سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اردوغان از رئیس ‌رژیم صهیونیستی برای سفر به ترکیه دعوت کرد

اردوغان از رئیس ‌رژیم صهیونیستی برای سفر به ترکیه دعوت کرد

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که احتمال سفر اسحاق هرتزوگ رئیس‌رژیم صهیونیستی به ترکیه وجود دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، در سال‌های اخیر نشان داده است که در مسئله فلسطین براساس منافع خود عمل کرده است. بسیاری از رسانه‌ها بارها نسبت به این نوع نگاه ترکیه به مسئله فلسطین انتقاد کرده‌اند. اخیراً اردوغان به روش‌های مختلف علاقه خود را مبنی بر بهبود روابط با تل‌آویو نشان داده است.
در این راستا، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که احتمال سفر اسحاق هرتزوگ رئیس‌رژیم صهیونیستی به ترکیه وجود دارد. مقامات صهیونیستی نیز تأیید کردند که اسحاق هرتزوگ دعوتنامه‌ای از رجب طیب اردوغان برای سفر به ترکیه دریافت کرده است.
اردوغان همچنین روز سه شنبه در مورد انتقال گاز رژیم صهیونیستی به اروپا گفته بود: «اگر گاز اسرائیل به اروپا برود تنها از طریق ترکیه خواهد بود.»
روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در یک دهه گذشته دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است. ترکیه و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۸ به صورت متقابل سفیر نداشته‌اند. به دنبال تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد.
انفجار خط لوله نفت ترکیه
خبر دیگر اینکه، منابع خبری از وقوع انفجار در مسیر خط لوله نفتی جنوب ترکیه خبر دادند. شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که خط لوله انتقال نفت بین «قهرمان مرعش» و «غازی عینتاب» در جنوب ترکیه منفجر شد. خبرنگار روسیا الیوم گفته هنوز علت انفجار مشخص نیست، ولی رسانه‌های ترکیه گفتند که این انفجار باعث قطع ارتباط خط لوله قهرمان مرعش و غازی عینتاب شده است. به نوشته این رسانه‌ها، با انفجار، بزرگراه قهرمان مرعش-غازی عینتاب به روی مسافران بسته شده است. رسانه‌های ترکیه‌ای نهم آبان ماه گذشته هم از وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه اتمی «آق‌قویو» واقع در استان مرسین در پی انفجار ترانسفورماتور برق در این تأسیسات خبر داده بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نطق‌ نماینده مجلس‌ ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل

مرگ بر اسرائیل

طنز/ بابا نداشت!

جو بایدن، رئیس‌جمهور خُل و چِل آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.