سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صادرات واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ کشور

صادرات واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ کشور

وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در تامین و تولید واکسن کرونا و آغاز صادرات واکسن‌های ایرانی گفت: دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی و FATF گره نزد.

بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان فردیس اظهارداشت: در روزهای نخست دولت، روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار کووید۱۹ شناسایی می‌شدند و بیش از ۷۰۰ نفر فوت می‌کردند که فاجعه انسانی بود اما دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی و FATF گره نزد و با قدرت، واردات و تزریق واکسن را پیگیری کردیم، امروز 6 مجموعه واکسن ‌سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم و واکسن ایرانی، فعلا به ۱۰ کشور آفریقایی صادر خواهد شد.
عین اللهی افزود: یکی از دلایل موفقیت دولت در کنترل کرونا و واکسیناسیون، حضور و مشارکت مردمی بود و تا امروز بیش از ۱۴۷ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. هر طرحی که با مشارکت مردم همراه باشد، حتما به موفقیت می‌رسد.
وی تاکید کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تقویت آنها یکی از ضروریات است. بخش زیادی از صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در البرز مستقر است. با توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در کشور وجود دارد می‌توانیم در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی و صادرات برسیم و نیاز به حمایت دارد. در تولید داروهای بایوتکنولوژی، ایران یکی از کشورهای مطرح دنیا است و تولید این داروها توانسته تا حد زیادی، میزان ارزبری را کاهش دهد و به دانشمندان و افراد عاشق در حوزه تولید و خودکفایی، این قول را می‌دهیم که فرصت را پیش روی آنان می‌گذاریم و موانع را برطرف می‌کنیم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هیچ کس نباید بدون پوشش بیمه‌ای باشد، در بودجه امسال به این امر توجه شده و جمعیت بین ۶ تا ۹ میلیون نفری که فاقد بیمه هستند، باید تحت پوشش قرار گیرند.
گفتنی است، رئیس‌سازمان غذا و دارو روز چهارشنبه با اعلام اینکه تولیدکنندگان داخلی می‌توانند در ماه حداقل ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا تولید کنند گفته بود: تعدادی از تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا مشتریانی در خارج از کشور دارند و حدود چهار میلیون دُز واکسن کرونای داخلی به خارج از کشور صادر شده است.
به گفته دارایی، واکسن کوو ایران برکت مراحل نهایی تاییده سازمان بهداشت جهانی را طی می‌کند و چند دوره مذاکرات انجام و مستندات آن ارائه شده است. علی رغم محدودیت‌های سازمان بهداشت جهانی تولیدات ایرانی در نوبت بررسی قرار گرفته‌اند و برکت از همه آنها جلوتر است

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تربیت ‌پرستار در کشور از سال 90 تاکنون رشد 350 درصدی داشته است

معاون ‌پرستاری وزیر بهداشت

وزیر بهداشت چشم آسیب دیده دختر ۹ ساله بندرعباسی را درمان کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.