سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ایران گستاخی رژیم باکو و تحرکات رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نمی‌کند!

ایران گستاخی رژیم باکو و تحرکات رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نمی‌کند!

ایران گستاخی رژیم باکو و تحرکات رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نمی‌کند!
نیروی زمینی ارتش در حال انتقال سریع تجهیزات و ادوات بادایتعداد یک لشگر زرهی (لشگر ۱۶ زرهی) به مرزهای شمال غرب، منطقه مرزی پارس آباد، خدا آفرین و اصلاندوز و حاشیه جلفا است،
یگان های رزمی اعزام شده شامل تیپ های ۱۱۶ زرهی قزوین و ۲۱۶ زرهی زنجان، به همراه گردان های مهندسی رزمی، توپخانه و آماد و بهداری، تیپ یکم مکانیزه ۱۶۴ مکانیزه لشگر ۶۴ ارومیه، تیپ ۲۲۱ پیاده هجومی لشگر ۲۱ آذربایجان جلفا،
همچنین برای اولین بار بعد از جنگ ایران و عراق ایران یک گردان از تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد را از تهران منتقل و در اردبیل مستقر نموده است (زبده ترین نیروهای ویژه ایران)، یک گردان از تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در مرزهای شمال غرب نمين گسیل شده اند.
همچنین سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و غربی به همراه نیروئی به استعداد یک تیپ از سپاه صاحب الامر(عج) قزوین(جمعا به استعداد ۴ تیپ پیاده، زرهی و مکانیزه) را در مرز اصلاندوز مستقر نموده است.
جنگنده های سوخو۲۴ از شیراز به پایگاه دوم شکاری تبریز گسترش پیدا کرده اند، همچنین جهت پشتیبانی از عملیات های پهپادی و جمع آوری علائم الکترونیکی و شنود پهپاد ها و هواپیماهای سپاه پاسداران در فرودگاه اردبیل و رشت مستقر هستند.
سپاه پاسداران اقدام به نقل و انتقال آتشبارهای دوربرد فجر۵/فجر ۵C ، لانچرهای موشک فاتح ۳۱۳ و ذوالفقار به مرزهای شمال غرب و حاشیه ارس نموده است.
بمنظور پشتیبانی از تک هجومی احتمالی هوانیروز ارتش ده ها فروند بالگرد هجومی کبری ترابری CH-47شینوک را از پایگاه های آبیک قزوین و اصفهان و مسجد سلیمان به پایگاهی در منطقه قره آغاج اردبیل و پارس آباد منتقل نموده است.
نیروی هوائی ارتش اقدام به گسترش جنگنده های F-14 Tomcat از پایگاه اصفهان و تهران به پایگاه تبریز نموده است و از مدتها قبل و جنگ قره باغ، اف چهارده ها روی نوار مرزی شمال غرب و غرب مرز ترکیه گشت زنی منظم رزمی انجام میدهند، فانتوم F4-E های پایگاه هوائی همدان گشت زنی منظم در مرزهای غربی با ترکیه انجام می‌دهند.
۶ فروند هواپیمای ترابری استراتژیک IL-76 و ترابری C-130 نیروی هوائی ارتش بمنظور پشتیبانی از عملیات نیروهای ویژه هوابرد تیپ نوهد و ۵۵ از شیراز به پایگاه تهران و تبریز و رشت گسترش پیدا کرده اند.
بر اساس اطلاعات منتشره نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال تدارک انجام یک رزمایش و تمرین بزرگ را در مرزهای شمال غرب کشور است.
محوریت این رزمایش ظاهرا با دو تیپ زرهی ۲۱۶ و ۱۱۶ زنجان و قزوین است ؛ یگان های این دو تیپ مجهز به تانک های چیفتن ؛ هویتزر خودکششی M-109A1 ؛ نفربر های M113A1 و سیستم پدافندی برد کوتاه شیلکا و البته زرهپوش شناسایی اسکورپین و آتش بارهای کشش 130mm و راکت اندازه‌ای 122mm هستند.

حضور یگان های رزمی زرهی، تکاور و پیاده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ايران و یگان های هجومی و موشکی و پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کنترل مرز شمال غرب و انجام تمرین و مانور های انجام شده ازسوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌غرب یک موضوع حاکمیتی است و برای اطمینان از امکان پاسخگوئی سریع و مناسب به تهدیدات احتمالی و حفظ آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود.
آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از ظرفیت روابط امنیتی حدود ۳۰ ساله رژیم صهیونیستی با دو جمهوری آذری و ارمنی استفاده می‌کند.
گزارش های منتشر شده منابع اطلاعاتی ایران بیانگر حضور رو به رشد سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و ایجاد پایگاه پهپادی و ایستگاه شنود و جمع آوری اطلاعات و تشکیل تیم های نفوذ رزمی/اطلاعاتی در جمهوری آذربایجان (آذربایجان شمالی) با محوریت «پایگاه هوایی قبله در جنوب غربی باکو و نزدیک به مرز پارس آباد» می‌باشد.
بر اساس گزارش های غیر رسمی، سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) تعداد نیروهای اطلاعاتی وامنیتی اسرائیل را نزدیک به ۱۰۰۰ نفر منعکس کرده اند.
اسرائیل در دهه گذشته نفوذ اساسی در ارکان دولتی جمهوری آذربایجان و خانواده الهام علی‌اف پیدا کرده است به‌گونه‌ای که سران صهیونیست از آذربایجان به «لبنان اسرائیل» یاد کرده و گفته‌اند ما از این طریق می‌توانیم ایران را با یک چالش امنیتی طولانی‌مدت مرزی درگیر کرده و از اثرگذاری‌ سپاه پاسدارن در مرزهای اسرائیل بکاهیم.
از سوئی در این بين رژیم حاکم بر باکو با فراموش کردن حق و ادعای حاکمیت تاریخی ایران بر قفقاز خود را وارد سناریوی پیچیده و خطرناکی کرده است،
این تهدید امنیتی و گستاخی آشکار دولت حاکم بر آذربایجان(آذربایجان شمالی) برای الهام علی یف بهای گزافی خواهد داشت و ممکن است سبب پذیرش تبعات بین المللی از سوی ایران و تهاجم و تصرف و الحاق آذربایجان شمالی به ایران شود.
با توجه به استعداد یگان های رزمی و هجومی و همچنین ترابری و مهندسی رزمی ایران در شمال غرب نیروهای نظامی آذربایجان حتی با کمک رزمی ترکیه توان رویاروئی با تک هجومی زمینی را نخواهند داشت. این پیامی بسیار روشن به دولت باکو می دهد.
از ظواهر امر و کیفیت و تعداد و تمرکز نیروی بالای ایران در اردبیل و آذربایجان شرقی و مرزهای آذربایجان شمالی پیداست که ایران حضور نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا در مرزهای شمال غرب خود تحمل نخواهد کرد.
باید در انتظار روزها و هفته های بعد بود، ولی در صورت عدم خروج نیروهای خارجی از آذربایجان احتمالا درگیری نظامی متصور میباشد.
/حسین دلیریان گزارشگر و تحلیلگر ارشد نظامی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت چند جاسوس هدایت شده توسط یک مرکز در جمهوری آذربایجان در ایران

جاسوس و تروریست

روایتی از انقلاب تبریز/از سیلی ماندگار آیت الله قاضی به مامور ساواک تا اولین شعار مرگ بر شاه

در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ در شهر غوغا بود دستجات عزاداری کفن پوش به تظاهرات عظیمی تبدیل شد که تا خیابان فرح (عباسی) امروز ادامه پیدا کرد و در آن روز اسم خیابان فرح به نام حضرت عباس(ع) عوض شد و عباسی نام گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.