سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شب وحشتناک تروریست‌های آمریکایی المیادین: پایگاه «التنف» مورد حمله پنج پهپاد قرار گرفت

شب وحشتناک تروریست‌های آمریکایی المیادین: پایگاه «التنف» مورد حمله پنج پهپاد قرار گرفت

/ این حمله منجر به ویرانی گسترده و آتس‌سوزی شده است/ سنتکام: هنوز اطلاعی از تلفات آمریکایی‌ها نداریم!

حمله شب گذشته به پایگاه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد کشورهای منطقه و محور مقاومت اکنون عزم خود را برای اخراج آمریکایی‌ها و نیروهای غیرقانونی موسوم به ائتلاف جزم کرده‌ و آنها باید به فکر فرار از این منطقه باشند.

برخی از منابع خبری شامگاه گذشته خبر دادند که در پایگاه آمریکایی “التنف” در جنوب شرق سوریه صدای انفجار به گوش رسیده است.
شبکه قطری “العربی” نیز به نقل از برخی منابع گفته پهپادی ناشناس پایگاه التنف را که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن مستقر هستند، هدف قرار داده است.این شبکه در ادامه ادعا کرد که نیروهای آمریکایی پس از این حمله، منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده‌اند. 
لحظاتی پس از انتشار این اخبار، یک مقام نظامی سنتکام در گفت‌و‌گو با شبکه “اسکای نیوز عربی” حمله راکتی به پایگاه التنف را تأیید کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از چند منبع گزارش داد که یک پهپاد با چهار راکت پایگاه التنف در مثلث اردن، سوریه و عراق را هدف قرار داده است.منابع مذکور می‌گویند که پس از این حمله در پایگاه التنف و مواضع نزدیک به آن، آتش شعله‌ور شده است.
شبکه المیادین لحظاتی بعد به نقل از برخی منابع گزارش داد که این پایگاه آمریکایی با پنج پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.المیادین در ادامه اضافه کرد که در این حمله، خوابگاه نظامیان و پادگان‌های نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حمله منجر به ویرانی گسترده و آتش‌سوزی شده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی “العمر” و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند.
سنتکام: از تلفات آمریکایی‌ها اطلاعی نداریم!
سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» بامداد پنجشنبه بیانیه‌ای درباره حمله اخیر به پایگاه «التنف» منتشر کرد.
سنتکام در این بیانیه با بیان اینکه پایگاه التنف در سوریه مورد حمله عمدی و هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، گفت در حال بررسی ابعاد و جزئیات این حمله است. شبکه «الجزیره» به نقل از این سازمان تروریستی گزارش داد: «در حال حاضر از تلفات آمریکایی‌ها اطلاعی نداریم. ما به همکاری با شرکای خود برای تأیید اینکه آیا تلفاتی حادث شده یا خیر، ادامه می‌دهیم».
سنتکام سپس تهدید کرد: «ما حق طبیعی خود را برای دفاع از خود و مقابله به‌مثل در زمان و مکان مناسب، محفوظ می‌داریم»
اهمیت منطقه التنف
منطقه تنف در نقطه مرزی اردن، سوریه و عراق قرار دارد. این منطقه راهبردی بدون اجازه دولت سوریه از سال 2016 توسط نیروهای آمریکایی تصرف شده و در آن پایگاه و تجهیزات خود را مستقر کرده‌اند. پایگاه نیروهای تروریست آمریکایی در نزدیکی گذرکاه استراتژیک قائم-بوکمال قرار دارد. آمریکایی‌ها تلاش دارند تا به نزدیک شدن به این منطقه مانع از برقراری کریدور تهران-بغداد و دمشق شوند. 
آمریکایی‌ها بارها تلاش کرده‌اند که گذرگاه قائم-بوکمال گشوده نشود اما برخلاف اراده آنها این مسیر باز شد و عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق رسما در منطقه حضور پیدا و آن را افتتاح کرد. 
حمله شب گذشته به پایگاه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد کشورهای منطقه و محور مقاومت اکنون عزم خود را برای اخراج آمریکایی‌ها و نیروهای غیرقانونی موسوم به ائتلاف جزم کرده‌ و آنها باید به فکر فرار از این منطقه باشند. 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جنایات وحشیانه، نظامیان اشغالگر آمریکا در حق مردم افغانستان

ويدئو/ جنایات وحشیانه آمریکا

حملات دقیق، بی‌وقفه و کوبنده حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.