محمدی خاطرنشان کرد: جواد تاجیک، از راویان دفاع مقدس نیز به بیان رشادت‌ها، خاطرات شهید ابراهیم هادی و نقش برجسته وی در میان رزمندگان مدافع حرم، رزمندگان محور مقاومت در دیگر کشورها و همچنین مقاومت بی نظیر بی سیم چی رشید گردان کمیل و حماسه شهدای دو گردان کمیل و حنظله در پنج روز محاصره در کانال کمیل، می پردازد.
تجدید عهد رفاقت با دو قهرمان ملی در گلزار شهدای بهشت زهرا (سلام الله علیها)
دبیر ستاد برگزاری مراسم شهدا یاداور شد: در این مراسم حاضران از نوای گرم مداح اهل بیت (علیهم السلام) محمد حسین پویانفر بهره می‌برند.
محمدی، خاطره گویی فوتبالیست با اخلاق کشور محمد انصاری و اجرای سرود هادی دلها توسط گروه سرود محبان الحسن (علیه السلام) را از دیگر برنامه های این مراسم عنوان کرد.
وی اضافه کرد: هر سال در اولین روز اردیبهشت، هزاران دلداده راه شهدا در سراسر کشور ، مراسم تجدید عهد و بزرگداشتی برای شهید ابراهیم هادی برگزار می کردند که در ۲ سال قبل به دلیل شیوع کرونا این مراسم به صورت مجازی برگزار شد.
محمدی خاطرنشان کرد: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، با برگزاری صدها یادواره برای شهدا و به چاپ رساندن حدود ۹۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم، توانسته نقش موثری در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کند و کتاب های این گروه از پرفروش‌ترین آثار دفاع مقدس است.
شهید ابراهیم هادی در یکم اردیبهشت ماه سال ۳۶ دیده به جهان گشود و پس از بیست و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدمّاتی در منطقه فکه، بیست و دوم بهمن سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و همانطور که از خداوند می خواست، پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند.
شهید سید مرتضی رضاقدیری نوزدهم مرداد ۱۳۴۴، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش سیدمحمدرضا و مادرش، فاطمه السادات نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و پس از آن کارمند مخابرات شد.
سال۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نوزدهم بهمن ماه ۱۳۶۱، در فکه توسط نیروهای عراقی شهید شد.

دیدار با پدر بعد از 39 سال/جزئیات آخرین وداع با بیسیم‌چی گردان کمیل+عکس و  فیلم- اخبار فرهنگ حماسه و مقاومت - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

2000 تاجر از 85 کشور در تهران رئیسی: غیرقابل تحریم شده‌ایم

رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،

شهیداحمد پلارک / راز شهادت «شهید عطری» چه بود؟

شهید سید احمد پلارک از مزار این شهید بوی گلاب به مشام می‌رسد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.