سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کارنامه سه ماهه دولت| مقایسه جمعه‌های رئیسی و روحانی

کارنامه سه ماهه دولت| مقایسه جمعه‌های رئیسی و روحانی

دبیرتشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: عملکرد دولت سیزدهم در بحث واردات واکسن کرونا بسیار شایسته تقدیر بود، دولت در ماجرای هک جایگاه‌های سوخت هم بسیار خوب عمل کرد.

امیر فتوتی دبیرتشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی درباره عملکرد 90 روزه دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در شرایطی ضمام امور اجرایی کشور را در دست گرفت که کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کرد. تاخت و تاز کرونا و کمبود واکسن، آشفتگی وضعیت اقتصادی کشور، عدم به ثمر رسیدن و شکست برنامه دیپلماسی کشور در موضوع برجام و عدم رضایتمندی ۷۰درصدی مردم از دولت قبل، بخشی از مشکلات پیش روی دولت جدید بود.

وی ادامه داد: آقای رئیسی بنا به گفته خود در ایام انتخابات مبنی بر اینکه با علم به وجود مشکلات عدیده و البته قابل حل دانستن آنها، پا به میدان گذاشته بود، شروع به سیاست‌گذاری عملیاتی و راهبردی در این زمینه‌ها کرد که البته حقیقتا برای به سرانجام رسیدن برخی از این مسائل، نیازمند زمانی بیش از ۹۰ یا ۱۰۰ روز برای حل اساسی است.

فتوتی تصریح کرد: عملکرد دولت جدید در ابتدای کار با رایزنی های گسترده جهت واردات واکسن کرونا بسیار شایسته تقدیر بود. فراموش نکنیم در شرایطی بودیم که مردم نگرانی زیادی علت نبود واکسن داشتند و حتی برخی از مردم برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می کردند اما امروز در هر مرکز چندین نوع واکسن جهت تزریق در دسترس است و بخش اعظمی از جامعه نیز واکسینه شده اند.

دبیرتشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: از سوی دیگر، حضور میدانی آقای رئیسی و اعضای هیئت دولت در بین مردم و سفرهای هفتگی به استان ها، باعث شناسایی شبکه مسائل استان و مشکلات ملموس و در اولویت مردم و به تبع آن  برنامه ریزی جهت رفع شان می شود.

وی اضافه کرد: این سفرها و پیگیری ها همچنین باعث افزایش رضایتمندی مردم و تقویت امید به آینده نیز می گردد. وقتی جمعه های رئیس جدید دولت را با گذشته مقایسه می کنیم، می بینیم که آقای رئیسی بجای اینکه صبح جمعه از تلویزیون و یا از داخل خودرو از مشکلات مردم آگاه شود، خود در صحنه حضور دارد و به دنبال پیگیری مشکلات مردم است.

فتوتی یادآور شد: حقیقتا اگر مردم، مسئولان را در طلاتم مشکلات در کنار خود ببینند، بسیاری از نارضایتی های اجتماعی از بین خواهد رفت. در ماجرای هک سیستم سوخت رسانی کشور،  اطلاع رسانی به موقع و حضور شخص اول اجرائی کشور از همان ساعات ابتدایی در وزارت نفت و همچنین پیگیری میدانی در پمپ های بنزین و… باعث شد که مردم با کمترین سطح نگرانی این مشکل را پشت سر بگذارند.

وی افزود: دکتر رئیسی تنها با ارائه راهکار و برنامه پیرامون یکی از دغدغه های به حق مردم یعنی مسکن، باعث کاهش حباب غیرمنطقی قیمت مسکن شد. اساسا برنامه ریزی دولت جهت سرمایه گذاری در این حوزه، هم باعث حل مشکل مسکن مردم و هم پیشرفت اقتصادی کشور است. صنعتی که با حرکتش، ۱۲۰ صنعت دیگر را نیز به حرکت در می آورد. البته امیدواریم این قول ها و برنامه ریزی ها روی زمین نماند و پیگیر تحقق آنها خواهیم بود.

فتوتی ادامه داد: در حوزه دیپلماتیک نیز آهسته آهسته تغییر رویکردها را مشاهده می کنیم. تغییر سیاست راهبردی کشور از تنش زدایی به سمت تهدیدزدایی به خوبی در موضع گیری و رفتار دیپلماتیک دولت جدید مشهود است. تاکید انجام مذاکراتی که منتج به نتایج ملموس یعنی رفع تحریم گرفت و به اصطلاح مذاکره برای مذاکره نباشد، راهبرد درستی است که دستگاه وزارت خارجه کشور به صراحت آن را مطرح کرده است.

دبیرتشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ان شاءالله با پیشرفت کشور در همه سطوح از جمله انرژی هسته ای و… قدرت چانه زنی دیپلمات های ما نیز  افزایش یابد.

وی در پایان اظهار داشت: این انتظار از دولت می رود که به روند تغییر مدیران و “بدنه کارشناسی” کشور سرعت ببخشد و از انفعال در این موضوع خودداری کند. بدیهی است افراد کنونی اگر توان تغییر شرایط به نفع مردم را داشتند، اوضاع و شرابط کنونی رخ نمی داد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.