سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پلیس آمریکا یک سیاه‌پوست را به زمین زد و به سر او شلیک کرد

پلیس آمریکا یک سیاه‌پوست را به زمین زد و به سر او شلیک کرد

انتشار یک ویدئوی تازه از جنایت هولناک پلیس آمریکا بار دیگر دراین کشور جنجال به پا کرده است. در این ویدئو یک پلیس سفید پوست از پشت به سر یک جوان سیاه پوست شلیک می‌کند!
«پاتریک لیویا» اهل جمهوری دموکراتیک کنگو 26 ساله در تاریخ چهار آوریل (15 فروردین) در «گرند رپیدز» میشیگان آمریکا به طرز هولناکی کشته شده اما ویدئوی درگیری او با پلیس و کشته شدنش چهارشنبه گذشته منتشر شده است.

«لیویا» پدر دو دختر بود و پنج خواهر و برادر داشت. او به‌عنوان پناهنده به همراه خانواده‌اش وارد آمریکا شده بود تا از خشونت‌های کشورش فرار کند اما خود قربانی خشونت پلیس آمریکا شد! چه بسا اگر در همان جمهوری کنگو باقی می‌ماند، اکنون زنده بود.

«یورونیوز» در این باره اعلام کرده ویدئویی که از کشته شدن این جوان سیاه پوست منتشر شده نشان می‌دهد که پلیس خودروی «لیویا» را به اتهام داشتن پلاک جعلی متوقف می‌کند. پلیس از او گواهینامه‌اش را درخواست می‌کند.

لیویا پس از لحظاتی درنگ و سردرگمی سعی می‌کند از دست نیروهای پلیس فرار کند اما در تعقیب و‌گریز گیر می‌افتد.

در یکی از 4 ویدئوی منتشر شده از جنایت، پلیسی نشان داده می‌شود که روی بدن لیویا قرار گرفته و به سر او شلیک می‌کند.

رئیس‌پلیس شهر «گرند رپیدز» در شرح بخشی از ماجرا گفته که جدال بر سر شوکر حدود 90 ثانیه به طول انجامید و در نهایت آقای لیویا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پلیس ایالتی گفته این تیراندازی را بررسی می‌کند.

اما انتشار این ویدئو موج تازه‌ای از اعتراض‌های ضد نژادپرستی را در آمریکا به دنبال داشته است. در شهر« گراند رپدیز» ایالت میشیگان معترضان مقابل اداره پلیس تجمع کردند و علیه خشونت پلیش شعار دادند. معترضان شعار می‌دادند «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و «تا وقتی عدالت نباشد، صلح نیست.» در پی اعتراض‌های شدید به این اقدام خشونت‌بار پلیس، افسر پلیس به مرخصی استحقاقی فرستاده شده تا تحقیقات درباره پرونده تکمیل شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.