سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پنتاگون: نیروهای آمریکایی از عراق خارج نمی‌شوند فقط اسم آنها تغییر می‌کند!

پنتاگون: نیروهای آمریکایی از عراق خارج نمی‌شوند فقط اسم آنها تغییر می‌کند!

مقام ارشدی در وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی همچنان در عراق هستند، فقط عنوانشان از رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است!
نیروهای اشغالگر آمریکایی در قالب ائتلاف ضد داعش در عراق حضور دارند اما باید توجه داشت که ظهور داعش در عراق و نحوه برخورد آمریکا با این گروه تروریستی آشکار کرد که کاخ سفید نه تنها اراده‌ای جدی برای تسلیح ارتش عراق برای مقابله با این گروه تکفیری نداشته بلکه براساس شواهد میدانی، از این گروه برای ضربه زدن به حاکمیت عراق و ضعیف نگه داشتن آن استفاده کرده است و اگر فتوای مرجعیت شیعه برای تشکیل حشد‌الشعبی و پشتیبانی ایران نبود اکنون باید شاهد سقوط بغداد و تقسیم عراق بودیم. نظامیان آمریکایی در عراق تنها به عنوان اهرم‌های قدرت آمریکا برای اعمال نفوذ و تضعیف حاکمیت بغداد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا گفت که نیروهای غیر رزمی آمریکایی که در عراق باقی مانده‌اند توانایی دفاع از خود در برابر هرگونه هجومی را چه حملات موشکی و چه پهپادی خواهند داشت. وی که با شبکه «الحرهًْ» مصاحبه می‌کرد، گفت: «نیروهای آمریکایی که در عراق هستند همچنان از انواع تسلیحات و تجهیزات بهره می‌برند.» این مقام پنتاگون اضافه کرد که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت 2500 نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است.
پیش از این کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق بیانیه‌ای صادر کرده بود که «ما با خود عهد بستیم که به مذاکره‌کننده عراقی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک پاکمان با استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک زمان دهیم؛ اما تا این لحظه هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج ندیده‌ایم با آنکه تا پایان سال جاری میلادی ۴۲ روز بیشتر فاصله نداریم بلکه بالعکس ما شاهد بودیم که اشغالگران آمریکایی گستاخ شمار نیروها و تجهیزاتشان در پایگاه‌های مستقر در عراق را افزایش داده‌اند و حتی هم‌اکنون اظهاراتی رسمی و غیر رسمی از برخی مقامات ایالت شر آمریکا درباره قصد عدم خروج از کشور می‌شنویم آن هم به بهانه درخواست بغداد. در عین حال، هیچ واکنش یا تکذیبیه‌ای از جانب دولت عراق درباره این اظهارات احمقانه ندیده‌ایم.»
با این حال، پس از بیانیه مشاور امنیت ملی عراق درباره خروج نیروهای آمریکا، « اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش «النجباء» از شاخه‌های سازمان حشدالشعبی عراق نیز در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهاراتی را بیان کرده و گفته بود: «در ارتباط با سخنانی که درخصوص عدم لزوم حضور برخی گروه‌ها پس از خروج نیروهای آمریکا مطرح شده است، بایست موضعی قاطع اتخاذ شود به‌ویژه در شرایطی که آمریکایی‌ها تأکید دارند خارج نخواهند شد.» او اضافه کرده بود، این‌که گروه‌های عراقی سلاح خود را به زمین بیندازند این یک گام عملی و حقیقی برای پرتاب کردن عراق به سوی عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
گفتنی است، اگر عملکرد آمریکا را پس از اشغال عراق (سال 2003) و شرایط این کشور پس از سقوط «صدام» و شکل‌گیری دولت مستقل را در چارچوب طرح‌های منطقه‌ای آمریکا بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که آمریکا به هیچ وجه مایل نیست عراقی قوی، مستقل و یکپارچه شکل بگیرد چراکه در غیر این صورت طرح‌های منطقه‌ای او با شکست رو‌به‌رو خواهد شد. تا وقتی آمریکایی‌ها بدیلی برای حضور نظامی خود در عراق نیابد تا نفوذش را ادامه دهد، به نظر نمی‌رسد نیروهایش را از این کشور خارج کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

موشک‌ها و پدافند سه میلیارد دلاری آمریکا در راه کویت

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش سه میلیارد دلاری موشک زمین به هوا و سامانه پدافندی به کویت موافقت کرده است.

افزایش محبوبیت رئیسی به 78 درصد نگاه منفی به آمریکا 85 درصد

نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.