سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / اربعین حسینی طلیعه‌ای از ظهور منجی و آیه‌ی الهی

اربعین حسینی طلیعه‌ای از ظهور منجی و آیه‌ی الهی

*☀️بسم الله الرحمن الرحیم*

*🌹پيامبر صلى ا‏لله‏ عليه ‏و ‏آله :*
بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَيتُم… وَ بِالْحَسَنِ اُعْطيتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛

♦️ به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏ يابيد و به وسيله حسن احسان مى‏ شويد و به وسيله حسين خوشبخت مى‏ گرديد و بدون او بدبخت. بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى ‏كند.

📚 البرهان فی تفسیر القرآن ، ج3 ، ص232

*🔴 پرتوی از عاشورا*

♦️امام خمینی (ره): انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است. ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را با موازین اسلامی هر چه شکوهمندتر حفظ نماید و به برکت آن و ارزش بی حساب ثارالله با حضور در صحنه، انقلاب عظیم خود را هر چه پایدارتر نگه دارد.

📚صحیفه امام؛ جلد 17؛ صفحه 482

*🔴 این [ قضیه اربعین ] باید عمق بیش تری پیدا کند و اصحاب حکمت و علم در این زمینه ها بایستی فکر کنند و کار کنند و تلاش کنند.*

♦️امام خامنه ای: این [قضیه اربعین] ان‌شاء‌الله روز‌به‌روز بایستی حرکت بیشتری بکند و گسترش بیشتری پیدا کند، و البتّه “عمق بیشتری” هم پیدا کند.

♦️خوشبختانه امروز کارهایی که ما داریم و مجالس عزاداریِ ما برای امام حسین (علیه‌ السّلام) از لحاظ معنویّت، از لحاظ گسترش فکر و پراکندن معارف اسلامی، عمق بیشتری دارد از پنجاه سال قبل مثلاً یا چهل سال قبل.

♦️قضیّه‌ی اربعین هم همین‌ جور است؛ روزبه‌روز ان‌شاء‌الله بایستی عمق بیشتری پیدا کند.

♦️اصحاب حکمت و علم بایستی در این زمینه‌ها فکر کنند، کار کنند و ان‌شاء‌الله تلاش کنند.

#پیاده_روی_اربعین_حسینی

🌹رهبرمعظم انقلاب: خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده‌روی اربعین را خلق کرده است

♦️الحمدلله جوان‌های ما راه را پیدا کردند و میلیون‌ها نفر از مردم ما و مردم غیر ما، مردم عراق و دیگران، در این راه حرکت می‌کنند، این هم یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال منت گذاشته بر ما و این حادثه را برای ما خلق کرده است، این شد یک نماد.
♦️همیشه اربعین پیاده‌روی بود امّا این حرکت عظیم که یک نماد بسیار زیبا و پرشکوهی از حضور پیروان اهل‌بیت و علاقمندان به اهل‌بیت هست؛ این نبود، ما این را نداشتیم، این را خدای متعال در اختیار ما گذاشت، خدا را بایستی شاکر باشیم. ۹۶/۸/۱۵

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آهنگ / سرانجام

السلام علی الحسین

چه کار کنیم از شب قدر بیشتر بهره مند بشیم؟

معرفت مولانا امیرالمومنین علیه السلام فقط از مسیر قرآن میسر است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.