سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هیچ کس مایل نیست به ترکیه کمک کند

هیچ کس مایل نیست به ترکیه کمک کند

‍ 📌هیچ کس مایل نیست به ترکیه کمک کند

🔹نرخ لیر ترکیه در 14مهر ماه 99 به 39028 ریال رسید و امروز هر لیر ترکیه 19700 ریال معامله می‌شود. این یعنی اینکه پول ملی ترکیه در حدود 14ماه گذشته 49/5 درصد ارزش خود را از دست داده است.
ترکیه از همه‌ی جریانهای مخرب منطقه برای کسب درآمد سو استفاده کرده است و به اندازه تمام همسایگان، دشمن دارد.

🔹ایران یکبار در قضیه کودتا در ترکیه در سال 2016 در کنار اردوغان قرار گرفت و با دادن گرای کودتاچیان، به این کشور کمک شایانی کرد.
اما ترکها هم در قضیه جنگ سوریه و هم در قضیه جنگ کشور آذربایجان رو در روی ایران قرار گرفتند. آنها از تحریم ایران نهایت سو استفاده را کردند و هم قیمت کالاهای خود را بالا بردند و هم خواستار تخفیفات غیر منطقی در خرید گاز و دیگر کالاهای ایران شدند. ترکها با توهم احیای امپراطوری عثمانی به بدترین شکل ممکن پاسخ محبت‌های ایران را دادند.
آنها بارها ترکهای استان آذربایجان ایران را هم تحریک کردند و ‌ترکیسم را تقویت کردند. آنها حتی به اشنویه حمله نظامی کردند.
رفتار ترکها با رانندگان ایرانی هم هیچ‌گاه از سر صدق و دوستی نبوده است.

🔹سوری‌ها بدون شک بزرگترین قربانیان سیاست‌های اردوغان و ترکیه هستند. سوریه کمکهای نظامی و تسلیحاتی ترکها به داعش را هرگز از یاد نخواهند برد. حتی ترکها حملات مستقیمی هم به بخشهای شمالی سوریه داشته‌اند. در بحبوهه گرفتاری عظیم سوری‌ها، ترکها کاسبی کثیف خود را پررونق کردند.

🔹روس‌ها بارها اقدامات ترکیه را «خنجر از پشت» عنوان کرده‌اند. ترکها حتی اقدام به ساقط کردن هواپیمای روس‌ها کردند. در قضیه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شرکت داشتند.

🔹تهاجمات گسترده و ایجاد پایگاه نظامی ترکها در شمال عراق تنها بخش از فشارهای این کشور به همسایه جنوبی است. احداث سد ایلیسو به همراه 7 سد دیگر روی رودخانه دجله هم باعث فشار بر بخش کشاورزی عراق شده است.
🔹طرح خودخواهانه ترکیه در پروژه گاپ برای احداث 22 سد روی رودخانه‌های دجله و فرات منطقه را با بحران آبی مواجه خواهد کرد.

🔹نفت عراق و سوریه که توسط داعش به مدت چندین سال به فروش می‌رسید خریداری بجز ترکیه نداشت.

🔹اتحادیه اروپا هم دل‌خوشی از اقدامات ترکیه ندارد. در قضیه مهاجران سوری و هجوم به مرزهای اروپا، ترکها بارها از اروپا باج‌خواهی کردند و حالا اتحادیه اروپا در آستانه بحران ارزی پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را معلق کرده است تا ضربه بدی در بدترین شرایط به ترکها وارد کند.

یونان و قبرس هم بارها تا آستانه جنگ با ترکیه پیش رفته‌اند.

🔹کشتار ارامنه هم از یاد مردم ارمنستان نخواهد رفت. از این قضیه با عنوان هولوکاست ارامنه یاد میشود و ترکیه هیچ‌گاه نخواسته از ارامنه عذر‌خواهی کند.

آمریکایی‌ها هم بارها به اردوغان هشدار داده بودند.

به هر حال مجموع اقدامات ترکیه باعث دشمنی همسایگان شده و کسی حاضر نیست از ترکیه در شرایط موجود حمایت کند.

👈ایران قادر است با بیرون کشیدن سرمایه‌های خود از ترکیه تبعات پولهای داغ را به اقتصاد ترکیه تحمیل کند. شاید به همین خاطر اردوغان قصد دارد بزودی راهی ایران شود. اما قطعا شرایط ترکیه فرق کرده و اقدامات ترکیه علیه منافع ملی ایران از یاد نخواهد رفت.

رفتارهای اردوغان و ترکیه با همسایگان خود نفرت‌انگیز است و قطعا تاوان بدی بابت این رفتارها خواهند پرداخت.
بقول ما ایرانی‌ها «ترحم بر پلنگ نیز دندان، ستمکاری بود بر گوسفندان»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شگفتی دیگر از سوی جبهه مقاومت

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار از خاک عراق یک مرکز حیاتی در تل آویو را هدف قرار داده

تفاوت ایران با آمریکا

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.