سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درگیری مردم فرانسه با پلیس ضد شورش با شعار «نه به ماکرون نه به لوپن»

درگیری مردم فرانسه با پلیس ضد شورش با شعار «نه به ماکرون نه به لوپن»

پلیس پاریس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که برای مخالفت با هر دو نامزد باقی مانده انتخابات ریاست‌جمهوری به خیابان‌ها آمده بودند، به گاز اشک‌آور متوسل شد.
صدها نفر از معترضان فرانسوی شامل جلیقه زردها، سازمان‌های ضد فاشیستی، انجمن‌های مهاجر و بسیاری از اتحادیه‌های کارگری و دانشجویان در تظاهرات روز شنبه پاریس علیه «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهور فرانسه، شرکت کردند.

تظاهرکنندگان فریاد «نه لوپن» و «نه ماکرون» سر داده و خواستار تحریم دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شدند.
پلیس فرانسه در درگیری با تظاهرکنندگان در پاریس از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

حدود عصر شنبه پلیس فرانسه در میدان جمهوری پاریس با پرتاب گاز اشک‌آور وارد عمل شد اما بلافاصله پس از آن، تظاهرات ادامه یافت.
تظاهرات «نه ماکرون، نه لوپن» یکی از حداقل شش تظاهراتی بود که روز شنبه در پاریس برگزار شد. همچنین تظاهرات جداگانه‌ای علیه سیاست‌های ماکرون، راهپیمایی در حمایت از اوکراین و دو اعتراض جلیقه زردها برگزار شد، یکی علیه واکسیناسیون اجباری کرونا و دیگری برای «عدالت اجتماعی، مالی و اقلیمی».
گفتنی است، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در دور دوم میان ماکرون و لوپن تعیین می‌شود که در دور اول به ترتیب ۲۷.۶ درصد و ۲۳.۴۱ درصد آرا را به دست آوردند. نظرسنجی‌ها تاکنون حکایت از پیروزی احتمالی ماکرون دارد.
سومین شب ناآرامی در سوئد
از دیگر نقطه اروپا نیز خبر می‌رسد که در بی‌احترامی به قرآن توسط یک گروه راست افراطی ضداسلامی در سوئد، این کشور شب گذشته شاهد سومین شب از ناآرامی‌ها و آشوب بود.

پلیس گزارش کرده که حدود ۱۰۰ تن از افراد جوان شروع به پرتاب سنگ کرده‌ و ماشین‌ها و لاستیک‌ها را در شهر “لاندسکرونا” به آتش کشیده‌اند. در درگیری‌های روزهای گذشته ۱۲ افسر پلیس مجروح شده و چهار خودرو پلیس نیز به آتش کشیده شده‌ است. درگیری‌های چند روز گذشته همچنین در شهرهایی چون استکهلم و همچنین لینکوپینگ، نورکوپینگ و همه مکان‌هایی که حزب «استریم کورس دانمارک» فراخوان داده بود، مشاهده شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ آدمخوار!

مهد تمدن غرب را نگاه کن! آدم می‌خورند

در اعتراض به طرح سانسور خشونت پلیس آشوب در 70 شهر فرانسه/ معترضان خشمگین پاریس را به آتش کشیدند

اعتراض‌ها علیه لایحه «امنیت جامع»و وحشی‌گری پلیس فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.