سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / حکم دادگاه آمریکا به آزادی خشونت/ تجمع هزاران نفر در نیویورک در اعتراض به نژادپرستی

حکم دادگاه آمریکا به آزادی خشونت/ تجمع هزاران نفر در نیویورک در اعتراض به نژادپرستی

حکم دادگاه باعث شد تا هزاران نفر جمعه شب به خیابان‌های نیویورک ریخته و به آن اعتراض کنند معترضان سیستم قضایی و پلیس آمریکا را فاسد و نژادپرست دانستند.

نوجوانی که در جریان اعتراضات به تبعیض نژادی در ایالات متحده، دو نفر را در شهر کنوشا به قتل رسانده بود، از همه اتهامات تبرئه شد.
 : به نقل از رویترز؛ «کایل ریتنهاوس» که در زمان تیراندازی ۱۷ سال داشته به دادگاه گفته بود به خاطر دفاع از خود دست به اسلحه برده است. دادگاه پس از دو هفته محاکمه، او را از همه اتهامات تبرئه کرد. حکم دادگاه باعث شد تا هزاران نفر جمعه شب به خیابان‌های نیویورک ریخته و به آن اعتراض کنند معترضان سیستم قضایی و پلیس آمریکا را فاسد و نژادپرست دانستند.
در تابستان سال گذشته در جریان اعتراضات به برخورد تبعیض آمیز و خشونت بار پلیس با آفریقایی تباران آمریکا، عده زیادی در کنوشا، ایالت ویسکانسین به خیابان‌ها آمدند. در میانه درگیری‌ها، این نوجوان دو نفر را کشت و یک نفر را زخمی کرد. روند رسیدگی به اتهامات ریتنهاوس جامعه آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داد و باعث ایجاد دودستگی شد.
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز  دراین باره نوشت: دو قطبی شدن جامعه آمریکا بین حامیان   «حق دفاع از خود» و حمل سلاح در این کشور  و گروه ها و نهادهایی که تلاش به محدود ساختن آن دارند، گردیده است.
درهمین حال «لس آنجلس تایمز» دیگر نشریه آمریکایی نیز دراین باره می نویسد حکم صادر شده از سوی دادگاه برای این نوجوان آمریکایی گواهی بر شکست سیستم و دستگاه قضایی آمریکا است.
لس آنجلس تایمز نوشت که جامعه آمریکا اکنون درمانده از حکم دادگاه و وضعیت دستگاه قضایی این کشوراست.
نیویورک تایمز با پرداختن به دیگر جوانب نگران کننده  این حکم نوشت: برخی از سیاهپوستان جامعه آمریکا، حکم تبرئه دادگاه درباره  ریتنهوس را گواهی دیگر بر نابرابری نژادی و نژادپرستی در نتایج قضایی آمریکا می بینند.
نیویورک تایمز می نویسد در حقیقت آمریکا اکنون شاهد معیارهای دوگانه ای در حکم های قضایی دادگاه ها برای سفیدپوستان و جامعه رنگین پوست این کشور است.
مسلح ترین شهروندان جهان
آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد که  صاحب ۳۹۳میلیون قبضه سلاح گرم است،خبرگزاری فرانسه فروردین ماه گذشته گزارش داد: در سال ۲۰۱۹ میلادی ماهانه حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار درخواست مجوز حمل سلاح در آمریکا مورد بررسی قرار می گرفت اما تا ماه ژوئن ۲۰۲۰ این آمار به سه میلیون و ۴۰۰هزاردرخواست در هر ماه رسیده است.
درهمین حال موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms) بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که  برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدودا ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور پر چگالی از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می شد از هر ۱۰۰ شهروند یمنی تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح بودند.
اسمال آرمز دراین پژوهش از جمعیت ۳۲۶میلیون و ۴۷۴هزار نفری آمریکا تخمین زد که ۳۹۳ میلیون و ۳۴۷ هزار قبضه سلاح در اختیار شهروندان این کشور است.
بنابر آمار اسمال آرمز در سال ۲۰۱۷ تنها بیش از یک میلیون و ۷۳هزار سلاح گرم ثبت شده وجود داشت اما این درحالی بود که ۳۹۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ قبضه آمار سلاح ثبت نشده در این کشور بود

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.