سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 580 هزار بی‌خانمان و کارتن‌خواب در آمریکا

580 هزار بی‌خانمان و کارتن‌خواب در آمریکا

بر اساس گزارش‌های رسمی شمار بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌های آمریکا از 580 هزار نفر فراتر رفته و واشنگتن دی سی پایتخت این کشور نیز بیشترین بی‌خانمان‌ها را در خود جای داده است.
شبکه تلویزیونی «راشاتودی»‏ می‌گوید بی‌خانمانی در آمریکا به بحرانی جدی در این کشور بدل شده و این بحران در منطقه «خلیج سانفرانسیسکو» وخیم‌تر از هر جای دیگری است. اوضاع به ویژه در روزهای سرد به قدری وخیم می‌شود که از ساکنان خواسته می‌شود افراد بی‌خانمان را در خانه‌های خود اسکان دهند.

«پکستون بوید» خبرنگار راشاتودی در گزارش خود می‌افزاید: «بی خانمانی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو به چنان مشکلی تبدیل شده که از مردم خواسته شده اتاق‌های مخصوص مهمان خود را به بی‌خانمان‌ها اختصاص دهند. شهردار ریچموند هم برنامه‌ای را تنظیم کرده تا افراد بی‌خانمان‌ را با صاحب خانه‌های دارای آپارتمان‌های خالی وصل کند. این برنامه با حمایت مالی خصوصی اجرا می‌شود و یک سال اجاره را پرداخت می‌کند.»

در ادامه گزارش راشاتودی می‌خوانیم:« واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا بزرگترین جمعیت بی‌خانمان را در سراسر این کشور دارد.  چادر‌ بی‌خانمان‌ها در پیاده‌رو‌ها نزدیک کاخ سفید برپا شده است. به گفته اداره مسکن و توسعه شهری ۶ هزار نفر در واشنگتن دی سی بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که این رقم در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ۳۰ هزار نفر است و در سراسر کشور رقم بی‌خانمان‌ها ۵۸۰ هزار نفر است.»

در پایان این گزارش آمده: «سال گذشته، بسیاری از هتل‌ها در منطقه خلیج (سانفرانسیسکو) با بسته ترغیبی در این شهر تقریبا ۲ هزار بی‌خانمان را اسکان دادند. براساس گزارش شرکت غیرانتفاعی فایو کیز چندین نفر از چادرنشینان به خاطر استفاده بیش از حد از مواد مخدر در هشت نقطه در سانفرانسیسکو جان باختند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چند دلیل وحشت صهیونیست‌ها از خیزش دانشجویان آمریکا

انقلاب دانشجویی در آمریکا سیطره صهیونیسم بر رسانه جهانی را از بین برده

شرکت در اعتراضات هزینه بسیار بالایی برای دانشجویان و اساتید آمریکایی دارد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل آمریکا،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.