سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مردم: اردوغان کناره‌گیری کند

مردم: اردوغان کناره‌گیری کند

هزاران ترکیه‌ای در میدان کارتال در شهر اسلامبول در زیر باران در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و فقر دست به تظاهرات زدند و سیاست‌های اقتصادی اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه را محکوم کرده و خواستار استعفای دولت شدند.
چند هفته‌ای است که در پی سقوط بی‌سابقه ارزش واحد ملی پول ترکیه (لیر) در برابر دلار، شهرهای مختلف ترکیه شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به گرانی، تورم و سقوط ارزش لیر است. این تحولات در حالی روی می‌دهد که اردوغان چند هفته پیش وعده بهبود اوضاع اقتصادی را داده بود. اما معرتضان با بی‌اعتبار دانستن وعده‌های اردوغان دوباره به خیابان‌ها آمدند.
روز یکشنبه هزاران ترکیه‌ای در میدان کارتال در شهر اسلامبول در زیر باران در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و فقر دست به تظاهرات زدند و سیاست‌های اقتصادی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه را محکوم کردند. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: « کافی است ما می‌خواهیم زندگی کنیم»، «دروغ ماسک و فاصله اجتماعی تمام شد».معترضان سیاست‌های حزب حاکم عدالت و توسعه که موجب افزایش فقر و بیکاری در ترکیه شده است را محکوم کردند.
این تظاهرات به درخواست اتحادیه سندیکاهای کارگران انقلابی برگزار شد. تظاهر کنندگان خواستار افزایش حداقل دستمزد از سه هزار و ۵۷۷ لیره ترکیه(معادل ۲۵۷ دلار آمریکا) به پنج هزار و ۲۰۰ لیره(۳۷۴ دلار). خانم آرزو چرکز اوغلو رئیس‌اتحادیه سندیکاهای کارگران انقلابی ترکیه گفت: «ما از این میدان جنگ علیه بردگی را شروع می‌کنیم. با هم از کار، کشور و آینده کودکانمان حمایت می‌کنیم. وظیفه ما تغییر این نظام ناعادلانه است.»
کانال تلگرامی خبرگزاری «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری از این تظاهرات نوشت که در میان تدابیر شدید امنیتی، هزاران نفر در اسلامبول علیه گرانی، فقر و دستمزدهای پایین تظاهرات کردند و خواستار استعفای دولت، تامین معیشت انسانی و برقراری عدالت در درآمد و مالیات شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نطق‌ نماینده مجلس‌ ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل

مرگ بر اسرائیل

طنز/ بابا نداشت!

جو بایدن، رئیس‌جمهور خُل و چِل آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.