سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تهران میزبان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه

تهران میزبان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران از توافق جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه درخصوص برگزاری نشست سران در چارچوب مذاکرات مربوط به سوریه در ترکیب آستانه در اوایل سال آینده میلادی در تهران خبر داد.

علی‌ اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در مسائل سیاسی ویژه روز چهارشنبه در گفت وگویی اختصاصی با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که جمهوری اسلامی، روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند که نشست سران در چارچوب مذاکرات مربوط به سوریه در ترکیب آستانه در ماه فوریه-مارس سال 2022 (بهمن الی فروردین سال آینده) در تهران، بسته به وضعیت اپیدمی ویروس کرونا برگزار شود.  
خاجی در پاسخ به سؤالی در این باره تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری نشست سران سه‌جانبه روسیه-ایران-ترکیه در حال انجام است. ما آمادگی آن را داریم تا این نشست در اوایل سال آینده میلادی (2022) در تهران انجام شود. البته همه چیز به وضعیت اپیدمی کرونا در آن زمان بستگی خواهد داشت. در مجموع سه طرف درخصوص برگزاری چنین نشستی توافق کرده‌اند و این اجلاس احتمالاً در ماه فوریه یا ماه مارس خواهد بود.
وی یادآور شد که موضوع بررسی نشست سران در دستورکار مذاکرات اخیر در نورسلطان قرار داشت و به‌عنوان‌بندی مجزا در بیانیه پایانی کشورهای ضامن صلح در سوریه به آن اشاره خواهد شد.
این مقام وزارت خارجه ایران در پاسخ به این سؤال که آیا نشستی در سطح بالا بین وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه انجام خواهد گرفت، گفت: ما در این خصوص نیز به توافق رسیده‌ایم. چنین نشستی نیز در سال آینده، احتمالا در ماه ژانویه یا اوایل فوریه (دی الی بهمن ماه) خواهد بود که طی آن مقدمات برگزاری نشست سران سه‌جانبه فراهم شود.
خاجی ادامه داد: نشست بعدی مذاکرات بین‌المللی درباره سوریه در ترکیب آستانه، چند هفته پس از نشست سران روسیه، ایران و ترکیه انجام خواهد گرفت.
آخرین نشست حضوری رؤسای جمهوری روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه درخصوص حل و فصل مشکلات سوریه در تاریخ اول جولای سال 2020 برگزار شد و توافق شد که نشست بعدی در تهران باشد، ولی به دلیل شرایط اپیدمی کرونا این اجلاس تاکنون تشکیل
نشده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نطق‌ نماینده مجلس‌ ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل

مرگ بر اسرائیل

طنز/ نخور!

ایران، آمریکا و اسرائیلی را موشک‌باران کرد که می‌گفتند هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.