سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شیوع نسخه جدید اُمیکرون در آمریکا با قدرت سرایت بالاتر

شیوع نسخه جدید اُمیکرون در آمریکا با قدرت سرایت بالاتر

بنابر اعلام «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا» جهش فرعی جدیدی از ویروس کرونای «اُمیکرون» صورت گرفته و در حال شیوع در آمریکاست. این نسخه از سویه اُمیکرون، قابلیت سرایت بیشتری دارد.
داده‌های وبگاه «ورلدامترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا عصر دیروز از مرز 506 میلیون و 136 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 6 میلیون و 228 هزار نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این وبگاه، آمریکا با 82 میلیون مبتلا و بیش از 1 میلیون فوتی کماکان در ردیف اول کشورهای جهان از لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی‌ها قرار دارد. دیروز همچنین مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که جهش جدیدی در ویروس کرونا اُمیکرون در آمریکا مشاهده شده که قابلیت سرایت بالاتری دارد پایگاه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» در این باره نوشته این گونه فرعی که «» نامگذاری شده یکی از گونه‌های نسخه 2.BA اُمیکرون است. نسخه 2.BAدر حال حاضر گونه غالب در آمریکا است. امروزه از هر ۵ مبتلا به این نسخه در سراسر آمریکا، یک نفر آنها را مبتلایان 2.12.1. BA تشکیل می‌دهد.
بر اساس این گزارش 2.BA از اواخر ماه مارس (فروردین 1400) سال گذشته گونه غالب در آمریکا بوده است، اما گفته می‌شود گونه فرعی جدید دلیل افزایش اخیر ابتلا به کووید-۱۹ در چندین ایالت از جمله نیویورک بوده است.
متخصصان سلامت در آمریکا می‌گویند جهش فرعی جدید اُمیکرون ۲۳ تا ۲۷ درصد قابلیت سرایت بیشتری نسبت به2.BA دارد.
خود نسخه2.BA نسبت به وگونه اصلی اُمیکرون سرایت‌پذیری بیشتری داشت.
با وجود این، در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر اینکه2.12.1. BA  باعث ایجاد بیماری‌های شدیدتر در مبتلایان می‌شود وجود ندارد.
آمارها نشان می‌دهند روز سه‌شنبه ۲۲۵۲ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند.
در این کشور همچنین ۵۳ مرگ جدید بر اثر ابتلا به این بیماری ثبت شده است. بسیاری از ایالت‌ها آمار تلفات خود را اعلام نمی‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.