سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ادعای آمریکا دروغ از آب درآمد

ادعای آمریکا دروغ از آب درآمد

در حالی که سران آمریکا و اروپا طی روزهای گذشته بارها اعلام کرده بودند که چهارشنبه(دیروز) روسیه به اوکراین حمله می‌کند اما این ادعا دروغ از آب درآمد. با این وجود غربی‌ها در یک ادعای جدید اعلام کردند روسیه به دنبال حمله بدون سلاح به اوکراین است!
سران آمریکا و اروپا طی روزهای گذشته بارها اعلام کرده بودند که روسیه روز چهارشنبه(دیروز، 27 بهمن 1400) به اوکراین حمله خواهد کرد. همزمان با این ادعا که با پشتیبانی گسترده رسانه‌ای در غرب نیز همراه بود. رسانه‌های آمریکایی حتی روز سه شنبه به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند روسیه وارد مرحله آماده‌باش نهایی برای حمله شده و نیروهای این کشور در حال حرکت به سمت اوکراین هستند. اما شامگاه سه شنبه و در حالی که همه منتظر تحقق پیش‌گویی آمریکا و اروپا درباره حمله روسیه به اوکراین بودند؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نظامیان این کشور مستقر در نزدیکی مرز اوکراین در حال بازگشت به پادگان‌های دائمی خود در روسیه هستند. وزارت دفاع روسیه دیروز نیز اعلام کرد که یگان‌های منطقه نظامی جنوبی پس از پایان مانور در کریمه به پایگاه‌ها باز می‌گردند.وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پس از پایان رزمایش در کریمه، تجهیزات نظامی به نقاط استقرار دائمی باز می‌گردد. در این تصاویر، عبور واحدهای نظامی از پلی که شبه‌جزیره تحت کنترل روسیه را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، نشان داده می‌شود. مسکو پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود قصدی برای حمله به کیف ندارد و این ادعاها صرفاً یک فضا‌سازی رسانه‌ای است.
شرم بر شما باد!
«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی دیروز با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به فضا‌سازی غرب درخصوص حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داد. او در توئیتی نوشت: «به جامعه بین‌المللی هشدار می‌دادند روسیه در شانزدهم فوریه در ساعت یک صبح به همسایه‌اش حمله خواهد کرد. پس چه شد؟ آیا بابت دامن زدن به تنش‌ها و گمراه کردن افکار عمومی معذرت خواهی می‌کنید؟ شرم، فقط شرم!» همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است. «ماریا زاخارووا» در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت:« ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ در تاریخ به عنوان روزی ثبت خواهد شد که پروپاگاندای غرب درباره جنگ شکست خورد. او گفت غرب بدون شلیک یک گلوله شرمسار و تخریب شد.»
فضا‌سازی جدید رسانه‌ای غرب
اما بعد از فروکش کردن التهابات و آشکار شدن دروغ غربی‌ها درباره تاریخ حمله ادعایی روسیه به اوکراین، وزیر خارجه فرانسه در جو‌سازی جدید گفت که اگر مسکو استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد، این اقدام «حمله بدون سلاح» خواهد بود.به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت که گام روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین، «حمله بدون سلاح» خواهد بود.
به گزارش رویترز، مجلس عوام روسیه روز سه‌شنبه به درخواست از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در منطقه «دونباس» رای داد. «ژان ایو لودریان» در واکنش به این مسئله در یک جلسه استماع پارلمان فرانسه گفت: اگر این امر اعمال شود، وضعیت غیرممکن خواهد بود و نوعی حمله بدون سلاح خواهد بود. این امر نقض حاکمیت اوکراین خواهد بود. از سوی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز سه‌شنبه به مسکو درباره به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین هشدار داد.استولتنبرگ به خبرنگاران در بروکسل گفت: اگر این اتفاق بیفتد، یک بار دیگر نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین خواهد بود، زیرا شکی نیست که دونتسک و لوهانسک بخشی از اوکراین در داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی هستند.
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد که هنوز احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد. به گزارش تسنیم رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه‌شب در سخنانی گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با محکومیت شدید بین‌المللی مواجه خواهد شد و جهان فراموش نخواهد کرد که راه قتل و کشتار را انتخاب کرده است.رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: اگر روسیه در چند هفته آینده به اوکراین حمله کند، هزینه‌های انسانی بسیار زیاد خواهد بود. وی با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین هنوز یک گزینه است، افزود: ما به‌دنبال رویارویی مستقیم با روسیه نیستیم.بایدن ادامه داد: چون هنوز احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد ما از شهروندان آمریکایی مقیم اوکراین خواسته‌ایم که این کشور را ترک کنند و سفارت آمریکا را موقتاً از کی‌یف به منطقه‌ای دیگر منتقل کرده‌ایم.
حمله سایبری به اوکراین
اما همزمان با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین مرکز امنیت سایبری اوکراین از حمله سایبری به این کشور خبر داد. به گزارش فارس، مرکز امنیت سایبری اوکراین روز سه‌شنبه مدعی شد که تعدادی از پایگاه‌های اینترنتی این کشور از جمله سایت وزارت دفاع اوکراین مورد حمله سایبری قرار گرفته است.
 بر اساس اعلام این مرکز، در پی این حمله سایبری، کاربران دسترسی به سایت اینترنتی وزارت دفاع و نیروهای مسلح و دو بانک اوکراینی را از دست داده‌اند.مرکز امنیت سایبری اوکراین اطمینان خاطر داد که این حمله سایبری تهدیدی برای پس‌انداز مردم در این دو بانک نخواهد بود.شرکت مایکروسافت نیز ماه پیش مدعی شده بود که سامانه‌های رایانه‌ای چندین سازمان دولتی و سازمان غیرانتفاعی اوکراین به بدافزاری آلوده شده‌اند که به‌عنوان باج‌افزار‌ها در این سامانه‌های پنهان شده بود. بدافزار مورد نظر آن طور که یکی از شرکت‌های فناوری اطلاعات اوکراین گزارش کرده‌، چندین سازمان دولتی، غیرانتفاعی و سازمان‌های فناوری اطلاعات در اوکراین را هدف قرار‌داده است.
اوج گیری بازار سهام آسیا
اما بدنبال فروکش کردن بحران اوکراین و بازگشت بخشی از نیروهای روسی به پایگاه‌هایشان، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا – اقیانوسیه یعنی «ام اس سی آی» در خارج از ژاپن ۱.۱ درصد افزایش یافت و شاخص سهام نیکی ژاپن نیز ۲.۲ درصد رشد داشت تا پس از دو روز ریزش به جایگاه اولیه بازگردد و در استرالیا نیز شاخص «اس‌اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰» از رشد ۱.۱ درصدی برخوردار شد. «کریس وستون» رئیس‌تحقیقات کارگزاری ارز خارجی «پپرستون» ملبورن در این باره گفت: به نظر می‌رسد این باور رو به رشد وجود دارد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به یک راهکار دیپلماتیک تکیه دارد و بازار نیز از موضع‌گیری در زمینه تشدید تنش عقب‌نشینی کرده است.وی افزود: با این حال، جریان اخبار به سرعت می‌تواند تغییر کند و من گمان می‌کنم پیچش‌ها و چرخش‌های بیشتری وجود دارد که نشان می‌دهد امکان بازگشت نوسانات و ریسک کوتاه مدت وجود دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پالس به دشمن ملت ایران برای بقا در قدرت؟

دروغ غربگداهای مفلس،حسن روحانی و ظریف

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.