سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / اصول استحمام در اسلام

اصول استحمام در اسلام

در حمام ابتدا دست و پا را با آب تماس دهید، نه سر را. اگر ابتدا سر را با آب تماس بدهید، باعث سردرد و کاهش حافظه و باعث ریزش مو و سردی بدن می شود. با استفاده از روایات، اول باید دست و پا را با آب تماس داد، بعد کمی آب مضمضه کرد. بعد تنه را خیس کرد و در آخرین مرحله سر را خیس کرد. یک دفعه زیر آب داغ رفتن خوب نیست و شست و شو را باید از آب ولرم شروع کرد و کم کم داغ کرد. همان طور که در ابتدای حمام بدن را به تدریج گرم کردیم، هنگام خروج از حمام باید بدن را به تدریج سرد کنیم. ( مستحب است که از زانو به پایین را با آب سرد بشوییم که یک علت آن تعدیل دمای بدن است. )

پوشیده بودن سر بعد حمام بسیار مهم است، حتی اگر محیط بیرون گرم باشد، باز هم باید دقایقی سر، با حوله یا کلاه یا روسری پوشیده باشد.

حتما باید در حمام نشسته باشید، ایستاده حمام کردن اصلا مطلوب نیست. ( هنگام استفاده از نوره استثنائاً نباید نشست. )

توصیه شده است به سنگ پا زدن در حمام که فواید زیادی دارد، از جمله موجب دفع سموم بدن است.

دراز کشیدن و پا برهنه بودن در حمام نهی شده است.

کیسه کشیدن منافذ پوست را باز می کند. پوست تنفس می کند و میزان اکسیژن رسانی به بدن ما تا چند روز دو برابر می شود و این باعث می شود انرژی و شادبی را بالا ببرد و کسالت و رخوت و سنگینی بدن کم تر می شود. ( البته باید ملایم کیسه کشیده شود. )

توصیه می شود از شامپو و صابون های شیمیایی حذر کرده و تا آنجایی که امکان دارد از صابون های قهوه ای و سفیدی که هیچ اسانس و عطری ندارند استفاده شود. ( در عطاری ها موجود است. ) همین طور استفاده از شامپوهای اسلامی که از گل ختمی و مورد می باشد، توصیه می شود.

استفاده از تیغ حتی توسط پزشکی جدید نیز نهی شده است. استفاده از نوره طبیعی، تمام سموم و سودای خون و بخش غلیظ خون و پس مانده ها و فضولات خون را از قلب و مغز خارج می کند ( زیر بغل ). از تمام شکم و کبد و روده ها و معده و لگن سمومات را بیرون می کشد ( شرمگاه ).

در حمام چیزی نباید خورد، ولی بعد از حمام غذا خوردن توصیه شده، خصوصا خوردن غذاهای مفید خیلی خوب است. چرا که بعد از حمام قدرت جذب بدن چندین برابر می شود.

با شکم خیلی پر و خیلی خالی، نباید حمام رفت. مثال دو ساعت بعد غذا زمان مناسبی است برای حمام کردن.

سشوار زدن، ایستاده شانه کردن مو، استفاده از برس های فلزی، تاف و روغن ها و ژل هایی که از مواد شیمیایی و اسانس ساخته شده پرهیز شود. استفاده از شانه چوبی توصیه می شود.

☜【طب شیعه】

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صهیونیست آمریکایی سر کودک 6 ساله فلسطینی را جلوی چشم مادرش بُرید

مقامات و رسانه‌های آمریکایی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی

پیکر بی‌سر این رزمنده یا حسین(ع) می‌گفت +جزئیات

برادران رزمنده از او دور افتاده ‌اند ولی زمزمه شعر خواندنش را می‌شنوند. صدای علی اکبر محزون است و دل‌نشین: «رندانِ تشنه لب را آبی نمی‌دهد کس، گویی ولی‌شناسان رفتند از این ولایت، در زلفِ چون کمندش ای دل مپیچ کانجا، سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت».

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.