سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سالانه 8000 زن باردار یمنی بر اثر محاصره ائتلاف آمریکایی – سعودی می‌میرند

سالانه 8000 زن باردار یمنی بر اثر محاصره ائتلاف آمریکایی – سعودی می‌میرند

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد سالانه در این کشور جنگ زده به دلیل محاصره‌ای که ائتلاف آمریکایی -سعودی علیه مردم یمن اعمال کرده است 8 هزار زن باردار فوت می‌کنند.
رژیم سعودی انتقام شکست خود را در میدان نبرد از زنان و کودکان یمنی می‌گیرد. بر اساس گزارش‌های معتبر که از سوی سازمان‌های بین‌المللی و از جمله سازمان ملل منتشر شده سالانه هزاران زن و کودک یمنی به دلیل محاصره ائتلاف آمریکایی -سعودی و در نتیجه قحطی، گرسنگی و نبود دارو فوت می‌کنند.  زنان یمنی از قربانیان اصلی جنایت‌های ضد بشری رژیم آل‌سعود هستند. درهمین رابطه بیمارستان «سبعین» صنعاء دیروز (چهارشنبه) نشستی علمی درباره وضعیت زنان باردار و نوزادان یمنی برگزار کرد.
بر اساس گزارش «المسیره»، دکتر «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در این نشست اعلام کرد، سالانه 8 هزار زن یمنی بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان و در نتیجه محاصره می‌میرند. وی افزود: مابین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر نیز میانگین مرگ سالانه نوزادان در یمن تحت محاصره است.«المتوکل» ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد داروهای زنان و زایمان در دسترس نیست و ائتلاف سعودی مانع از ورود آنها می‌شود. همچنین در نتیجه بمباران مکرر ائتلاف سعودی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌الملل شاهد افزایش ناهنجاری‌های مادرزادی در میان کودکان هستیم.وی سپس تصریح کرد، طی حملات ائتلاف سعودی به یمن ۲ هزار زن کشته و ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند و تعداد زنان و کوکان فوتی بر اثر نتایج محاصره چندین برابر کشته‌شدگان با سلاح است.المتوکل ضمن اعلام آنکه ائتلاف سعودی مرتکب بزرگترین جنایت جنگی تاریخ در حق زنان و کودکان یمنی شده، تأکید کرد، رنج زنان و کودکان تنها با توقف حملات و پایان محاصره یمن امکان‌پذیر است.در همین رابطه « نیستور اوموهانجی» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل هم گفت: یمن یکی از ۶۰ کشوری است که نیمی از زنان هنگام وضع حمل جان خود را از دست می‌دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.