سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / برگزیده جایزه مصطفی (صل الله علیه واله وسلم) به عنوان مرد سال انتخاب شد

برگزیده جایزه مصطفی (صل الله علیه واله وسلم) به عنوان مرد سال انتخاب شد

اوغور شاهین، ایمونولوژیست سرشناس و برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی صل الله علیه واله وسلم، در نسخه 2022 از نشریه 500 شخصیت برتر مسلمان جهان به عنوان مرد سال انتخاب شد.

نقل از ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی (صل الله علیه واله وسلم)، ۵۰۰ شخصیت مسلمان تأثیرگذار، نام یک نشریه سالانه است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.

این نشریه که توسط مرکز سلطنتی تحقیقات راهبردی اسلام منتشر می ­شود، هر سال تأثیرگذارترین مسلمانان جهان را معرفی می­ کند. نسخۀ امسال این نشریه، اوغور شاهین؛ برگزیده جایزه مصطفی صل الله علیه واله وسلم و توسعه دهنده فناوری mRNA که در واکسن کووید۱۹ بایون‌تک نیز استفاده شده است، را به عنوان مرد سال معرفی کرد.

افرادی که در فهرست ۵۰۰ شخصیت برتر مسلمان جهان از آنها نام برده می­ شود بر اساس دستاوردها و تأثیر آنها بر کشور خود یا جهان اسلام و یا جهان بشری طی یک سال اخیر انتخاب می­ شوند.

در این لیست نام جکی یینگ، برگزیده اولین دوره جایزه مصطفی صل الله علیه واله وسلم، سامی ارول گلنبه و محمد امین شکرالهی، برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی صل الله علیه واله وسلم و علی خادم حسینی برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی صل الله علیه واله وسلم نیز به چشم می­ خورد. این برگزیدگان جایزه مصطفی صل الله علیه واله وسلم در رده «علم و فناوری» در این فهرست قرار گرفتند.

در این نشریه ابتدا ۵۰ مسلمان برتر جهان به ترتیب معرفی شده و سپس نام ۴۵۰ شخصیت برتر دیگر بدون رتبه­بندی و براساس مناطق جغرافیایی و حوزه ­های مختلف ذکر می ­شود. این حوزه ­ها شامل علمی، سیاسی، اداره امور مذهبی، مبلغان و رهروان معنوی، بشردوستی/خیریه و توسعه، مسائل اجتماعی، تجارت، علم و فناوری، هنر و فرهنگ، قاریان قرآن، رسانه­ ها، مشاهیر و ستاره­ های ورزشی و افراط گراها است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.