سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هجوم طلاب سَلَفی از پاکستان به افغانستان برای کمک به طالبان!

هجوم طلاب سَلَفی از پاکستان به افغانستان برای کمک به طالبان!

واشنگتن‌پست به نقل از فرماندهان طالبان گزارش داده هزاران شهروند پاکستانی و طلبه‌های سلفی مسلک در چهار ماه گذشته به افغانستان آمده‌اند تا به طالبان کمک کنند!
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» به نقل از فرماندهان سابق و فعلی طالبان این را هم نوشته که این افراد زمانی وارد افغانستان شدند که رهبری گروه طالبان از طلاب مدرسه‌های دینی در پاکستان، مهاجران افغان مقیم پاکستان و حتی جنگجویان پاکستانی درخواست کرد برای کمک به حکومت‌داری این گروه به افغانستان بیایند.
 یکی از چهره‌های مطرح مدارس مذهبی پاکستان به شرط حفظ نامش، به واشنگتن‌پست گفته: «طالبان از آنان خواسته‌اند تا افراد زیادی را به افغانستان بفرستند. به آنان اقامت دائم افغانستان داده می‌شود.» پیش از این «ایندپندنت» افشا کرده بود طالبان به تعدادی از اتباع پاکستان و همچنان اعضای گروه انصارالله تاجیکستان شناسنامه افغانستانی داده است.
به نوشته واشنگتن‌پست، بحران اقتصادی و انسانی در افغانستان پس از حضور طالبان در قدرت باعث شده تا این گروه احساس ترس کند و برای تثبیت حضور پرقدرت خود به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد. گفته می‌شود در حال حاضر طالبان حدود ۷۵ هزار نیرو دارد اما بخشی از این نیروها برای جنگ با داعش به شرق افغانستان فرستاده شده‌اند و بخشی دیگر نیز در شمال افغانستان با جبهه مقاومت ملی درگیرند.
تظاهرات ضدآمریکایی در کابل
خبر دیگر از افغانستان آن‌که به‌دنبال ادامه انسداد ذخایر بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا، شماری از مردم کابل دست به تظاهرات زده و با «استعمارگر» خواندن آمریکا، خواستار آزادی منابع مالی افغانستان شدند. شماری از مردم کابل روز سه‌شنبه در واکنش به بلوکه شدن ذخایر ارزی افغانستان و مشکلات اقتصادی در این کشور، در کابل تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان خواستار آزاد‌سازی پول افغانستان برای خروج وضعیت اقتصادی کشورشان از حالت رکود و فروپاشی از سوی آمریکا شدند.
این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی هشدار دادند، اگر دولت بایدن در راستای آزاد‌سازی منابع مالی افغانستان کمکی نکند، فروپاشی انسانی در این کشور رخ می‌دهد. به گزارش فارس، در این راستا بیش از ۴۰ تن از قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری خواستند تا دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را که واشنگتن پس از تصرف کابل به دست طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ (24 مرداد ۱۴۰۰) مسدود کرده، آزاد کند.
گفتنی است، «مارتین‌گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داده است که نسبت فقر در افغانستان به 97 درصد خواهد رسید. «دبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز خواستار تامین بودجه مورد نیاز برای جلوگیری از فروپاشی ساختار اقتصادی و اجتماعی افغانستان شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

توصیف ژنرال پاکستانی درباره ایران

ایران قوی در تلویزیون پاکستان

شهیداحمد پلارک / راز شهادت «شهید عطری» چه بود؟

شهید سید احمد پلارک از مزار این شهید بوی گلاب به مشام می‌رسد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.