سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بایدن در گافی جدید معاونش را رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد!

بایدن در گافی جدید معاونش را رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد!

در حالی که گاف‌های پی‌در‌پی رئیس‌جمهور آمریکا به دست مایه تمسخر رسانه‌های جهان تبدیل شده، این‌بار «جو بایدن» در یک گاف جدید معاون خود را رئیس‌جمهور خطاب کرد.
گاف‌های بایدن تمامی ندارد. بایدن از زمانی که به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمده است، در مناسبات مختلف گاف‌های متعددی داده است و کار تا جایی پیش رفته است که چندی پیش نشریه «نشنال اینترست» در این خصوص گزارش کرد:«چنین اشتباهات اساسی، آغاز سخت دولت آمریکا در عرصه سیاست خارجی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر آن، به نظر می‌رسد، رئیس‌جمهور و مشاورانش حتی نمی‌توانند بیانیه‌های عمومی خود را در مورد جنبه‌های مهم سیاسی مستقیم بیان کنند و چنین شکستی حاکی از بی‌کفایتی فراگیرتر می‌باشد.» «رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است، نیز پیش‌تر ضمن ابراز نگرانی از سلامت روانی رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌بینی کرد که بایدن قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود مجبور به استعفا شود.
بایدن در جدیدترین گاف خود روز جمعه طی یک سخنرانی که به دست‌مایه تمسخر رسانه‌های جهان تبدیل شد «کامالا هریس»، معاونش را به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد.این اشتباه رئیس‌جمهور آمریکا در حین سخنرانی وی در دانشگاه دولتی «کارولینای جنوبی» به وقوع پیوست و او گفت: «قطعاً، رئیس‌جمهور هریس یک فارغ‌التحصیل پرافتخار‌هاروارد است.»گزارش‌ها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم آنکه هریس را رئیس‌جمهور خطاب کرد، در ادامه نیز این اشتباه را اصلاح نکرد.بایدن 79 ساله، چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا و پیرترین فرد در تاریخ آمریکا است که تاکنون رئیس‌جمهور این کشور شده است. فاکس نیوز اخیراً گزارش داد در کتاب جدید «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» خبرنگاران واشنگتن پست با عنوان «خطر» گفته شده که دستیاران بایدن عمداً رئیس‌جمهور را برای ممانعت از گاف دادن او، از رویدادهای بدون متن یا مصاحبه‌های طولانی دور نگه می‌دارند. این دستیاران شامل «ران کلاین» رئیس‌کارکنان کاخ سفید و «آنیتا دان» مشاور بایدن می‌شوند.به گزارش فاکس نیوز، علیرغم  این تلاش‌ها، اظهارات نادرست رئیس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه داشته است.
شکست آزمایش موشک فراصوت
خبر دیگر از آمریکا اینکه منابع خبری اعلام کردند که آزمایش موشک فراصوت این کشور برای سومین بار با شکست مواجه شد.
 نیروی هوایی آمریکا در این باره اعلام کرده که« هنوز علت دقیق شکست این آزمایش‌ها مشخص نشده است. در طول پرواز یک فروند بمب‌افکن «بی -۵۲ ایچ» موشک از بال هواپیما خارج نشد.» مقامات نیروی هوایی این کشور در این باره گفتند که این موشک برای تجزیه و تحلیل داده‌های دورسنجی (تله متری) به محل مونتاژ بازگردانده می‌شود.خبر فوق در حالی منتشر می‌شود که پیشتر «فرانک کندال» مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که این کشور به شدت درگیر رقابت برای رسیدن به فناوری فراصوت شده است.پیشتر نیز ژنرال «دیوید تامپسون» معاون بخش عملیات‌های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین‌المللی امنیت در شهر «هالیفکس» در کانادا در این رابطه گفت: ما به‌اندازه چینی‌ها و یا روس‌ها در رابطه با برنامه‌های فراصوت، پیشرفته نیستیم.وزارت دفاع آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود که موشک فراصوت ارتش این کشور به درستی کار نکرده و آزمایش آن با شکست مواجه شده بود.همه اینها در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو پرچمدار جهان در زمینه موشک‌های فراصوت است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماموریت محرمانه کیسینجر برای برنامه کنترل جمعیت

ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا

آمریکا نفت ایران را با زبان تهدید گدایی می‌کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.