سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آیا اردوغان بیمار است؟/ سرنوشت ترکیه پس از اردوغان چه خواهد شد؟

آیا اردوغان بیمار است؟/ سرنوشت ترکیه پس از اردوغان چه خواهد شد؟

نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» به گمانه‌زنی‌ها در خصوص وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور ترکیه با توجه به برخی شواهد و ترسیم صحنه سیاسی این کشور در دوران پسااردوغان پرداخته است.

 

نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در گزارشی با این عنوان که «اردوغان ممکن است بیمارتر از آن باشد که بتواند به هدایت ترکیه ادامه دهد»، به گمانه‌زنی‌ها در خصوص وضع سلامت جسمانی وی با توجه به برخی شواهد پرداخته و این مسئله را خبری بد برای سیاست این کشور خوانده است.

در ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از ویدئوها منتشر شده که در آن‌ها رئیس‌جمهور ترکیه وضع سلامتی خوبی ندارد. برخی از آن‌ها به اندازه بقیه واضح نیستند، اما در مجموع سوالاتی آشکار را در خصوص سلامتی اردوغان مطرح می‌کنند. به عنوان مثال، در یک ویدئو، به نظر می‌رسد که رئیس جمهور ترکیه هنگام بالا رفتن از پله‌ها به کمک همسر خود و دستیارش نیاز دارد. در دیگری، به نظر می‌رسد که او در هنگام راه رفتن در «آنیت‌قابیر» مقبره «مصطفی کمال آتاتورک» بنیان‌گذار ترکیه، خودش را می‌کشد و در راه رفتن مشکل دارد. و در ویدئویی که در ماه ژوئیه مورد توجه زیادی قرار گرفت، به نظر می‌رسد که اردوغان در طول یک خوش و بش تلویزیونی با اعضای حزب عدالت و توسعه، با حالت بی‌رمق و بریده بریده حرف می‌زند.

در پایان این گزارش آمده است: البته هیچ راهی برای اطلاع از وضعیت واقعی سلامتی اردوغان یا افرادی که ممکن است جانشین او شوند وجود ندارد، اما تحلیلگران و مقامات دولتی ترکیه با فرض این که اردوغان به انتخابات ۲۰۲۳ برسد هیچ خدمتی به خود نمی‌کنند. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است سیاست ترکیه به چیزی شبیه وضعیت قبلی بازگردد، یا شکاف در حزب عدالت و توسعه ممکن است برای اپوزیسیون فرصت ایجاد کند، یا این کشور ممکن است ناپایدارتر شود، یا اتفاق دیگری رخ دهد. سال‌ها جامعه سیاست خارجی تصور می‌کرد که مصر از «حسنی مبارک» به فرزندش «جمال مبارک» یا رئیس اطلاعاتش «عمر سلیمان» منتقل می‌شود. اما در نهایت این گزینه‌ها نشد. نادیده گرفتن نشانه‌هایی مبنی بر این که ممکن است وضعیت رئیس‌جمهور ترکیه رو به بدتر شدن رود و امید به حل شدن مسائل، حتی اشتباهی بزرگتر خواهد بود

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.