سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شیوع اُمیکرون در جهان به سرعت برق در آمریکا روزی 200 هزار نفر آلوده می‌شوند!

شیوع اُمیکرون در جهان به سرعت برق در آمریکا روزی 200 هزار نفر آلوده می‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت در جدیدترین گزارش خود ضمن هشدار به افزایش حیرت‌آور تعداد مبتلایان به اُمیکرون اعلام کرده که تعداد مبتلایان به سویه جدید ویروس کرونا در سراسر جهان در هر سه روز 2 برابر می‌شود. فقط در آمریکا روزانه 200هزار نفر با این سویه آلوده می‌شوند.

سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون به سرعت برق و باد در جهان در حال گسترش است و تاکنون در بیش از 90 کشور جهان مشاهده شده است. اُمیکرون امروز رفته رفته در حال تبدیل شدن به سویه غالب در اروپا، آمریکا و آسیاست. بر اساس گزارش‌ها و به دنبال افزایش شمار مبتلایان به اُمیکرون در سراسر جهان حدود ۷۹۰۰ پرواز خطوط هوایی نیز در تعطیلات آخر هفته کریسمس لغو شده است.
کشورهای ثروتمند مقصرند
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید دولت‌های توسعه یافته و ثروتمند با جلوگیری از دسترسی کشورهای آفریقایی به واکسن کرونا خود در جهش ویروس کرونا و ایجاد سویه اُمیکرون مقصر بوده‌اند. سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود هم اعلام کرده که موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت 2 برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است. از سوی دیگر سازمان جهان بهداشت در گزارش خود از کاهش چشمگیر فوتی‌های کرونا نسبت به سال گذشته نیز خبر داده است. بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی در مقایسه با سال 2020 میلادی فوتی‌های کرونا کاهش 60 درصدی را نشان می‌دهد.
وضعیت فاجعه بار آمریکا
در آمریکا نیز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های این کشور گفته سویه به شدت سرایت‌پذیر اُمیکرون اکنون سویه غالب  است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد. وبگاه شبکه خبری ای‌بی‌سی نوشته در برخی از نقاط آمریکا ۹۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا به سویه اُمیکرون مبتلا شده‌اند. موارد ابتلا به اُمیکرون نسبت به تنها یک هفته گذشته ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. دانشگاه «جانز‌هاپکینز» نیز طی گزارشی اعلام کرده به دنبال شیوع اُمیکرون ابتلای روزانه در این کشور به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسیده و در روز دوشنبه هزار و ۴۰۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
کمک از ارتش
با افزایش شمار مبتلایان به اُمیکرون در آمریکا بایدن رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد قصد دارد برای مهار کرونا و کمک به اجرای کامل واکسیناسیون از کادر پزشکی نیروهای مسلح آمریکا کمک بگیرد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جو بایدن» در تماسی با انجمن فرمانداران ملی گفته، کاخ سفید درحال بسیج پرسنل پزشکی ارتش و فدرال است تا به بیمارستانی‌هایی که احتمالا با موج افراد واکسینه نشده مواجه می‌شوند، کمک کند و با این روش خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.بایدن این را هم گفته که: «با افزایش موارد ابتلا، ما هنوز ده‌ها میلیون نفر واکسینه نشده داریم، و شاهد افزایش بستری شدن در بیمارستان هستیم. این بدان معناست که بیمارستان‌های ما در برخی مکان‌ها چه از نظر تجهیزات و چه از نظر کارکنان تحت فشار قرار خواهند گرفت…میلیون‌ها روپوش، دستکش، ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی را به بیمارستان‌ها اختصاص داده‌ایم. ما در حال آماده ‌سازی 1000 پزشک نظامی و پرستار برای کمک به کارکنان بیمارستان‌ها هستیم. سازمان مدیریت بحران فدرال نیز در حال استقرار صدها  دستگاه خودروی امدادی و خدمه برای حمل‌ونقل بیماران است.»
لغو پروازها و سرگردانی مسافران
همزمان به دنبال افزایش نگرانی‌ها از گسترش اُمیکرون در آمریکا و افزایش ابتلا در میان خدمه پرواز، بیش از 1000 پرواز شرکتهای هواپیمایی این کشور در بحبوحه تعطیلات کریسمس زمین گیر و باعث سرگردانی مسافران شده است. از سوی دیگر «ای بی‌سی نیوز» نیز در گزارشی اعلام کرده طی چهار هفته اخیر، شمار کودکان مبتلا به سویه اُمیکرون کرونا که در نیویورک بستری شده‌اند پنج برابر شده و در کل آمریکا ۸۰ درصد افزایش یافته است. بر این اساس به مبتلایان به کووید-۱۹ که علائم ندارند توصیه می‌شود به جای ۱۰ روز، ۵ روز خود را قرنطینه کنند و اگر بعد از پنج روز نشانه‌ای از بیماری بروز نکرد، پنج روز دیگر ماسک بزنند. به کسانی که با شخص مبتلا به کووید ارتباط نزدیک دارند، اگر واکسن دریافت نکرده‌اند یا در نوبت دریافت دز یادآور هستند، توصیه می‌شود پنج روز خود را قرنطینه کنند. در آمریکا چند روزی است که صف تست کووید از پارکینگ محل‌های نمونه گیری فراتر رفته و به مقابل ساختمان‌های مجاور کشیده شده است. کاخ سفید قصد دارد ۵۰۰ میلیون بسته تست کووید-۱۹ را مجانی به مناطقی ارسال کند که کمبود دارند.
پنهانکاری انگلیس در اعلام شمار تلفات
خبر دیگر از کرونا اینکه شمار واقعی جان باختگان کرونا در انگلیس از آغاز همه گیری در این کشور بحث برانگیز بوده است و منتقدان می‌گویند دولت در این باره پنهان کاری می‌کند. به گزارش واحد مرکزی خبر مرکز ملی آمار انگلیس شمار جان باختگان کرونا در این کشور را بیش از ۱۷۳ هزار نفر اعلام کرده که
۲۵ هزار نفر بیشتر از آمار اعلامی دولت است.
مرکز ملی آمار انگلیس این شمار از جان باختگان کرونا در این کشور را با استناد به گواهی‌های فوت صادر شده در انگلیس اعلام کرده است. دولت انگلیس مرداد ماه سال گذشته در اقدامی که موجب شگفتی بسیاری از محافل رسانه‌ای و نهاد‌های اجتماعی شد، در آمار اعلامی خود به یکباره ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از شمار جان باختگان کاست و روش جدیدی به منظور شمار قربانیان همه گیری کووید ۱۹ در این کشور معرفی کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمار کرونا در ایران| فوت ۲۲ نفر در شبانه‌روز گذشته

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را به‌شرح زیر …

آمار کرونا در ایران| فوت ۲۵ نفر در شبانه‌روز گذشته

واکسیناسیون کرونا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.