سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / در جلسات نباید کینه‌ورزی‌های مذهبی را زیاد کرد

در جلسات نباید کینه‌ورزی‌های مذهبی را زیاد کرد

راهنمای دانلود

 

.

اگر خدای‌نکرده جلسات ما، جلسات وحدت‌شکن باشد، این فرصت را از دست داده‌ایم؛ اگر کیفیّت حرف زدن ما یا مضمون حرفهای ما جوری باشد که دشمنان ما را در هدفهایشان موفّق بکند، ما این نعمت الهی را – بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفراً – تبدیل کرده‌ایم به نقمت؛ این را باید مواظب بود، باید مراقب بود.

بارها ما گفته‌ایم، برای آدمهای آگاه و مطّلع از اوضاع جهان و جهان اسلام هم این مثل روز روشن است که امروز اختلافات مذهبی در میان مسلمانان، یک وسیله و برگه‌ای است در دست دشمنان ما. یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبی است.

علنی کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهای اعتقادی، به زبان آوردن مطالبی که کینه‌ها را برمی‌افروزد، یکی از وسایلی است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند.

حالا [اگر] ما جوری عمل بکنیم که این مقصود دشمن برآورده بشود، این «بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفراً» است.

در جلسات نباید کینه‌ورزی‌های مذهبی را زیاد کرد؛ این را چقدر باید تکرار کرد؟ بارها تکرار کرده‌ایم؛ بعضی حاضر نیستند [گوش کنند]. شما اگر بخواهید آن کسی را که موافق مذهب شما نیست و عقیده‌ی حقّ شما را قبول ندارد هدایت کنید، چه کار میکنید؟ اوّل شروع میکنید به مقدّسات او بدگویی کردن و دشنام دادن؟ اینکه بکلّی او را از شما دور خواهد کرد و امید هدایت او را به صفر خواهد رساند.

۱۳۹۳/۰۱/۳۱بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برخورد جالب رهبر انقلاب درباره یک توصیه پزشکی

دکتر مرندی، سرپرست تیم پزشکی رهبر انقلاب

نامه شهید آوینی به آیت‌الله خامنه‌ای

سید شهیدان اهل قلم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.