سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دولت نپال از آمریکا کمک مالی دریافت کرد؛ مردم در اعتراض به خیابان‌ها ریختند

دولت نپال از آمریکا کمک مالی دریافت کرد؛ مردم در اعتراض به خیابان‌ها ریختند

شهروندان نپالیِ مخالف کمک مالی آمریکا با پلیس ضد شورش در پایتخت این کشور درگیر شده و طی آن شماری از نیروهای امنیتی و مردم مجروح شدند.
پلیس شهر «کاتماندو» پایتخت نپال روز یکشنبه برای متفرق کردن معترضان مخالف باکمک مالی نیم میلیارد دلاری آمریکا به سوی آنها گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کرد. به نوشته روزنامه «دیلی صباح» ترکیه، صدها معترض نپالی سعی کردند از موانع سیم خاردار عبور کرده و به سوی پلیس ضد شورش سنگ پرتاب کردند. به گفته شاهدان و مقامات در «کاتماندو»، برخی از معترضان در درگیری با پلیس مجروح شدند.
فارس در این باره نوشته یک نهاد کمک‌رسانی دولتی آمریکا، در سال ۲۰۱۷ موافقت کرد که ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی برای تامین بودجه ساخت یک خط انتقال برق به طول ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۷ مایل) و یک پروژه بهبود جاده در نپال ارائه دهد. مقامات دولتی می‌گویند که این کمک مالی نیازی به بازپرداخت نخواهد داشت و هیچ شرطی ندارد، اما مخالفان می‌گویند که این توافق قوانین و حاکمیت نپال را تضعیف می‌کند.
 بر اساس این گزارش علیرغم اعتراضات شدید، «گیانندرا بهادر کرکی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نپال این موافقتنامه را در پارلمان نپال مطرح کرد و گفت که از این پروژه‌ها مردم نپال سود خواهند برد. کرکی در پارلمان نپال گفت: «کمک بلاعوض ابزار مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور خواهد بود»
احزاب سیاسی بزرگ نپال از جمله اعضای ائتلاف حاکم بر سر پذیرش یا رد کمک مالی ایالات متحده اختلاف دارند.سفارت آمریکا در نپال کمک مالی ۵۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه‌ای از سوی مردم آمریکا و مشارکت بین دو ملت که مشاغل و زیرساخت‌ها را برای نپال به ارمغان می‌آورد و زندگی نپالی‌ها را بهبود می‌بخشد، توصیف کرد. نپال به دلیل اقتصاد ضعیف به شدت به کمک‌های خارجی متکی است.به گفته کارشناسان کشور نپال در همسایگی چین قرار دارد و آمریکا در تلاش هست برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای در شرق آسیا این کشور کوچک آسیایی را با اهدای این کمک نیم میلیارد دلاری به سمت خود بکشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.