سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هویت محافظ فرانسوی که روز ۱۲ بهمن در پلکان هواپیما دست امام را گرفته بود

هویت محافظ فرانسوی که روز ۱۲ بهمن در پلکان هواپیما دست امام را گرفته بود

.

  • *هویت محافظ فرانسوی که روز ۱۲ بهمن در پلکان هواپیما دست امام را گرفته بود!!*

آقای باتااوش خیلی روان فارسی صحبت می‌كرد و گفت اصالتاً اهل الجزایر هستم و به فرانسه مهاجرت كردم و در یك خانواده مسیحی بزرگ شده‌ام. بعد از تحصیلات دانشگاهی جذب پلیس فرانسه شدم و به هنگام ازدواج قسمتم یك خانم ایرانی شد و ثمره این ازدواج هم دو فرزند است.
پس از اقامت در ایران مسلمان شدم و نام رضا را برای خودم برگزیدم.

از آقا رضا باتااوش پرسیدم چگونه به پیر و مرشد و مراد ما روح‌الله الموسوی خمینی وصل شدی؟!
گفت:

وقتی امام خمینی به پاریس آمد، پلیس فرانسه چند نفر را برای محافظت نزد امام فرستاد اما آقای خمینی هیچ كدام را نپذیرفت تا این كه قسمت من شد و در همان دیدار اوّل علاقه‌ای میان من و آقای خمینی برقرار شد و چون فارسی هم صحبت می‌كردم مزید بر علت شد و در مدت ۱۱۶ روز اقامت امام در نوفل لوشاتو همواره با امام بودم.

وقتی كه قرار شد آقای خمینی به ایران بیاید من هم همراه ایشان در آن پرواز تاریخی بودم و زمانی كه هواپیما می‌خواست در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند، یونیفرم مخصوص پوشیدم و به هنگام تشریف‌ فرمایی امام از پله‌های هواپیما دست امام را گرفتم و امام هم دست مرا گرفت و از پله‌ها پائین آمدیم‌.
روز عجیبی بود، انگار مسیح (علیه السلام) ظهور كرده بود!!
به علت علاقه‌ای كه به امام پیدا كرده بودم به احمد آقا گفتم می‌خواهم در ایران بمانم. احمد آقا گفت دولت فرانسه برای شما مشكل درست نمی‌كند؟
گفتم خیر، خودم را بازنشسته می‌كنم.

بعد از موافقت امام و احمد آقا و گرفتن حكم بازنشستگی به ایران آمدم و با نظر احمد آقا با شهید چمران همكاری‌های متعدد داشتم.

ژرژان فابین (رضا) باتااوش چندی پیش در تهران و در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.