سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هفته‌های خونین شیعیان در سایه‌ی غفلت طالبان

هفته‌های خونین شیعیان در سایه‌ی غفلت طالبان

داعش در حالی مسئولیت حملات انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار را بر عهده گرفته که پیش از این طالبان اعلام کرده بود داعش تهدیدی در افغانستان نیست.

منابع امنیتی در افغانستان اعلام کردند در نتیجه وقوع ۳ انفجار پیاپی در هنگام برگزاری نماز جمعه ۲۳ مهر، ۳۳ تن شهید و ۷۴ تن دیگر مجروح شدند. 
در همین حال برخی منابع خبری از شهادت ۴۱ تن در این انفجار گزارش داده‌اند. 
سخنگوی طالبان در واکنش به این حمله تروریستی ضمن محکوم کردن آن گفت که دستور بازداشت و پیگرد تمامی عاملان این حمله صادر شده است. 
جمعه هفته گذشته نیز در نتیجه انفجاری در مسجد قندوز واقع در شمال افغانستان ۴۳ تن شهید و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند. 
داعش در حالی مسئولیت حملات انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار را بر عهده گرفته که  پیش از این طالبان اعلام کرده بود داعش تهدیدی در افغانستان نیست.
محمد نعیم، سخنگوی سیاسی طالبان در واکنش به کشتار شیعیان گفت: «به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا از سرزمین‌های ما علیه کسی استفاده کند و حکومت افغانستان فراگیر بوده و  نماینده تمامی بخشهای کشور است». 
محمد نعیم در ادامه گفت: «حمله به مسجد شیعیان فاجعه آمیز بوده و افرادی که افکار افراطی داشتند آن را انجام دادند». 
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ادامه داد: «به کسانی که حمله به مسجد را انجام دادند می‌گوییم که قادر به محقق کردن اهدافشان نخواهند بود».
با وجود این مواضع تابحال هیچ اقدام قابل توجهی در پاسخ به شهادت شیعیان افغانستانی صورت نگرفته است.
همچنین گزارش‌های متعددی در فضای مجازی درخصوص قتل و شکنجه‌ی مردم غیر مسلح افغانستان توسط نیروهای طالبان منتشر شده است که نه تنها تکذیب نشده، بلکه سران طالبان وعده‌ی برخورد با عوامل خاطی دادند با اینحال تاکنون برخوردی در این خصوص صورت نگرفته است.
اخراج اجباری مردم دایکندی از منطقه خود و اعدام و شکنجه‌ی آنان خبری است که اخیرا در رسانه‌ها بازتاب داشته. همچنین اخبار دیگری در خصوص خشونت‌های طالبان در افغانستان در حال پخش است که باید به صحت و سقم آن پرداخت.
شعارهایی که هنوز محقق نشده‌اند
سخنگوی وزارت کشور طالبان گفته این گروه به هیچکس اجازه نمی‌دهد پس از اعلام عفو، کسی را شکنجه کند و در صورت بروز هرگونه حادثه، طالبان سعی‌ می‌کند در مورد آن تحقیق کند.
این اظهارات پس از آن صورت گرفت که شماری از ساکنان پنجشیر گزارش داده‌اند برخی از اعضای طالبان غیرنظامیان را شکنجه کرده و کشته‌اند.
با اینحال اما تاکنون گزارشی از دستگیری یا برخورد با عضوی از طالبان بخاطر قتل یا شکنجه به  گوش نرسیده است. بنظر می‌رسد هنوز عزمی برای  مقابله با این ظلم‌های گسترده در امارت اسلامی وجود ندارد.
همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت که شبه نظامیان خطرناک از عراق و سوریه “فعالانه” وارد افغانستان می‌شوند.
پوتین گفت که ممکن است تروریست‌ها سعی کنند وضعیت در کشورهای همسایه را بی‌ثبات کنند، و هشدار داد که آنها حتی ممکن است سعی در “گسترش مستقیم” به کشورهای دیگر کنند.
مسئولیت حفظ جان و مال شهروندان افغانستانی بر عهده‌ی طالبان است و می‌بایست در خصوص تامین امنیت آنان اقدام کند. بنظر می‌رسد شیعیان افغانستان بیش از همه نیاز به تامین امنیت مقابل تروریست‌های داعشی دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

دستگیری ۲ عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایران

یک رسانه نزدیک به طالبان اعلام کرد دو عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایران دستگیر شدند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.