سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افشاگری الجزیره از نحوه قتل فعال فلسطینی و نقش عربستان در این جنایت

افشاگری الجزیره از نحوه قتل فعال فلسطینی و نقش عربستان در این جنایت

شبکه قطری «الجزیره» تصاویر و اسناد محرمانه‌ای در ارتباط با ترور «نزار بنات» فعال سیاسی-اجتماعی فلسطینی منتشر کرده که نشان می‌دهد او با ۴۲ ضربه و استفاده از گاز فلفل کشته شده است. تشکیلات خودگردان و عربستان در قتل این فعال فلسطینی دست داشته‌اند.
شبکه تلویزیونی قطری «الجزیره» شامگاه جمعه، در برنامه «ما خُفی أعظم» (آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است) اسناد و تصاویری را فاش کرد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، «نزار بنات» فعال سیاسی اجتماعی فلسطینی را با ۴۲ ضربه و استفاده از گاز فلفل کشته است.
در تاریخ 24 ژوئن (سوم تیرماه سال ۱۴۰۰)، نیروهای تشکیلات خودگردان در پی اقدام «نزار بنات» در افشاگری‌ درخصوص تهیه و تزریق واکسن‌های منقضی‌شده کرونا و نقش تشکیلات در هم‌دستی با رژیم سعودی در قتل مخالفان عربستانی بازداشت شد.
طبق گفته خانواده این فعال فلسطینی، ۱۴ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان ساعت ۳:۱۵ بامداد به وقت محلی در تاریخ 3تیرماه سال جاری به خانه نزار بنات حمله کرده و با شلیک گلوله، پرتاب بمب صوتی و شکستن در و وارد خانه‌ او شده‌اند. طبق این گزارش مأموران تشکیلات خودگردان در حالی که اهالی خانه خواب بودند، شروع به ضرب و شتم شدید نزار بنات کردند.
به گفته خانواده وی، مأموران حین بازداشت، هیچ یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکردند و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد.
ساعاتی پس از بازداشت، استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و لحظاتی بعد تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مأموران هنگام بازداشت، حکم جلب به همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است. پس از کشته شدن این فعال فلسطینی، تظاهرات گسترده‌ای در کرانه باختری رخ داد و فلسطینی‌ها خواستار استعفای «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان و دولت رام‌الله به نخست‌وزیری «محمد اشتیه» شدند و بسیاری به نزار بنات لقب «خاشقجی فلسطین» دادند.
«عبدالباری عطوان» از تحلیلگران مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در توئیتر نوشته بود که «قتل نزار بنات» با تحریک رژیم صهیونیستی صورت گرفت: «قتل مبارز بزرگ نزار بنات، آخرین میخ بر تابوت مشروعیت تشکیلات خودگردان است. تشکیلاتی که مبارزان شرافتمند علیه دشمن صهیونیستی و میهن‌پرستان را به قتل می‌رساند، نماینده مردم فلسطین و آرمان فلسطین نیست.»
بنابر گزارش شبکه «الجزیره»، «سمیر ابوزعرور» پزشک کالبدشکاف در برنامه یادشده تأیید می‌کند که «نزار بنات» پس از وارد شدن 42 ضربه به نقاط مختلفی از بدنش و استنشاق گاز فلفل کشته شده است. در این گزارش با استناد به گزارش‌های پزشکی همچنین افشا شد که بر روی بدن نزار بنات برخلاف بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آثار زخم و جراحت ثبت شده است. 
الجزیره با انتشار یک سند درزداده شده از «اکرم الخطیب» دادستان کل در فلسطین تأکید کرد که حکم جلب نزار برای پلیس الخلیل صادر شده است و اقدام نیروهای امنیتی برای دستگیری او مطابق قانون نبوده است. بنابر اسناد افشا شده، یک روز پیش از ترور نزار بنات لیستی به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان داده شده و از آنها خواسته شده 15 نفر را که «بانک اهداف» خوانده‌ شده‌اند، دستگیر کنند. این شبکه قطری در حالی اسناد مذکور را فاش کرده است که روزنامه فلسطینی «الحیاه»، چند روز پیش خبر داد که تشکیلات خودگردان «بسیار تلاش» کرده است و از «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر خواستار قطع پخش این برنامه شبکه الجزیره شده است.
خبر دیگر اینکه، طبق اسناد تازه کشف شده، دولت آمریکا در سال ۲۰۰۴ در حمله دولت وقت یمن به استان صعده و ترور «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر حوثی‌ها مشارکت مستقیم داشته است.
به گزارش خبرگزاری سبأنت، دولت علی عبدالله صالح در سال ۲۰۰۴ جنگ علیه جنبش «حوثی‌ها» در استان صعده به رهبری «سید حسین بدرالدین الحوثی» را آغاز کرد و با‌تانک و توپخانه و جنگنده و ده‌ها گردان و هزاران نیروی نظامی به این استان یورش برد. این جنگ پنج روز پس از بازگشت «علی عبدالله» از آمریکا و دیدار با «جرج بوش» و معاونش «دیک چنی»، «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع و «کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا و مقامات سیا و اف بی‌آی، آغاز شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تجارب وحشتناک اسرای فلسطینی از زبان خودشان

زندان‌های اسرائیل کتک زدن فلسطینی‌ها

تغییر موازنه قدرت

امام خامنه‌ای ایده الله تعالی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.