سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تظاهرات علیه اسلام‌ستیزان در سوئد به درگیری و زد و خورد با پلیس کشیده شد

تظاهرات علیه اسلام‌ستیزان در سوئد به درگیری و زد و خورد با پلیس کشیده شد

 تظاهرات علیه اقدام اسلام‌ستیزانه یک جنبش افراطی در سوئد، با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. افراطیون اسلام‌ستیز قصد قرآن سوزی داشتند!
از جمله پدیده‌های مهمی که از دیرباز در دستور کار کانون‌های معارض با اسلام به ویژه «سازمان جهانی صهیونیسم» قرار داشته، می‌توان به تولید تصویری منفی از اسلام اشاره داشت که امروزه با عنوان «اسلام هراسی» از آن یاد شده و پس از 11 سپتامبر تولید و تقویت آن از اولویت و اهمیتی دوچندان برای اردوگاه غربی، به ویژه آمریکا و صهیونیسم برخوردار شده است. در سال‌های اخیر کشورهای شمال اروپا، حوزه اسکاندیناوی، محل سربرآوردن گروه‌های راست افراطی شده که یکی از کار ویژه‌های آنها اسلام‌ستیزی است.
با تشدید اقدامات اسلام‌ستیزانه در سوئد و اقدام رئیس‌یکی از جنبش‌های افراطی دست راستی در هتک حرمت به قرآن کریم، سوئد برای دومین روز متوالی به صحنه تظاهرات و درگیری‌ها تبدیل شد. به دنبال اعلام «راسموس پالودان» رئیس‌جنبش دست راستی و به «خط سخت» برای هتک حرمت به کلام الله مجید، طی روزهای پنجشنبه و جمعه خیابان‌های سوئد به صحنه
زد و خورد و درگیری‌های شدید تبدیل شده بود.
خشم مقدس مسلمانان تا آنجا بود که منابع رسانه‌ای غربی برای توصیف شرایط از بروز «شورش» و «درگیری‌های شدید» استفاده کردند. بنابر این گزارش‌ها، حدود ۲۰۰ نفر از معترضان برای محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، با نیروهای پلیس درگیر شدند و تعدادی از خودروها را به آتش کشیدند. به دنبال اعلام این رهبر افراطی اسلام‌ستیز برای آتش زدن قرآن کریم در شهر «لینکوپینگ» و برپایی تجمع حامیان او، مخالفان این اقدام تظاهرات حمایتی از قرآن کریم برگزار کردند اما این تجمع به صحنه درگیری‌های شدید منجر شد.
پنجشنبه پیش قرار بود «راسموس پالودان» رهبر جنبش راست‌گرا و اسلام‌ستیز دانمارکی-سوئدی «خط سخت»، به همراه حامیانش یک تجمع برگزار کنند و طبق قرار قبلی قرآن را آتش بزنند ولی پیش از شروع تجمع، درگیری صورت گرفت. طبق گزارش‌های اولیه، درگیری‌ها در شهر لینکوپینگ سوئد منجر به مجروح شدن سه پلیس و بازداشت دو نفر از معترضان در روز پنجشنبه پیش شد. به رغم بر هم خوردن تجمع حامیان راسموس پالودان، او اقدام شنیع خود در هتک حرمت به قرآن کریم را انجام داد و این موضوع باعث شد که روز جمعه برای دومین روز متوالی در حمایت از کلام الله مجید در خیابان‌ها حاضر شوند.
«ماگدالنا‌اندرسون» نخست‌وزیر سوئد در واکنش به درگیری‌ها در این کشور این طور اظهارنظر کرد: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ما است. مهم نیست که شما چه فکر می‌کنید، هرگز نباید به خشونت متوسل شوید. ما هرگز آن را نمی‌پذیریم.»(!) وی با انتقاد از «راسموس پالودان» رهبر جنبش راست‌گرا و اسلام‌ستیز دانمارکی- سوئدی «خط سخت» افزود: «این دقیقا همان واکنش منفی است که او می‌خواهد شاهدش باشد. هدف اصلی او این است که مردم را علیه هم تحریک کند.»
گفتنی است، اوضاع و احوال دنیای امروز حاکی از آن است که یک قوای عظیم از ترس گسترش اسلام برای مبارزه با آن بسیج شده است. قدرت‌ها با لشکرکشی نظامی به کشورهای اسلامی، رسانه‌ها با اشاعه اسلام‌هراسی، گروه‌های متعصب صلیبی یا یهودی با توهین به مقدسات اسلامی، مبشرین مسیحی با ترویج مسیحیت تحریف شده و… همه و همه عملاً در جبهه مبارزه با اسلام قرار دارند و با تمام نیرو و استفاده از تمام ابزارها در جهت تضعیف مسلمانان گوشه و کنار جهان تلاش می‌کنند. اما با وجود همه این تلاش‌ها دین اسلام امروزه سریع‌ترین رشد را در میان همه ادیان در آمریکا، اروپا، آفریقا و برخی نواحی دیگر جهان داشته است. به طوری که این دین، در حال حاضر دومین دین از نظر عده پیروان در اروپا و آمریکاست.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.