سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون» در محل وقوع داستان‌های آن+فیلم

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون» در محل وقوع داستان‌های آن+فیلم

تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «حوض خون» روز یکشنبه در حالی برگزار می‌شود که یک بیمارستان، میزبان این مراسم است؛ بیمارستان شهید کلانتری که داستان‌های کتاب در آن اتفاق افتاده و سال‌هاست جای خود را به کارخانه تراورس بتن داده است.

دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر «کتاب حوض خون» روز یکشنبه آینده در بیمارستانی در اندیمشک، جایی که داستان‌های واقعی کتاب در آن رخ داده، مؤسسه‌ پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

«حوض خون»، خاطرات و روایت‌های ۶۴ نفر از بانوان اندیمشکی درباره فعالیتشان در بخش رختشویی البسه رزمندگان دفاع مقدس است که فاطمه‌سادات میرعالی، زهرا بختور، سمانه نیکدل، سمیه تتر، نسرین تتر، مهناز الفتی‌پور، آمنه لهراسبی و نرگس میردورقی تحقیق آن را برعهده داشته‌اند.

سخنان رهبر انقلاب درباره زنان رختشویخانه اندیمشک، قهرمانان کتاب «حوض خون» 

دانلود

..۱۴۰۰/۱۲/۱۷

۲۲ اسفند با رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر «کتاب حوض خون»

«دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «حوض خون» از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، از ساعت ۱۶ در محل بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک برگزار می‌شود.

کتاب «حوض خون» روایتی از مجاهدت بانوان اندیمشکی از رخت‌شویی در دوران دفاع‌مقدس است که در ۵۰۴ صفحه، به قلم سرکار خانم فاطمه‌سادات میرعالی نوشته و توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چاپ شده است.

رهبر انقلاب اسلامی مهرماه امسال در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان با اشاره به مطالعه کتاب «حوض خون» فرمودند:

«من اخیراً یک کتابی خواندم به نام حوض خون -البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباسهای خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [اینها را] دیدم- که این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می کند؛

انسان شرمنده می شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ اینها چیزهایی است که قابل ذکر کردن است.» ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام» ، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصرهای کریسکان» و «تنها گریه‌کن» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌ های رهبر انقلاب اسلامی را بر این کتاب‌ها منتشر کرده بود.

این مراسم بصورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و همچنین شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«فرمانده بدون مرز»؛ روایاتی از سردار شهیدمحمدهادی حاج رحیمی

شهیدمدافع حرم سردار محمدهادی حاج رحیمی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانى

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.